گل گهر

گل گهر در ۹ ماه ۳۳ هزار میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی داشت که در ۱۲ ماه آنرا به ۴۵ هزار میلیارد ريال رساند. در اقلام متفرقه طی ۹ ماه ۴ هزار میلیارد ريال سود داشت که عمدتا درآمد فروش سرمايه گذاري بود اما در ۱۲ ماه این رقم به ۹٫۴ هزار میلیارد ريال رسید. در یادداشت توضیحی ریز بخش مهمی ازین قضیه به این شرح آمده: سایر درآمدها (کارکرد دیزل، ایاب و ذهاب پیمانکاران، جرائم دریافتی، بالاسری مواد ناریه) در سال قبلی این رقم منفی بود و به عنوان یک قلم هزینه شناسایی شده است.

در هر حال ۹٫۴۴ هزار میلیارد ريال سایردرآمدها به سودآورتر شدن کگل کمک کرده است. کگل در ۹ ماه ۸۸۲ ريال سود داشت و در ۱۲ ماه به ۱۲۲۰ ريال سود رسید. متوسط نرخ فروش فروردین ۲۲درصد بالاتر از کل سال ۹۷ است اما نرخ های جاری ازین ارقام هم بالاتر رفته لذا منطقی است بگوییم گل گهر سال ۹۸ سود بالاتری خواهد داشت. ضمنا گزارش تفسیری را مطالعه بفرمایید.

غپینو

غپینو در ۹ ماه ۴۱۳ میلیارد ريال سود ناخالص داشت و در ۱۲ ماه به ۷۴۷ میلیارد ريال سود ناخالص رسید! حاشیه سود ۹ ماه زیر ۲۰درصد بود اما در زمستان به ۲۷درصد افزایش یافت. این شرکت در ۱۲ ماه ۱۰۹ میلیارد ريال زیان تسعیر ارز شناسایی کرد اما از آرایشی بهداشتی مینو ۱۴۰ میلیارد ريال dps گرفت! این عدد در سال های قبلی تنها ۱۰ میلیارد ريال بود. این شرکت در ۹ ماه ۹۷ ريال سود ساخته بود در ۱۲ ماه به ۴۱۰ ريال سود رسید. این تحقق سود نسبت به انتظارها بهتر بود.

کگاز

کگاز گزارش ۹ ماهه خود را در ۱۲ ماهه اندکی تغییر داده است. در ۹ ماه ۱۰۹ میلیارد ريال سود خالص داشت که در ۱۲ ماه آنرا به ۲۲۱ میلیارد ريال معادل ۴۹۱ ريال eps با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ريالی رساند. برخی جا به جایی ها در سرفصل حساب ها صورت گرفته و هزینه مالی نیز اصلاح شده است. چون نرخ های فروش بالاتر از متوسط سال ۹۷ است لذا در برداشت اول باید بگوییم سود سال ۹۸ نسبت به ۹۷ صعودی خواهد بود. خصوصا محصول داخلی با رشد نرخ فروش خوبی همراه شده است.

خلنت

خلنت گزارش ۱۲ ماهه داد. این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از ۸۸ میلیارد ريال به ۲۰۰ میلیارد ريال برساند. در ۹ ماه ۱۷۴میلیارد ريال فروش با حاشیه سود ۳۱درصد ناخالص داشت لذا به ۲۰ میلیارد ريال سود خالص رسید. در ۱۲ ماه ۳۶۸ میلیارد ريال فروش زد! حاشیه سود هم پرواز کرد … لذا ۸۵ میلیارد ريال سود خالص ساخت که برابر با ۹۶۹ ريال برای هر سهم با سرمایه ۸۸ میلیارد ريالی است! متوسط نرخ محصول به شدت رشد کرده هرچند که محصولات همگن نیست اما رشد حاشیه سود در زمستان گویای همه چیز است. در سطح درآمدی بالاتر، با حاشیه سودی بالاتر، طبیعی است که خلنت به سود برسد. این شرکت با عملکرد زمستان خود، زیان انباشته را به سود انباشته تبدیل کرد.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *