سال مالی کاغذ پارس با نماد چکاپا منتهی به آبان ماه است. این شرکت در ۶ ماه نخست ۳۱۶ ریال سود ساخته اما متوسط نرخ در خرداد ماه حدود ۱۵ درصد بالاتر از نیمه اول سال مالی است همچنین هزینه تامین مواد اولیه به طور متوسط ۵ درصد رشد کرده لذا با احتساب هزینه ها حاشیه سود ۳۸درصد نیمه اول به ۸۲ درصد در نیمه دوم می رسد بر همین اساس عدد eps سال جاری به مرز ۷۰۰ ریال در شرکت اصلی نزدیک خواهد شد اما طرح توسعه شرکت بر اساس گزارش های اخیر، ۳ ماه در مدار تولید خواهد بود.

انتظار این است که  این طرح چکاپا بتواند در یک پروسه سه ماهه ۱۸۰ ریال بر سود تلفیقی شرکت بیفزاید به عبارتی گروه چکاپا به ۸۸۰ ریال eps می رسد. برای سال مالی آتی اما شرایط تغییر می کند چون طرح مزبور ۱۲ ماه فعال است و سود این بخش قابل تکرار خواهد بود پس سود سال مالی آتی در چکاپا به شکلی با اهمیت نسبت به وضع موجود رشد خواهد کرد و این نکته مثبتی است. همکنون قیمت سهم حدود ۵۰۰۰ ریال است.

نزدیک شدن به زمان بهره برداری از طرح توسعه شرکت، منجر به بهبود سودآوری چکاپا خواهد شد. سال مالی این شرکت منتهی به ۳۰آبان است، بخشی از سود طرح در سال جاری می آید اما اصل رشد سود در سال آتی است که این طرح برای کل ۱۲ ماه تولید می کند.

شرکت انتظار دارد در مرداد ماه طرح به بهره برداری برسد.

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *