شتران

شتران در ۹ ماهه ۹۰۱ ريال در سال ۹۶ هم ۵۵۶ ريال سود ساخته بود. در سال ۱۳۹۷ جمع سود محقق شده ۱۳۴۵ ريال است که ۱۴۲درصد بالاتر از سال ۹۶ است. نکته اینجاست که شرکت طی ۶ ماه اول سال ۹۷ به سود ناخالص عملیاتی ۱۱۹۳ میلیارد تومان رسیده بود، در پاییز ۱۳۱۷ میلیارد تومان سود ساخت و در زمستان ۱۳۶۶ میلیارد تومان سود ساخت.

در پاییز موجودی مواد باعث شده بود حاشیه سود نفت کوره بالا باشد، در زمستان که همه چیز نرمال بود، سود محقق شده حتی بالاتر هم رفت که این ایده آل است. در واقع تحقق ۱۳۶۶ میلیارد تومان سود ناخالص عملیاتی طی زمستان نشان می دهد که کرک اسپردی که مبنای محاسبه بوده درست است.

خاهن

خاهن در سال ۹۶ به سود ۱۱۳ ريالی رسید. در ۹ ماه سال ۹۷ توانست ۱۱۸ ريال سود برسد و در ۱۲ ماه سال ۹۷ مجموع سود به ۱۵۲ ريال رسید. ( سرمایه ۲٫۳۷۷ م ر) حاشیه سود ۹ ماهه ۳۳٫۵درصد بوده اما محصولات فروش رفته در زمستان گویا زیان ده بوده است! سود ناخالص ۹ ماه ۳۹۸ میلیارد ريال بود که در ۱۲ ماه به ۳۸۴ میلیارد ريال کاهش یافت!

پتایر

پتایر در ۶ ماه اول ۶۰ میلیارد ريال سود ساخته بود، در ۹ ماه به ۱۳۷ میلیارد ريال رسید در واقع پاییز از ۶ ماه اول سود بیشتری ساخت. زمستان طوفانی بود و طی فصل زمستان بیش از ۲۰۰ میلیارد ريال سود خالص فرآهم شد. حاشیه سود ۹ ماهه ۱۶درصد و در ۱۲ ماه به ۲۱درصد رسیده به عبارتی حاشیه سود زمستان به تنهایی بیش از ۲۸درصد بوده است. متوسط نرخ تایر ۱۶۰ میلیون ريال است اما نرخ تایر به ۲۰۰ میلیون ريال به زودی نزدیک می شود. eps محقق شده ۱۱۷۸ ريال است در حالی که سود سال ۹۶ تنها ۳۸ ريال بود. اگر هزینه ها را کنترل کنند، سود سال ۹۸ همین شیب را ادامه می دهد… انتظار تحلیلی ما تحقق ارقام پایین تر سود بود.

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *