“اصلاح قیمتی نماد های بزرگ”

آخرین روز از فروردین ماه بازاری مثبت شروع به کار کرد. گروه محصولات شیمایی ، فراورده های نفتی و فلزات اساسی با رشد قیمتی، معاملات خود را شروع کردند.همچنین در سیمانی ها و ساختمانی ها معاملات مثبت بود و به رشد قیمتی خود ادامه دادند. گروه خودرو نیز با صف خرید خود جو مثبتی به بقیه نماد های گروه داد. در پایان  روز معاملات، شاخص با بیشترین تاثیر از رشد نماد های فارس، وبملت، پارسان، وغدیر و رمپنا با رشد حدود ۴۴۰۰ واحدی روبه رو شد.

روز کاری بعد نیز بازار مثبت با گرایش به گروه پتروپالایشی ها و خودرو شروع به کار کرد. البته خبر “عدم تمدید معافیت مشتریان نفتی ایران ” از دلایل اقبال به سمت گروه پتروپالایشی ها در ابتدای بازار بود.

اما صف فروش سنگین نماد وتجارت فشار فروش را بر گروه و کلیت بازار افزایش داد. درگروه فلزات اساسی معاملات اصلاحی در جریان بود و اکثر نماد ها در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند.همچنین در گروه فرآورده های نفتی که با معاملات مثبت آغاز شد با تاثیر از جو کلی بازار با عقب نشینی نماد ها مواجه شد.در گروه های دارویی، غذایی و بانکی معاملات نوسانی در جریان بود.

روز بعد با توجه به فشار عرضه های قبل، جو کلی بازار منفی بود و اکثر نماد ها در گروه های بانکی ،فلزات اساسی،فراورده های نفتی و رایانه با فشار عرضه همراه بودند و شاخص با افت ۱۶۰۰ واحدی روبه رو شد.

روز کاری بعدی معاملات فلزات اساسی بهبود نسبی داشتند و گروه معدنی چند روزی که  با فشار عرضه همراه بودند معاملات مثبتی را داشتند.در گروه های بانکی، پلاستیک و دارویی اکثر نماد ها معاملات مثبتی را داشتند در نهایت شاخص با رشد ۹۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

عرضه سهام شرکت صدر تامین

زمزمه هایی مبنی بر عرضه سهام شرکت صدر تامین در روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت شنیده می شد اما با قرار نگرفتن آگهی این عرضه اولیه روی کدال این خبر نیز تکذیب شد تا اینکه آگهی عرضه اولیه شرکت تاصیکو در روز دوشنبه ۹ اردیبهشت روی کدال منتشر شد.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *