“شروع منفی و پایان مثبت”

بازار با فشار نسبی عرضه روز اول را شروع کرد. عمده نماد های بزرگ معاملات منفی را درپیش گرفتند و بیشتر این تاثیر از گروه پتروشیمی ها بود. گروه فلزات اساسی نوسانات مثبتی داشتند اما  جو غالب گروه های فرآورده های نفتی و محصولات شیمایی منفی بود و با کاهش قیمت همراه بودند. در گروه دارویی، سیمانی  و ارتباطات رشد نماد ها را شاهد بودیم. در گروه بانک معاملات با گرایش اصلاحی آغاز شد و اکثر نماد ها با افت بیش از ۱ درصد همراه بودند.

روز بعد اما از عرضه خبری نبود..

بازار مثبت شروع به کار کرد و اکثر نماد ها با رشد قیمتی همراه بودند. در نهایت با رشد حدود ۲۹۲۰ واحدی شاخص کل، کانال ۲۲۹ هزار واحدی را لمس کرد.

روز بعد هم بازار مثبت به کار خود ادامه داد

 نماد تازه وارد بازار در پایان بازار با افزایش تقاضا ۴ درصد رشد کرد. اکثر نماد ها  رشد قیمتی را تجربه کردند و معاملات مثبت و متعادلی داشتند. گروه خودرو هم مثل بقیه گروه ها مثبت شروع کرد و رشد ۴ درصدی خودرو، خساپا و خپارس بودیم و نماد های گروه قطعه ساز مورد توجه بودند. اما در ادامه عقب نشینی وافزایش عرضه در این گروه کاملا حس می شد.

افزایش عرضه ها به روز بعد منتقل شد و شاهد افزایش فشار عرضه در نماد های بزرگ بازار بودیم.

نماد #دکپسول که پس از مجمع عادی سالیانه با ۱۳۵ درصد مثبت بازگشایی شد و پس از حواشی ای که به همراه داشت، معاملاتش توسط ناظر بازار باطل شد  و امروز با صف خرید سنگین و رشد مثبت ۵ درصد پس از چند روز بازگشایی شد.

گروه دارویی، غذایی و سیمانی با نوسانات مثبت همراه بودند. گروه محصولات شیمایی همراه با جو کلی بازار با نوسانات همراه بود.

گروه مخابرات، هتل و رستوران، فرآورده های نفتی و کاشی و سرامیک معاملات مثبتی را به همراه داشتند. رشد نماد تازه وارد تاصیکو و صف خرید شدن نماد از اتفاقات جالب روز در گروه معدنی  بود.

روز بعد بازار مثبت با گرایش به سمت خودرویی ها (برخلاف روز قبل) شروع به کار کرد.گروه انبوه سازی و ارتباطات رشد قیمتی داشتند. گروه محصولات شیمایی معاملات نوسانی داشتند.

 گزارشات مثبتی که از نماد های وتجارت و وبصادر منتشر شده بود جو کلی گروه را بهتر کرد.

در نهایت شاخص با بیشترین تاثیر از نماد های همراه، وبملت، رمپنا و اخابر رشد حدود ۲۷۰۰ واحدی را رقم زد و به کار خود پایان داد و وارد کانال ۲۳۳ هزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *