کاسپین

کاسپین در سه ماه بهار ۱۶درصد رشد درآمد نسبت به بهار قبلی داشته و با کاهش حاشیه سود رشد ۴درصد سود ناخالص عملیاتی را به نمایش گذاشته است. با این حال کاهش در هزینه عمومی اداری باعث شده تا سودخالص محقق شده بهار ۱۱۱۶ ريال باشد که ۲۰درصد از بهار سال قبل بالاتر است. در سال قبلی کاسپین ۴۰۹۲ ريال سود ساخته بود.  کاسپین در سال قبلی تقریبا به صورت خطی سود ساخته ( یعنی سود کل سال تقریبا ۴ برابر بهار است ) ازین جهت همان سودهای انتظاری برای این شرکت در سطح ۵۰۰۰ ريال منطقی به نظر می رسد.

بیمه کوثر

بیمه کوثر توانسته طی ۳ ماه نخست ۱۵۸ ريال سود بسازد که ۶۸درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. ضریب خسارت سه ماه بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه کاهش داشته که رویداد مثبتی است و باعث شده تا خالص فعالیت بیمه ای با سود بهتری نسبت به سال قبلی همراه شود. با این حال بخش مهمی از سود این بیمه ای در پایان سال با برگزاری مجمع وغدیر محقق می گردد. ۴درصد سهام وغدیر در مالکیت بیمه کوثر است.

فخوز

فخوز در سه ماه نخست با رشد ۷۴درصد درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده و به دلیل رشد حاشیه سود درصدی، سود ناخالص عملیاتی نیز ۸۵درصد رشد کرده است. بهای تمام شده هر تن فولاد برای این شرکت به ۲۷میلیون ريال نزدیک شده لذا با نرخ فروش ۳۸ تا ۴۰ میلیون ريال در هر تن به eps حدود ۲۲۰۰ ريال باید برسد. اتفاقاتی نظیر افزایش نرخ فروش و کاهش در هزینه مصرف مواد فرعی ( الکترود گرافیتی ) عدد eps را به سمت ۲۵۰۰ريال هدایت می کند، فعلا در سه ماه نخست ۶۱۷ ريال سود ساخته، در بهار سال قبلی ۲۸۲ ريال سود داشت و در کل سال ۹۷ هم ۱۶۵۶ ريال eps داشته است.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *