آخرین چهارشنبه سال رفت !

امروز آخرین جهارشنبه سال بود از آن روزهای خوب. از آن روزهایی که بازار به شدت به خبرهای خوب نیاز دارد. در این مرحله که انصافا در مرحله حساسی هستیم بازار به یک سری اخبار مسمسل وار مثبت احتیاج دارد، تا هر طور شده از این قفس بیرون آمده و وضعیت بهتری را دنبال کند. درست شبیه مسابقه‌های فوتبال که یک تیم از مراحل مقدماتی عبور میکند به مراحل پایانی میرسد.

در این مراحل پایانی برخی مسابقات حساس هستند و برخی کمتر برخی را آن ابتدا راحت میبرد. ولی به نیمه نهایی که میرسد بازی سخت و سخت تر میشود. تصور کنید در حال حاضر بازار سرمایه در وقت های طلایی مرحله نیمه نهایی است. چه بعد نموداری چه بنیادی به شدت به خبرهای بنیادی و مثبت احتیاج دارد به شدت به این موضوع احتیاج دارد که با موج خبرهای مثبت از این مرحله عبور نماید.

درست شبیه لحظات گل طلایی بازیها که اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در آن رخ میدهد ولی در گل طلایی و در ان دقایق به شدت به موج مثبت احتیاج داریم. این روزها همان گل طلایی‌های بازار است که باید خبرها دست به دست هم داده تا شاخص را از این مرحله عبور دهند.

بورس اوراق بهادار امروز در یک نگاه

دلایل مثبت بودن بازار امروز

بازار امروز بیشتر در مثبت خبرهای مختلف صادرات بورس کالا و بازارهای جهانی حرکت میکند و جریان پول بهتری نیز سراغ بازار امده است به نظر حتی هفته بعد کمی با شتاب کمتر ولی وضعیت بهتر خواهد بود بازهم میگوییم از قول برخی چارتیست ها دو نشانه و نشانگر خوب سراغ نمودارها آمده است یکی میله های کلفت و دارزی است به نام حجم! که در حال ثبت شدن است و دیگری خط و نشان هایی که نشان میدهد شاخص کم کم دارد از محدوده های خود عبور کرده و مسیر مثبتی را در پیش میگیرد.

این اتفاقات شاخصی و حجمی امیدواری بسیاری را در دل فعالان بازار رقم زده است ولی این را هم عرض کنیم خیلی هم خوشبینانه به همه چیز نباید نگاه کرد صرف داشتن این دیدگاه خوش بینی باعث انحراف در انتخاب سهم و لحظه ورود می شود همچنان باید بنیادی ترین و بهترین گروه ها را انتخاب کرد و بازهم توصیه میکنیم از بازی و جو زدگی دور باشید.

نکته آخر

و مورد آخر شاید بازهم میگوییم شاید رفتار بازار در ابتدای سال ۹۸ و سال ۹۷ کمی تغییر کند یعنی حرکت و چرخش به سمت سهم‌های بزرگ و دلاری و گزارش محور کمی بهتر و بیشتر شود از همین رو احتمال این که در این مدت این اتفاق رخ دهد بالاست از همین رو کمی مراقب خرید و فروش های سهم خود باشید تااسیر بازیهای مقاطع زمانی و صنایع خاص نشوید.

بتا سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *