خوشه های خوشی !

امروز سه شنبه بازار سرمایه در یک روز خوب دوباره به روزهای اوج خود برگشته و ریسک های منفی را فعلا فراموش کرده است و امروز دوباره تب بخر بخر داغ بود بازار برای گذر از بحران قبلی یک سری فرایند را باید پشت سر بگذارد که مثبت این روزها برای او بسیار واجب بود البته این را هم باید عرض کرد حرف دیروز را فراموش نکنید برخی حقوقی ها مترصد فروش هستند که یک ربع اخر بازار تا حدودی این موضوع را نشان میداد که دست هایی اماده در فروش وحود دارد . فعلا بازار مثبت شده ولی شرایط نشان میدهد برای گذر از این مرحله خیلی هم کار اسانی را نداریم و بازی به این آسانی نخواهد بود.

یک نکته بسیار مهم این چندروز

این است که بازار تا حدودی متوجه شده است که شرایط شبیه مهر نیست و این دو مقطع با هم متفاوت است. بسیار مهم است که بازار بداند افت این چند روز بازار اصلاح بود و افت آن مقطع مهر ریزش و سقوط و این دو مقطع شبیه هم نیست و البته بارها نوشتیم شرایط به هبچ وجه شبیه هم نیست و نمی توان این دو مقطع را با هم مقایسه کرد.

همین که بازار امروز این طور جمع می شود و جریان پول مثبت می شود نشانه همین رویداد است و البته تفاوت دیگر را طی چند روز آتی بیشتر می بنیم که وضعیت بنیادی شرکت ها بهبود خواهد داشت این مهم ترین تفاوت این دو وجه است .

یک موضوع بسیار خاص را زیر نظر داشته باشید

تقریبا از بعد از عید دلار نیما رو به افزایش گذاشته و امروز در مرز ۱۰ هزار تومان بود فاصله دلار آزاد و نیما حفظ شده ولی این رشد دلار نیما میتواند به کمک شرکت های به خصوص پتروشیمی و البته پالایشی بیاید و شرایط خوبی را برای آنها رقم بزند بازار هم این موضوع را کم کم در گزارش ها دریافت میکند و هر چه این سرعت رشد بیشتر باشد فضای بازار بهتر می شود.

۲ نکته در مورد گزارش های پیش رو

نکته اول

در یک اقدام خوب و درست در مقطعی که به نظر بازار به رشد نیاز دارد بورس هم دست به کار شده و گویا به شرکت ها اعلام شده است تا روز یکشنبه هفته بعد گزارش های خود را باید به کدال ارسال نمایند.

به نظر این اقدام خوبی است روز های پیش رو درست مصادف با رشد بازار و برخورد به نقاط خاص مقاومت است به نظر این اتفاق برای بازار اتفاق خوبی خواهد بود و درست شبیه باما امروز که با رشد سود در گزارش مورد توجه بازار قرار گرفت این رخداد برای کل بازار می تواند تکرار شود. از همین روست که ابلاغ گزارش ها تا روز یکشنبه اگر درست باشد و رخ دهد ما برای آخر هفته و ابتدای هفته بعد روزهای پر هیجانی را داریم …

نکته دوم

نکته دوم در مورد گزارش های کمرگ و گزارش های ماهانه است.  ببنید این نوع گزارش ها از ۲ خرداد تا ۵ خرداد راهی بازار می شود که اگر ماهیت قوی را داشته باشد در جهت دهی به بازار بسیار موثر است . دقت کنید تا به امروز گزارش گمرک اعداد بسیار خوبی را نشان میدهد بورس کالا نیز به همین شکل از همین رو معتقدیم گزارش های ماهانه اردیبهشت خوبی را داریم و این هم شوک دوم به بازار میتواند باشد.

و اما حرف آخر …

این روزها بازار در شرایط بسیار خاصی است برخی از اساتید تلگرامی که کلا همه روندها را درست پیش بینی میکنند ! و همه را زدند ! دوباره در فاز این که رفتیم و زدیم و بردیم قرار گرفتند ولی حقیقت امر فکر میکنیم هنوز برای این اعلام پیروزی کمی زود است امیدواریم عزیزان از بار قبل درس گرفته باشند و بیخودی در شیپور هیجان ندمند چه در گروه خودرو چه هر گروه دیگر .

هنوز معتقدیم دوره سپری شدن شوک منفی تمام نشده امروز ۱۵ دقیقه آخر کمی پای بازار میلرزید و حرکات حقوقی‌ها را نیز باید اضافه کرد از همین رو هنوز برای افراطی و شاد شدن بازار زود است ولی این که بحران داریم و یا برخی آن را یک برگشت و فرصت خروج میدانند معتقد نیستیم و فقط معتقدیم نباید شتابزده عمل کرد و در ادامه بازهم تاکید می شود سراغ سهمی بروید که جریان سودآوری او روند صعودی را تضمین نماید.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *