گزارش بازار یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷

شاخص کل با افت (۵۲۶۱) واحدی در محدوده ۱۷۳۵۵۸ ایستاد.ارزش معاملات در بورس به بیش از ۷۴۸ میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۵۱ میلیارد تومان رسید.نمادهای ، همراه ، آپ ، خاهن بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد ، وامید ، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند

در گروه رایانه و اطلاعات، آپ، مرقام مورد توجه هستند. در اطلاعاتی ها نیز اپرداز به دلیل رشد بیش از ۲۰ درصدی در ابتدای معاملات متوقف شد و های_وب نیز همسو با جو کلی بازار در کف مجاز قیمتی داد و ستد می شود.

وتجارت و خساپا پس از جمع شدن صف فروش مجددا با تشکیل صف فروش سنگین به افزایش عرضه در بازار دامن زده اند. همچنان حرکت دسته جمعی و هیجانی در بازار ادامه دارد و افت گروهی با زمینه فعالیت کاملا متفاوت، افزایش عرضه در گروه های دیگر را نیز در پی دارد.

شاخص بیش از ۵۴۰۰ واحد منفی و بیش از ۸۶٫۶% بازار منفی میباشد..فشار فروش از سمت حقوقی ۲۳٫۳% و از سمت حقیقی ۷۶٫۷% میباشد.

گرچه با افت نزدیک به ۵۵۰۰ واحدی شاخص کل، این نماگر سه درصد از ارزش خود را از دست داده اما حضور پررنگ خریداران در نیم ساعت اخیر موجب شده اکثر صف های فروش جمع آوری شود و فضایی امیدبخش تر در بازار دیده شود. شاخص کل در محدوده ۱۷۴ هزار واحد با حمایت روبرو است. وبملت، فباهنر و وتجارت صف های فروش برتر کنونی هستند و فشار فروش بر خساپا ادامه دارد گرچه تلاش ها برای بازگشت تعادل به صنایع بانک و خودرو نیز تداوم دارد. نماد آپ به صف خرید رسیده است.

ذوب آهن اصفهان امروز ۱۱۰۰ تن تیرآهن ۳۰ با قیمت پایه ۳۶,۹۷۶ ریال در بورس کالا عرضه کرد که پس از رقابت با میانگین قیمت ۴۷,۹۳۵ ریال (۲۹٫۶۳ درصد بالاتر از پایه) معامله گردید.

گروه خودرویی بهبود معاملات. صف فروش خساپا جمع اوری شد

از صف فروش وتجارت رفته رفته کاسته میشود.. چشم بازار به گروه های بانکی و خودرویی است بهبود معاملات لیدرها تاثیر روانی مثبتی بر بازار پس از ۵۰۰۰ واحد اصلاح شاخص در یک روز خواهد گذاشت..

در پايان معاملات امروز شركت هاي قند نيشابور «قنيشا» و پست بانك ايران «وپست» جهت برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيئت مديره متوقف خواهند شد.

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۲۷

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *