تعادل به بازار سرمایه رسید

ادامه روند منفی هفته گذشته در ابتدای این هفته نیز مشهود بود اما معاملات متعادلی دنبال شد. روز اول با وجود اینکه معاملات متعادلی در اکثر نماد ها شروع شد ولی  در ادامه بازار فشار عرضه در اکثر گروه ها کاملا نمایان بود.

در گروه فلزات اساسی معاملات منفی در جریان بود و صف فروش ذوب فشار عرضه را در کلیت بازار نیز افزایش داد.

اکثر نماد های گروه  قند و شکر، انبوه سازی و زراعت برخلاف کلیت بازار مثبت بودند و به صف خرید رسیدند.در گروه بانک نماد های دی و نوین در سقف مجاز پر تقاضا بودنددو بقیه نماد های مثبت دنبال شد. اما در پایان روز شاخص با تایر از نمادهای فولاد، کگل، فملی، شبندر و فارس افت حدود ۲۰۰۰ واحدی را تجربه کرد.

یکشنبه

بازار با تاثیر از روز قبل با فشار فروش آغاز به کار کرد و صف های فروش سنگینی در پیش گشایش نیز تشکیل شد.

اکثر گروه ها همسو با کلیت بازار منفی داد و ستد می شدند و فشار فروش کاملا مشهود بود. در گروه بانکی ونوین تنها نماد مثبت در این گروه بود. در گروه محصولات غذایی نیز نماد های غگل، غشان، غبهنوش از نماد های مورد توجه بازار بود. افت نماد های بزرگ بازار افت ۵۰۰۰ واحدی شاخص را رقم زد.

دوشنبه

روز بعد، گروه های فلزات اساسی،  محصولات نفتی و محصولات شیمایی که دو روز فشار فروش را تحمل کرده بودند معاملاتی یکپارچه مثبت داشتند. اما گروه خودرو در ابتدای بازار با فشار فروش همراه بود در ادامه بازار با بهبود معاملات و افزایش تقاضا خبر خوبی را برای سهامداران داشت اما در این میان گروه سیمانی بر خلاف جو کلی بازار همچنان فشار فروش را داشتند. کم شدن رفتار هیجانی سهامداران و بهبود روند معاملات رشد ۳۰۰۰ واحدی را به همراه داشت.

سه شنبه

روز بعد فلزات اساسی، محصولات شیمایی، فرآورده های نفتی، حمل و نقل، خودرو و قطعات معاملاتی مثبت را داشتند. گروه بانکی نیز نوسانات مثبتی را داشتند. گروه سیمانی برخلاف روز قبل معاملاتی مثبت داشتند و مثل روز قبل رشد شاخص را به همراه داشت.

بازار در آخرین روز کاری خود متعادل آغاز شد.

در گروه فلزات اساسی نماد های بزرگ این گروه با افت همراه شدند. فرآورده های نفتی، ماشین آلات و بانکی ها معاملاتی مثبت را شروع کردند البته در ادامه بازار با افزایش فشار عرضه عقب نشینی اکثر نمادها را شاهد بودیم. گروه محصولات شیمایی معاملات اصلاحی داشت و تنها نماد شتوکا به صف خرید رسید.شاخص با افت ۷۰۰  واحدی به کار خود پایان داد.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *