امروز یکشنبه بازار در یک روز نیمه تعطیل شرایط بدی را نداشت، و به نظر فاز بازار امروز می توانست حتی بهتر هم باشد ولی شرایط بی رمق اجازه چنین کاری را ندارد.

وضعیت خیلی خوب دنبال نشد نیمه اول بازار بهتر بود ولی رفته رفته عقب نشینی کرد. به نظر فشار فروش در بازار امروز طبیعی بود و می شود گفت تا حدودی منطقی هم می بود. ولی باید روزهای بعد را در نظر داشت که شرایط کمی بهتر می شود.

امروز در گزارش بازار، باز میخواستیم در مورد نحوه حمایت از بازار صحبت کنیم ولی اگر اجازه بدهید اول این موضوع را مطرح کنیم .

بعد ببنید روزی که داشتند ددد را حذف میکردند شاید خیلی از عزیزان حاضر در بازار آن مقطع را به یاد نیاورند، برخی شروع به اعتراض کردند که کار سخت میشود و…ولی انصافا حرفه های بازار میدانند حذف ددد کمک شایانی به کاهش فساد کرد .هدف از این نوشته چیست .هدف این است که با هر تصمیمی بدون دلیل و سریع مخالفت نکنیم این روزها در فضای مجازی بحث هایی مطرح است که تغیراتی در بازار پایه ای ها رخ میدهد حتی در روزهای قبل این شایعه دست به دست میشد که روز معاملاتی و دامنه نوسان کم می شود .

امروز هم به نقل از رییس سازمان بورس گفته شد رئیس سازمان بورس درباره شایعه اعمال محدودیت برای نمادهای حاضر در “بازار پایه ب و ج” گفت: ما در حال بررسی ساز و کار جدیدی برای این بازار هستیم. شاپورمحمدی در پاسخ به این که آیا این شایعه که قرار است هفته ای یک بار در بازار پایه معامله انجام شود؟درست است، گفت: “خیر! اصلا مشخص نیست ؛ این موضوع شامل جزئیاتی است که به موقع اطلاع رسانی میشود. در نهایت هر تغییری در این بازار انجام شود به نفع سهامداران خواهد بود.

ببنید نمیگوییم شرکت های بازاز پایه شرکت های بدی هستند، ولی تصور کنید به هر حال این شرکت ها بنا به دلایلی این بازار رفته اند که یا شفافیت لازم را نداشته یا زیان ده یا هر چیز دیگر.

حالا شما تصور کنید در فوتبال تیمی به واسطه نتایج ضعیف و بازی های بد و گل های خورده متعدد به دسته های پایین تر سقوط میکند بعد برخی به دنبال مدافع و دروازه بان همین تیمی هستند که پشت سر هم گل خورده .هدف بورس از ایجاد این محدودیت ها همین کند شدن معاملات است. اما این را هم باید بگوییم و اعتراف کنیم که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد شاید این قانون و بسیاری از قانون های دیگر برای بازار خوب و اصلا لازم باشد ولی انصافا کمی سلیقه به خرج دهید زمان اعلام این موضوع و اجرای ان میتواند زمان بهتری باشد.

عین همین موضوع را در مورد اعتبار کارگزاری ها باید گفت شاید باز هم میگوییم شاید قانون خوبی باشد ولی زمان اجرا مهم است امروز نمیخواستیم در مورد این مسائل صحبت کنیم ولی به نظر شرایط لازم بود که کمی توضیح در مورد این موضوع داشته باشیم . امیدواریم به بهترین شکل ممکن این تغییرات اجرا شود.

بتا سهم

#گزارش_بازار

فشار فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *