کابل البرز در سه ماه نخست ۲۱ ريال سود ساخته اما در مجموع شش ماه به ۱۴۰ ريال سود رسید در حالی که طی مدت مشابه سال قبلی زیان ده بود. سال مالی شرکت منتهی به شهریور است همچنین در حالی که درآمد شرکت رشد کرده حاشیه سود درصدی شرکت نیز روند صعودی به خود گرفته است.

معدنی املاح ایران در ۹ ماه ۳۰۲۲ ريال سود ساخته بود که در ۱۲ ماهه به ۴۷۱۶ ريال رسید. حاشیه سود ۹ ماه حدود ۶۰درصد بود اما حاشیه سود زمستان ازین رقم بالاتر رفت. این مساله در کنار صعودی بودن روند درآمدهای فصلی نشان می دهد که سال ۱۳۹۸ هم سود می تواند صعودی باشد.

توکارنگ در ۹ ماه ۱۰۷۶ ريال و در ۱۲ ماه ۱۴۸۸ ريال سود ساخت. این شرکت با کاهش حاشیه سود در زمستان مواجه شده اما در آمد رشد کرده است. البته هر دوی این آیتم ها یعنی حاشیه سود و درآمد زمستان، نسبت به میانگین فصول قبلی تغییر محسوس نداشته اند. در چنین شرایطی که سود خالص سال جاری ۲۵۷درصد بالاتر از سال قبلی است شرکت پیشبینی کرده بتواند مقدار فروش خود را در سال ۹۷ نگه دارد.

سیمان سپاهان در ۳ ماه نخست سال مالی ۴۶ میلیارد ريال زیان ساخت اما مجموع زیان محقق شده در ۶ ماه به ۴ میلیارد ريال کاهش یافته در واقع طی زمستان به نوعی حدود ۴۱ میلیارد ريال سود ساخته که باعث شده زیان ۳ ماهه کاهش یابد. هرچند که هنوز سودآوری نشده اما از شرایط سال قبلی فاصله گرفته و فضای بهتری را تجربه می کند.

ولید هلالات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *