۱) مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت اگر در مهلت ۶۰ روزه یعنی تا ۱۶ شهریور، اروپا گام های عملی برندارد، ایران سطح غنی سازی را افزایش می دهد. گام سوم شامل نصب سانتریفیوژ‌های جدید و افزایش تعداد سانتریفیوژ‌های فعال است.

۲) تحلیلگران سیاسی میگویند ایران به این نتیجه رسیده که باید تنش را در خلیج فارس افزایش دهد تا هزینه برای طرف مقابل در منطقه افزایش پیدا کند. تلاش برای توقیف نفتکش بریتانیایی در همین راستا است. بریتانیا می گوید ایران قصد داشته نفت کش این کشور را توقیف کند اما نیروی سپاه در بیانیه ای این مساله را تکذیب کرده است.

۳) خبر مربوط به جضور ناو دوم بریتانیا در خلیج فارس، بیش از اندازه پر نگ شده است اما در واقع این ناو، جایگزین یک ناو دیگر می شود که ماموریت آن به پایان رسیده است! بریتانیا ازین جا به جایی به عنوان یک ابزار در جنگ روانی بهره برد که موفق هم بود. ناوشکن دانکن جایگزین ناوچه مونتروز خواهد شد.

۴) دولت آمریکا تصمیم ندارد که محمد جواد ظریف را تحریم کند.

۵) آمریکا ممکن است چین را به دلیل نقض تحریم های ایران در خرید نفت تحریم کند. چین و آمریکا به دلیل فروش سلاح توسط آمریکا به تایوان در آستانه مذاکرات تجاری، با درگیری های لفظی مواجه شده اند. محتمل است که جنگ تجاری تحت الشعاع قرار گیرد خصوصا اگر آمریکا چین را به بهانه ایران تحریم کند.

۶) ترکیه اولین محموله S400 را از روسیه خریداری کرد. آمریکا نگران است که روسیه راز جنگنده های نسل جدید این کشور را که به ترکیه فروخته شده، کشف کند لذا ممکن است ترکیه را تحریم کند. همین حالا هم آموزش خلبانان ترک را متوقف کرده است.

۷) مجلس نمایندگان آمریکا به یک متمم لایجه بودجه دفاعی این کشور رای داد که اگر به تصویب نهایی برسد، دونالد ترامپ را ملزم می‌کند برای حمله به ایران از کنگره این کشور مجوز بگیرد. رسانه های ایرانی گفته اند این طرح به تصویب رسیده البته باید آنرا تصویب شده در نظر گرفت چون تعداد جمهوری خواهان موافق با آن به اندازه ای هست که این مساله به تصویب برسد.

۸) آمریکا تلاش می کند تا اروپا را به استارت کردن مکانیزم ماشه تحریک کند اما اروپا گفته فعلا وقت آن نیست. اروپا می گوید تمرکز روی راه حل های دیپلماتیک است.

۹) هيات دولت آيين‌نامه اجرايي قانون بودجه۹۸، موضوع تهاتر بدهی و مطالبات دولت با اشخاص حقيقی و حقوقی را به پيشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادي و دارايي، سازمان برنامه‌ و‌ بودجه كشور و بانك مركزي، تصويب كرد.

۱۰) چین قصد دارد تحریم هایی برعلیه صنعت تسلیحاتی آمریکا وضع کند. آنها از آمریکا در پی فروش اسلحه به تایوان خشمگین شده اند.

۱۱) به دنبال طوفان در خلیج مکزیک و احتمال صدمه به تاسیسات نفتی، آمریکا تولید خود را در این خلیج به نصف کاهش داد همچنین ذخائر استراتژیک آمریکا بیش از انتظارها کاهش یافت و این مسائل قیمت نفت را تقویت کرد.

۱۲) لری کودلاو در خصوص مذاکرات با چین در خصوص آتش بس تجاری می گوید: آنها حاضر به ارائه تضمين حول تداوم خريد از محصولات كشاورزى امريكا نيستند! آنها حتى همين الان هم خريد محصولات كشاورزيمان را شروع هم نكرده اند!

۱۳) فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵صدم درصد کاهش خواهد داد. در دوره هایی که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داده، حداقل ۳ مرتبه آنرا کاهش داده لذا امیدواری وجود دارد که ۲ ماه دیگر هم نرخ بهره کاهش یابد. درصد بالایی تصور می کنند این اتفاق صورت گیرد که منجر به پایداری قیمت کامودیتی ها و تقویت طلا می شود.

۱۴) مجلس سنای فرانسه طرحی مالیاتی وضع کرده که ۳درصد مالیات از برخی صنایع دریافت می کند! این مساله در واقع وضع مالیات بر علیه آمریکا است!

۱۵) مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت، از کارخانه های احیا و تولید آهن اسفنجی و همچنین پروژه فولاد ۳ میلیون تنی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر بازدید کرد. شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با هدف تولید ۳٫۵۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۳ میلیون تن فولاد به روش اسلب و نورد گرم طرح ریزی شده بود که در گام اول احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی «گوهر» به ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن به روش میدرکس را در دستور کار داشت و در خرداد ماه ۹۵ این طرح به بهره برداری رسید. در ماه گذشته اولین محموله بریکت سرد در این شرکت به تولید رسید.

۱۶) تولید نفت ایران در ماه ژوئن با کاهش ۱۴۲ هزار بشکه نسبت به ماه مه به ۲.۲۲۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

۱۷) لیزینگ رایان سایپا قصد دارد عملیات لیزینگ روی قطعات یدکی را با همکاری سایپا یدک استارت بزند.

۱۸) سخوز ۳۶۰ هزار تن کلیتکر به العماره عراق صادر می کند.

موفق باشید. ۲۲ تیر ۱۳۹۸

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *