نساجی بروجرد

نساجی بروجرد گزارش ۱۲ ماهه خود را بر روی کدال گذاشت. این شرکت سال گذشته ۱۸۸ ريال زیان ساخته بود اما در ۹ ماهه سال ۹۷ توانست ۶۵۳ ريال سود بسازد و در ۱۲ ماه به ۹۳۹ ريال سود رسید. همچنین متوسط نرخ هر متر پارچه در اسفند در مقایسه با ۱۲ ماه سال ۹۷ رشد ۳۷درصد را نشان می دهد. مانده بدهی بانکی شرکت در اسفند نسبت به آذرماه کاهش یافته اما نسبت به ابتدای سال ۹۷ رشد کرده است.

غپونه

غپونه (زیر مجموعه تبرک) در سال ۹۶ توانسته بود ۲۴۳ ريال سود بسازد اما در ۹ ماه سال ۹۷ به سود ۵۰۷ ريال و در مجموع ۱۲ ماه به سود ۸۰۹ ريال رسید. در زمستان این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی کسب کرده در حالی که مجموع سود محقق شده سال ۶۵۰ میلیارد ريال است و به عبارتی شیب تحقق سود در پایان سال صعودی بوده که اتفاق خوبی است. عمده محصول غپونه روغن و پس ازان بیسکوئیت است. رشد نرخ های فروش عامل اصلی این رشد سود محسوب می گردد.

کهرام

کهرام که زیان ده بودی همه عمر، دیدی که چگونه سود، کهرام گرفت…توليدي گرانيت بهسرام سال ۹۶ در سطح ۱۲۰ میلیارد ريال زیان ساخته و در ۹ ماه سال ۹۷ توانست کار را بدون زیان و در نقطه سر به سر به پایان ببرد در حالی که کمتر از ۱۰ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی داشت اما گزارش ۱۲ ماهه نشان می دهد شرکت ۳۰ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی دارد و به عبارتی در زمستان ۲۰ میلیارد ريال سود کرده است. هزینه مالی نیز روند نزولی داشته و سایر هزینه ها نزولی است. این شرکت در ارسال اطلاعات منظم عمل نمی کند …

لپارس

لپارس در ۱۲ ماهه در سود تلفیقی به ازای هرسهم به عدد جالب توجه ۱۱۰۸ ریالی رسیده که بخشی ازان غیرعملیاتی و بخشی عملیاتی است . در سود اصلی این عدد ۱۱۵۰ ریال است سال قبل سود هر سهم شرکت ۳۳۶ ریال بود . دقت کنید رشد ۸۸% سود عملیاتی نسبت به سال قبل و تحقق بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ به عنوان سود غیرعملیاتی از نکات مهم گزارش سهم است.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *