نوری

تازه وارد بورسی، پتروشیمی نوری هم گزارش ۳ ماهه داد. ۸۲درصد رشد درآمد بهار ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبلی و ۱۳۸درصد رشد سود ناخالص عملیاتی نشان از افزایش درصد حاشیه سود است. نوری که ۱۸۴۲ ريال سود در ۳ ماه ساخته ۴۲۶ ريال آنرا مدیون تسعیر ارز در بخش عملیاتی و غیر عملیاتی است. البته ازان جهت که نرخ ارز رشد کرده، بنابراین درآمد فصول بعدی به اندازه همین تسعیر ارز بالا می رود لذا می توان گفت بخشی ازین درآمد تسعیر ارز در قالب درآمد تکرار می شود. به هر حال نوری در بهار قبلی ۱۱۸ ريال سود ساخته بود طی بهار جاری ۱۸۴۲ ريال eps ساخت که متناسب با انتظارات تحلیلی بود.

فملی

یکی از خوب های معدنی فملی بود. این شرکت در ۳ ماه حدود ۷۰درصد حاشیه سود داشت که فراتر از انتظارات تحلیلی بود. حاشیه سود سال گذشته برای این شرکت ۵۰درصد بوده که منجر به شناخت ۶۹۲ ريال eps در کل سال ۹۷ شد اما حالا تنها در سه ماه نخست ۴۰۲ريال سود ساخته است. بهای تمام شده هر تن کاتد ۲۱۵ میلیون ريال طی ۳ ماه نخست بوده که حالا حدود ۲۳۰ میلیون ريال شده است.

نرخ فروش کاتد ۶۸۰ میلیون ريال بوده که در بورس کالا هم حدود ۶۶۵ میلیون ريال است به عبارتی حاشیه سود اندکی نسبت به ۷۰درصد کاهش داشته اما بسیار جزئی و این نشان می دهد اگر فملی مقدار فروش فعلی را حفظ کند، سود بهار در فصل های بعدی تکرار می شود. مقدار فروش کاتد و مفتول جمعا در سطحی است که می شود گفت ملی مس به راحتی می تواند آنرا تکرار کند. گزارش خوبی بود به طور کلی و بهتر از انتظار ..

بتاسهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *