معاملاتی با طعم سیاست!

شاخص کل که از ابتدای هفته روند صعودی خود را شروع کرده بود. و با افزایش تقاضا در گروه های بزرگ توانسته بود در کانال ۱۶۴ هزار واحدی قدم بگذارد. اما نتوانست از آثار تحولات سیاسی هفته در امان باشد.

روز سه شنبه با خبر استعفای “محمد جواد ظریف” فشار عرضه در گروههای بزرگ همراه شد. و شاخص کل، افت ۲۰۰۰ هزار واحدی را داشت. اکثر نمادها در رنجهای منفی معامله میشدند. و معاملاتی کم حجم را داشتند. در برخی از نمادهای گروه محصولات شیمایی با نوسانات مثبت همراه بودند. همچنین شاهد صف‌خرید شدن بسیاری از نمادها در گروه قند و شکر بودیم. نمـاد تازه وارد افـق از محـدوده منفـی بـه مثبـت حرکـت کـرد. و پايیـن تـر از سـطح ۲۴۰۰۰ ريالـی بـه کار خـود پايـان داد.

ابتدای هفته، گروه فلزات اساسی مورد توجه قرار گرفته بودند. و ذوب با صف خرید سنگین مواجه شد. فولاد و فملی نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند. که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل داشتند. اکثر گروهها معاملات مثبتی را داشتند. و  در گروه معدنی نیز چندنماد با روند مثبت به صف خرید رسیدند. و کچاد بارشد بیش از۷ درصد بازگشایی شد.

در دو روز آتی نیز با وجود معاملات کم حجم و کاهش تقاضا شاخص همچنان مثبت ماند. اکثر گروه ها نوسانات مثبت داشتند. و نمادهای بزرگ کگل و کچاد صف خرید شدند.

آخرین روز کاری

آخرین روز کاری نیز با خبر، رد استعفای وزیر امور خارجه از سوی رئیس جمهور مبنی بر صلاح ندانستن استغفای ایشان بازاری متعادل را شاهد بودیم. که شاخص کل را در کانال ۱۶۵ هزار واحد قرار داد. کاهش تحولات سیاسی و رشد قیمت نفت در بازار جهانی از دلایل رشد شاخص بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *