بازار روی تمدید معافیت تحریم ها حساب کرده بود ولی ناگهان خبررسید که خبری از معافیت نیست و قرار است قطعی تحریم ها اجرا شود. همین موضوع باعث شدتا دیروز و امروز بازار زیر بار فشار عرضه جدی قرار گیرد. شاخص بازار در حال حاضر ۱۱۵۹ واحد منفی کاهش و شاخص کل هموزن ۹۳ واحد منفی داشته است.

همانطور که دیروز بیان شد: بسیاری از خود میپرسند بازار به روزهای شبیه مهر تبدیل می شود ؟معتقدیم خیر این طور نیست بازار در این مسیری که در پیش گرفته اگر هم اصلاح کند این اصلاح فرصت خوبی برای بازسازی مجدد است و از همین رو معتقدیم اگر سهم خوبی را شکار کردید و بنیادی است خیلی نباید نگران بود. در بدترین حالت بازار ۵ الی ۶ روز کاری منفی و یا شاید و پر حجم حرکت میکند ولی رفته رفته بازار به برگشت فکر خواهد کرد. از دید ما در بدترین حالت ۵ الی ۶ روز کاری این اصلاح طول میکشد و در بهترین حالت همین فردا بازار را از منفی به مثبت می برند و بازار این رویداد سیاسی را نیز فراموش میکند .

دقت کنید یک باردیگر بحث میکنیم و بیان میکنیم در این مقطع خاص بازار به شدت به خبرها نیاز دارد و برای گذر از این بحران به این گونه خبرها احتیاج خواهد داشت . این خبرها می تواند گزارش های ماهانه و یا ۱۲ ماهه و یا بازار ارزی باشد که به بازار کمک نماید.

تک سهم های بنیادی این هفته

غمینو – شركت صنايع غذايي مينو شرق

مادیرا – صنايع ماشين هاي اداري ايران

فاسمین – كالسيمين‌ : فروش خوب در این چند ماه

بالبر – كابل‌ البرز : منفیش خرید داره

پترول – گروه پتروشيمي س. ايرانيان : زیر ۲۰۰۰ ریال خرید داره . کم ریسکه و رشد زیاد نداشته.

رمپنا – گروه مپنا : برای خرید بد نیست

و اما در بازار

تنوین : دید بلندمدت خوبه برای بلند مدت  و پرتفوی های بنیادی توصیه میشه. برای کوتاه مدت مناسب نیست.

بمیلا : دید میان مدت خوبه. ریسک متوسط. افتتاح طرح تولید روانکار در شرکت  زیر مجموعه و تحول سودسازی

شبندر : فروش نداره سهم خوبیه به صورت میان مدت خرید بشه

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *