رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، خبر داد:

ایران از برجام و NPT خارج نمی‌شود

پیگیری سازوکار داخلی برای تولید سوخت هسته‌ای

ایران به دنبال خروج از برجام و NPT نیست بلکه با استفاده از ظرفیت برجام، ساز و کار داخلی برای تولید سوخت‌ هسته‌ای مورد نیاز را دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه در ارتباط با موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در قِبال اقدامات خصمانه آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست تقابلی خود را در پیش می‌گیرد،  قوای نظام و جریانات سیاسی کشور هم  از هر سیاستی که شکل گیرد، حمایت می‌کند.

اتخاذ سیاست‌ها بر اساس مفاد برجام

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران در قالب برجام و NPT سیاست خود را پیش خواهد برد، برجام متن جامعی است که برای شرایطی که طرف‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، پیش‌بینی‌هایی کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از بازگشت تحریم‌ها به دنبال محرومیت صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی رفتند تا بیشترین بهره را از این شرایط ببرند، از این رو ما از دل برجام دو موضوع را دنبال می‌کنیم و در گام نخست جمهوری اسلامی سازوکار داخلی را برای سوخت مورد نیاز خود طی می‌کند زیرا پیش بینی می‌شود که آمریکایی‌ها در آینده برای سوخت هسته‌ای و تبادلات هسته‌ای هم مشکلاتی ایجاد کنند.

ورود ایران به مذاکرات فنی با آژانس و اعضای باقی‌مانده برجام

فلاحت پیشه معتقد است: ایران از سوی دیگر وارد مذاکرات فنی جدی با آژانس انرژی اتمی و اعضای باقی مانده برجام خواهد شد تا سوخت مور نیاز خود را در سطوح مختلف تولید کند.

تغییری در شکل تعهدات NPT  ایجاد نمی‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی تعهدات مازاد بر NPT  را اجرا که ماحصل برجام بود را اجرا کرده و قرار است به این تعهدات پایبند بماند لذا تغییری در شکل این تعهدات ایجاد نمی‌شود، در نهایت خروج از برجام و NPT شکل نخواهد گرفت بلکه از ظرفیت برجام و NPT استفاده می‌شود.

پایگاه خبری بازار سرمایه

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *