داروسازی اکسیر

دلر گزارش ۱۲ماهه داده در یک گزارش خوب ۲۱۶۹ ریال به ازای هر سهم محقق کرده است . دقت کنید سهم در ۹ ماهه با تحقق سود ۱۵۱۳ ریالی مواجه بود . یعنی در ۳ ماهه چهارم ۶۵۶ ریال سود محقق کرده است . . دلر در ۶ ماهه ۸۴۱ ریال سود محقق کرده بود . سهم با رشد ۸۰% در سود عملیاتی و کنترل هزینه های مالی به این سود رسید در حالی که در ۳ ماهه اول ۲۶۷ ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.

سهم در ۳ ماهه ۳۰۰ میلیارد ریال سود عملیاتیو در ۳ ماهه دوم ۴۷۲ میلیارد ریال سود و سه ماهه سوم ۴۹۵ میلیارد ریال سود عملیاتی داشته در ۳ ماهه چهارم سود عملیاتی ۴۷۷ میلیارد ریال بوده و سود خالص ۶ ماهه اول ۳۷۸ و در ۹ ماهه ۶۸۰ میلیارد ریال در ۱۲ ماهه ۹۷۶ میلیارد ریال بوده که در کنترل هزینه های مالی موفق بوده است .گزارش خوبی را داده و بتواند تکرار کند سال ۹۸ خوبی را دارد.

پتروشیمی پردیس

شپدیس در گزارش خود اصلاحیه زده و اعلام کرده فروش تغییر میکند شفاف سازي در خصوص نرخ اوره داخلي: طي صدور اخطاريه، مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ديوان عدالت اداري به کارگروه تنظيم بازار وزارت صنعت، معدن وتجارت مبني بر اجراي مفاد کامل دادنامه قبلي ديوان عدالت اداري ظرف مدت ۷روز از زمان ابلاغ از يک طرف و ابلاغ مصوبه ستاد تنظيم بازار به سازمان خدمات حمايتي کشاورزي با پيگيري انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي از طرف ديگر موجب گرديد نرخ اوره داخلي از ابتداي مهر ماه ۱۳۹۷بر اساس ميانگين وزني نرخ اوره فروش رفته در بورس کالا در محاسبات لحاظ گردد.

بر این اساس، شپدیس طی اصلاحیه ای، میانگین نرخ فروش اوره داخلی در سال ۹۷ را از ۶۲۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان افزایش داد که به دنبال ان فروش اوره داخلی ۶۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت و فروش کل سال مالی ۹۷ از ۱۸۲۳ میلیارد تومان در گزارش قبلی به ۲۴۴۵ میلیارد تومان رسید.

شپدیس در ۶ ماهه با فرمول جدید نرخ گذاری فروش رابه ۲۴۵۵۴میلیارد ریال رسانده این عدد در ۳ ماهه بدون تغییر نرخ اوره ۹۶۷۱ میلیارد ریال بوده است سود عملیاتی ۳ ماهه ۴۰۱۶ میلیارد ریال بوده و ۳ ماهه ۳۹۴۶ میلیارد ریال سود خالص بوده است .در ۳ ماهه دوم سود عملیاتی ۲ برابر ۳ ماهه بوده و به ۸۸۹۶ میلیارد ریال سود عملیاتی بوده . این روند را ادامه دهد اتفاقات خوبی در سود رخ خواهد داد.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *