” اصلاح با طعم اردیبهشت “

شنبه

اولین روز کاری بازار کم حجم شروع به کار کرد. در گروه های فلزات اساسی و معدنی ها معاملات مثبت همسو با کلیت بازار را تجربه کردند. همچنین گروه خودرو، سیمانی و گروه پلاستیکی نیز معاملات مثبتی را داشتند.اکثر نماد های گروه خودرو صف خرید را تجربه کردند. شاخص نیز با رشد حدود ۱٫۲% به کار خود پایان داد.

یکشنبه

روز یکشنبه نیز بازار مثبت شروع به کار کرد و گروه های خودرو و بانک با تاثیر از جَو روز گذشته مورد اقبال بازار قرار گرفتند و بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل را گذاشتند. اما در گروه فرآورده های نفتی افت نماد های پالایشگاهی را شاهد بودیم و در گروه معدنی نیز معاملات اصلاحی در جریان بود. گروه محصولات شیمایی آغازی مثبت داشتند اما در انتهای بازار فشار عرضه بر نماد های گروه کاملا حس می شد.

دوشنبه

بازار روز دوشنبه با فشار فروش دراکثر نماد ها شروع به کار کرد افزایش عرضه های روز قبل و بازگشایی همراه با افت از دلایل افت بازار بود. گروه فراورده های نفتی، سرمایه گذاری، سیمانی ها و خودرویی ها همراه با کلیت بازار جو منفی را تجربه کردند. همچنین گروه فلزات اساسی نیز فولاد وفملی افت داشتند اما فلوله و فنورد در میان  جو منفی بازار رشد ۴ درصدی را تجربه کردند. همچنین با رشد ۲ درصدی نماد ذوب انتظار می رفت که جو عمومی بازار بهتر شود. در گروه حمل و نقل صف خرید نماد حریل در جو منفی بازار قبال توجه بود.

نماد های وپاسار و ونوین با نوسانات مثبت آغاز به کار کردند ولی در ادامه نماد های گروه بانکی یکپارچه به صف فروش رسیدند اما در پایان بازار صف فروش اکثر نماد ها جمع شد. در پایان روز شاخص یا ثبت افت ۸۲۳۶ واحدی به کار خود پایان داد.

سه شنبه

روز سه شنبه با فشار فروش در در اکثر نماد ها شاهد افت بودیم، در گروه فلزات اساسی همراه با جو بازار کلیت گروه منفی بود اما فنور و فلوله با تقاضای خوبی همراه بودند. گروه انبوه سازی هم همراه با جو کلی بازر منفی بود اما نماد های ثعمرا، کرمان و ثامان معاملات مثبتی را داشتند. در گروه بانک صف فروش وبملت بدون تقاضا مانده بود اما نماد دی در سقف مجاز تقاضا داشت و نماد ونوین با بازگشایی و رشد ۱۰ درصدی تقاضای ۵۰ میلیون را ثبت کرد. بازهم شاخص با افت ۷۶۰۰ واحدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

چهارشنبه

روز چهارشنبه صف فروش های اکثر نماد ها جمع شد و همزمان با سخنرانی ریاست جمهوری پیرامون برجام تقاضای خوبی در بازار شکل گرفت.اکثر گروه ها معاملات بهبود یافته ای داشتند و با تقاضای خوبی همراه بودند.

نماد تازه وارد تاصیکو نیز با افزایش تقاضا به صف خرید نزدیک شد اما در گروه خودرو فشار فروش باقی مانده بود و اکثر نماد ها با افت قیمتی یا صف فروش همراه بودند.نماد های خلنت، خچرخش، خنصیر از نماد های مورد توجه بازار بودند.

با رشد حدود ۳۲۰۰ واحدی، شاخص در کانال ۲۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *