به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه فدریکا موگرینی امروز امروز دوشنبه در بروکسل یک نشست اضطراری درباره اعلامیه روز چهارشنبه ایران برگزار خواهند کرد.

محور اصلی این نشست چگونگی مناسبات اقتصادی با ایران است. در پی فشارهای آمریکا به ایران و تلاش واشنگتن برای توقف صادرات نفت، تهران به اروپا ۶۰ روز مهلت داده با اقداماتی عملی، زمینه حفظ برجام را فراهم کند در غیراین صورت گام های دیگری برای توقف تعهدات برجامی اش بر می دارد.

وزرای خارجه این سه کشور اروپایی به همراه «فدریکا موگرینی» درباره پاسخ اتحادیه اروپا به اقدام روز چهارشنبه ایران در زمینه آب سنگین و اورانیوم غنی شده بحث و بررسی خواهند کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان پیش از این به عزم خود برای عمل به تعهداتشان در چارچوب برجام تاکید کرده‌اند.

پایگاه خبری بازار سرمایه

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *