«نبایدهای» فیلیپ فیشر برای سرمایه گذاری موفق:

گول شرکت‌های تبلیغاتی را نخورید. شرکت‌های بسیاری هستند که در کار تبلیغ و داستان تعریف کردن خیلی بیشتر استادند تا در کار خود. مراقب آنها باشید. مراقب شرکت‌هایی باشید که بیش از حد وعده می‌دهند و کمتر از حد عمل می‌کنند.

یک سهام خوب را فقط به خاطر این‌که کمتر مورد معامله قرار می گیرد (فرابورسی)، ‌نادیده نگیرید.

وارن بافت یکبار گفت که اگر یک میلیون دلار یا کمتر داشته باشم می‌توانم در سال ۵۰ درصد سود کنم و علتش نیز خرید برخی از این سهام‌های بورسی با پتانسیل بالا (فرابورسی) اما کشف نشده است.

سهام را فقط به خاطر این‌که از لحن گزارش سالیانه‌اش خوشتان آمده نخرید.

این شبیه شرکتهای تبلیغاتی است و گرفتار یک ارائه‌ی عالی نشوید که گزارش سالیانه چیزی بیش از این نیست. با نگاه انتقادی مطالب را مطالعه کنید و در ذهن خودتان سؤال مطرح کنید و ببینید که آیا آنها جواب سوالاتتان را می‌دهند یا جواب را برای خودشان قایم می‌کنند. اگر دیدید چیزی سر در نمی‌آورید،‌از خیر خرید آن سهام بگذرید.

با این پیش فرض وارد نشوید که اگر نسبت قیمت به درآمد سهامی بالا باشد، لزوما به این معناست که افزایش بیشتر در‌آمد آن سهام، ‌قبلا تا حد زیادی در قیمت، تنزیل پیدا کرده است. گوگل و اپل، در سال ۲۰۰۴ سهام‌های گران با (P/E) نسبت قیمت به درآمد بزرگ‌تر از ۲۵ بودند و از آن موقع به ترتیب ۱۲۰۰ درصد و ۶۰۰ درصد بالا‌تر رفته‌اند.

خود را درگیر اختلاف های قیمتی ناچیز نکنید.

اگر شما سهامی که مبلغش ۱۰ دلار است را ۱۲ دلار بخرید، و فکر می‌کنید که ارزشش در آینده چندین برابر خواهد شد، آن ۲ دلار اختلاف قیمت، دیگر چه اهمیتی دارد؟

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *