در اولین روز هفته، گروه خودرویی اکثرا معاملاتی مثبت داشتند اما همسو با سایر گروه های بزرگ و به دلیل توقف تعداد بالایی از نمادها (برای برگزاری مجامع سالیانه ) از حجم دادوستدهای کمتری نسبت به روزهای گذشته برخوردار بودند نماد خبهمن نیز پس از برگزاري مجمع ساليانه صاحبان سهام تقسيم سود نقدي ۲۰۰ ریالی با رشد حدود ۱۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

اما در روز سه شنبه با بازگشایی سایپا در -۸% معاملات این گروه رنگ و بوی دیگری گرفت به طوری که در روز چهارشنبه هم خساپا، خاذین با صف فروش های سنگین همراه بودند.

گروه فلزی و معدنی هفته متعادلی پشت سر گذاشتند و تمام روزهای هفته اکثر نمادهای معاملاتی این گروه، معاملاتی متعادل را پشت سر گذاشتند اما در آخرین روز معاملاتی هفته و در ۳۰ دقیقه پایانی بازار، با رشد تقاضا مواجه شدند که به نظر می رسد هفته آتی را مثبت شروع کنند.

در روز دوشنبه نمادهای فولاژ و فولاد پس از برگزاري مجامع ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي ۱۳۶ و ۲۵۰ ریالی با رشد به ترتیب حدود ۱ و ۳ درصدی و نماد فمراد پس از برگزاري مجمع عادي ساليانه بدون تقسيم سود نقدي با افت حدود ۳ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند

. مدیر عامل صبانور گفت: طرح یک میلیون تنی گندله صبانور طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی آن تا سه ماه آینده آغاز می شود. سرمایه گذاری این طرح ۳۰۰میلیارد تومان است و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند. با اجرای این طرح ظرفیت تولید گندله در صبانور به دو میلیون تن می رسد. وی تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ معادل ۴میلیون تن سنگ آهن، دو میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و دو میلیون تن گندله در شرکت صبانور تولید خواهد شد.

نماد شپاس پس از برگزاری مجمع ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدی ۲۵۰ ریالی با رشد حدود ۷ بازگشایی شد.

افزایش تقاضا در معاملات گروه سیمان باعث شد این گروه در راس معاملات روز سه شنبه و چهارشنبه قرار بگیرند

نماد تازه وارد پارس پس از برگزاری مجمع ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدی ۴۷۵۰ ریالی، متعادل بازگشایی شد.

اما در گروه پالایشگاهی با انتشار گزارش های مثبت از نمادهای این گروه، نمادهای شبریز و شپنا پس از برگزاری مجامع ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سودهای نقدی ۳۰۰ ریالی با رشد حدود ۸٫۵ و ۶ درصدی بازگشایی شدند

دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، در سه‌ماهه اول سال مالی، ۵.۶۷ میلیون تن یا حدود ۴۵۷ هزار بشکه در روز، نفت خام از ایران وارد کرده است.وزیر نفت هند، دارمندا پرادان، گفت ایران در بازه زمانی آوریل تا جون، دومین تامین‌کننده بزرگ نفت خام پالایشگاه‌های دولتی هند بوده است و جایگاه عربستان سعودی را تصاحب کرده است. این درحالی‌صورت گرفته است که شرکت‌های هندی به دنبال کمال استفاده از تخفیف‌های خوب تهران هستند.

#گزارش_بازار

برگزاری مجامع سالیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *