در زمان هایی که بازار هیجانی می شود بهترین موقعیت است که شناخت خود از نحوه معاملات سهام را بهبود بخشید و با هر شرکت از جنبه دیگری به جز تحلیل هم آشنا بشوید.

بازار هفته های اخیر کاملا صعودی و چند روزی کاملا نزولی بود! در این ایام اگر پای بازار بوده باشید و فقط به سبز و قرمز ها چشم ندوخته باشید، اطلاعات خوبی کسب کرده اید.

سهم های بنیادی معمولا در منفی های سنگین کمتر افت می کنند و در مثبت شدن های بازار سریع به نقطه اول بر میگردند و افت را جبران می کنند. سهم هایی که بدون پشتوانه تحلیلی رشد کرده اند، در روزهای منفی شبیه سپاه بدون سردار هستند که سربازان بدون دستور عقب نشینی می کنند.

این روزها و هفته اخیر خصوصا به ما نشان داد

#عیار هر سهم چقدر است. برخی سهم ها به سرعت به نقطه اولیه بازگشتند و برخی هم در روزهای منفی متعادل و با مثبت شدن بازار صف خرید شدند! این سهم ها را در بازار های منفی باید کشف کرد نه اینکه به قرمزهای بازار خیره شوید و حسرت بخورید.

بازار سهام به ما در این روزها به خوبی نشان داد که حباب گونه رشد نکرده بلکه پشتوانه بنیادی دارد که اگر مشکل سیاسی با اهمیت و ریشه ای پدید نیاید، من حالا به رشد بیشتر بازار خوشبینم … عبور از سقف قبلی در سطح ۲۲۵ هزار واحد اساسا کار ساده ای نیست اما اگر در یک فضای سیاسی غیر هیجانی باشیم، با آمدن گزارش ۱۲ ماهه ها با چاشنی گزارش های ماهانه، دور از ذهن نیست که این محدوده شکسته شود.

لذا تصور میکنم اگر در ۱۰ روز تقویمی آینده، یک کنش سیاسی منفی با اهمیت بازار را نشانه نگیرد، واکنش بازار حمله به سقف قبلی در سطح ۲۲۵ هزار واحد خواهد بود.

 

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *