شرکت معادن منگنز ایران با نماد کمنگنز با چند تحول مهم، سود خود را بالا بود. تا حد زیادی هزینه های شرکت ثابت یا ریالی است اما نرخ فروش حالا فرموله شده است. نرخ فروش پایه به شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس ضریب ۱۹٫۵ درصد برای محصول درشت دانه و ۱۶ درصد برای محصول ریزدانه در میانگین سه ماهه قیمت شمش فولاد خوزستان است لذا وقتی دلار رشد می کند، آنگاه نرخ فروش با شتاب بالاتری نسبت به هزینه ها افزایش می یابد و حاشیه سود درصدی رشد می کند.

طبق داده های موجود میانگین نرخ فروش کمنگنز ۵۷ درصد بالاتر از سال قبلی است، در حالی که برخی هزینه ها ثابت و سایر هزینه ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد رشد می کنند. بر این اساس حاشیه سود بالای ۹۰ درصد و سود خالص بدون احتساب افزایش در حجم تولید و فروش به ۲۴۰۰ ریال هر سهم می رسد. شرکت سال ۹۶ حدود ۸۷ هزار تن، سال ۹۷ نزدیک به ۹۲ هزار تن و در سال ۹۸ فروش مقداری ۸۹ هزار تن را پیشبینی کرده است.

در نتیجه

باید توجه داشت که نوع سنگ و عیار آن بر نرخ فروش و سود نهایی موثر خواهد بود. هرگونه افزایش یا کاهش با اهمیت نرخ شمش فولاد خوزستان نسبت به محدوده ۴۰ میلیون ریال هر تن، اثر با اهمیت بر سود دارد.

ارتباط نرخ فروش با متوسط نرخ شمش فولاد خوزستان باعث رشد درآمدها شده است. حاشیه سود روند صعودی دارد و با داده های جاری سود سال ۹۸ به حدود ۲۴۰۰ ريال می رسد.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.
تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *