به طور متوسط نرخ فروش کاشی در بهار ۲۵ درصد بالاتر از سال ۹۷ بوده و تقریبا شرکت به اندازه فروش بهار، موجودی انبار داشته لذا حاشیه سود انتظاری برای بهار حدود ۲۶ درصد است. نرخ فروش خرداد ماه ۳۱ درصد بالاتر از سال ۹۷ است و متوسط نرخ مواد حدود ۲۵ درصد رشد کرده، سایر هزینه ها همچون دستمزد رشد ۲۰ درصد خواهد داشت. شرکت در سال ۹۹ توانست ۳٫۳میلیون متر مربع محصول بفروشد اما در ۹۷ به ۴ میلیون متر مربع فروش رسید و ضمن ۳ ماه بهار ۹۰۹ هزار مربع محصول فروخته لذا فروش مقداری از برنامه چندان عقب نیست.

بر اساس انتظار طی بهار ۷۵ میلیارد ریال سودناخالص و در ۹ ماه بعد از بهار ۳۰۰ میلیارد ریال سودناخالص کسب می شود انتظار داریم ۴۱۰ ریال در بهار ساخته باشد اما در بهار سال قبلی تقریبا ۶۵ ریال سود داشت.

برای ۹ ماه بعد از بهار بالغ بر ۱۵۰۰ ریال سود می توان انتظار داشت و به طور کلی عدد eps با نرخ خرداد بین ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ ریال خواهد بود. هرگونه افزایش بیشتر در نرخ فروش می تواند شرایط را به نفع کپارس تغییر دهد ضمنا برخی طرح های بهبود کیفیت می تواند منجر به رشد نرخ فروش ضمن ثبات بهای تمام شده شود همچنین فرض کردیم مقدار فروش شبیه سال ۹۷ باشد.

 

اگر فرض کنیم نرخ فروش کاشی تا پایان سال همچون خرداد ماه باقی بماند، این شرکت به طور تقریبی ۲۰۰۰ ريال سود می سازد. در یک حالت نرمال در بهار بیش از ۴۰۰ ريال سود ساخته، برخی اتفاقات همچون طرح فول پولیش می تواند حاشیه سود را بهبود بخشد که در مطلب جاری ازان صرف نظر شده ضمنا در نبود کاشی وارداتی، حجم تخفیف ها به نمایندگی ها کاهش می یابد و نهایتا سود بهتری قابلیت تحقق دارد.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *