۱) ناخدای هندوستانی کشتی حامل نفت ایران که از سوی نیروهای بریتانیایی در تنگه جبل‌الطارق توقیف شده، می گوید فرود هلی کوپتر بریتانیا بر روی این نفتکش بسیار خطرناک بوده است!

۲) یک هیات ۷نفره از مقامات ارشد گارد ساحلی دولت امارات عربی متحده به منظور برگزاری نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات وارد تهران شد. آخرین نشست این دو گروه به ۷ سال قبل بر می گردد! سرتیپ مصباح الاحبابی فرمانده گارد ساحلی امارات و سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران با هم دیدار کرده اند، یک مقام آگاه گفته طرف ایرانی می گوید نباید بگذاریم کشورهای خارجی در آب های تحت حاکمیت ما جولان بدهند و منفعت طلبی کنند.

۳) دولت آلمان می گوید پیشنهاد آمریکا مبنی بر ائتلاف نیروی دریایی در خلیج فارس جهت مقابله با ایران را نپذیرفته است همچنین کشتی های نفتی بریتانیا دیگر از تنگه هرمز عبور نمی کنند.

۴) بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا و آقاى باركلى، وزير بركسيت بريتانيا با اتحادیه صحبت کرده اند. انها می گویند قطعا در ۳۱ اکتوبر از اتحادیه خارج می شویم. بوریس گفته بر از خروج اگر ایرلند بخواهد بازرسی هایی انجام دهد برخورد می کنیم! ایرلند گفته موضع اتحادیه شفاف است و از پیش توافق قبلی بر نمی گردد و مجددا مذاکره نمی کند. ارزش پوند به کمترین میزان خود در دهه های قبلی رسیده است.

۵) ترامپ می گوید فعلا مذاکرات با چین خوب پیش می رود. او معقتد است که چینی ها وقت کشی می کنند تا نتیجه انتخابات آمریکا را ببینند لذا به چین توصیه کرده اگر در این دوره با ترامپ توافق نکنند شاید در دوره بعدی، هیچ توافقی صورت نگیرد.

۶) تنور انتخابات در آمریکا داغ و داغ تر می شود و دموکرات ها در مقابل هم صف می کشند و مناظره می کنند. در آمریکا قانون گذاران به دنبال طرح هایی هستند تا رای ترامپ را بشکنند. در یکی از ایالت ها طرحی تصویب شده که اگر شخصی اظهارنامه مالیاتی نداده باشد، قادر به شرکت در انتخابات نیست. بر این اساس ترامپ که ۵ سال گذشته اظهار نامه نداده، در این ایالت رای نخواهد داشت!

۷) برخی منابع خبر داده اند که مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران به ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و میزان ذخائر ایران به حدی رسیده که تداوم تولید با مشکل مواجه است. برخی منابع خبر داده اند که میزان کل صادرات نفت ایران به ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

۸) شرکت ژوهای ژنرونگ، خریدار اصلی نفت ایران در چین توسط آمریکا مورد تحریم قرار گرفت.

۹) حسن روحانی با مکرون یکبار دیگر گفتگو کرده است. روحانی گفته تهران همواره از گفتگو و هر ابتکار عادلانه برای حل وفصل مسائل استقبال می کند اما عادی سازی روابط نفتی و بانکی، گام اول از تعهدات مورد انتظار ایران از اروپا خواهد بود.

۱۰) اقای نوبخت گفته مشکلات رو به پایان است. او به استفاده از افعال معکوس شهرت دارد و در ماه های اخیر کمتر سخرانی می کرد.

۱۱) برخی منابع گفته اند که ترامپ قصد دارد معافیت های هسته ای ایران که چند روز دیگر موعد تمدید یا عدم آن می رسد را تمدید کند.

۱۲) عصر امروز فدرال رزرو نرخ بهره را تعیین می کند که احتمالا آنرا کاهش خواهد داد. ترامپ مجددا به این سازمان حمله کرد و خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره شد.

۱۳) علی لاریجانی، رییس‌مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست حزب چین گفت: رهبر انقلاب و دولت ایران مایلند روابط ایران و چین گسترده باشد .

۱۴) تغییر قیمت نهاده های تولید باعث شده تا تولید فولاد در چین زیان ده شود! این خبر خوبی برای فولاد منطقه cis و ایران است چون در این مقطع صادرات چین محدود می شود.

۱۵) دولت سنگاپور طی روزهای ۲۲ و ۲۴ ژوئیه دو نفتکش متعلق به شرکت کشتی‌رانی کونلون را که در هنگ‌کنگ به ثبت رسیده و حامل ال‌پی‌جی ایران بوده، توقیف کرده‌است.

موفق باشید. ۹ مرداد ۱۳۹۸

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *