گل گهر، خط جدید کاملا بومی کنسانتره سنگ آهن راه اندازی کرد

شركت معدني و صنعتي گل گهر، به عنوان بزرگترين توليد كننده كنسانتره سنگ آهن كشور موفق به راه اندازي يك خط يك ميليون تني كاملا بومي شد.
به گزارش مدیریت روابط عمومي و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، جمشید ملارحمان مدیر عامل شركت معدني و صنعتي گل گهر در آستانه اعیاد قربان و غدیر با اعلام خبر فوق تصریح کرد: احداث اين خط با تجهيزات کاملا ساخت داخل، در راستاي اصول اقتصاد مقاومتي و رونق توليد انجام شده است.

مدیر عامل شركت معدني و صنعتي گل گهر همچنين درباره نتايج حاصل از بومي سازي كامل اين خط اظهار داشت: كاهش حجم سرمايه گذاري ثابت اين خط به حدود يك هشتم به دليل نبود هزینه ارزبری،‌ كاهش دوره بازگشت سرمايه اين خط در مدت ٥ ماه، كاهش زمان احداث خط به کمتر از يكسال به دليل نبود نياز به زمان ترخيص كالا و همچنین كاهش زمان دستیابی به ظرفيت اسمي به کمتر شش ماه از جمله نتایج حاصل از بومی سازی است. وی تاکید کرد: مهمترین دلیل دستیابی سریع به ظرفیت اسمی، تسلط كامل كارشناسان و تكنسين ها با تجهيزات ساخت داخل و پشتيباني سازندگان است.

ملارحمان سرمایه گذاری ساخت این خط را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: با راه اندازی این خط جدید فرآوری سنگ آهن، ۱۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.
در پايان ملارحمان اين دستاورد را به ملت ايران و خانواده توليد كنندگان زنجيره فولاد تبريك گفت و ابراز اميدواري کرد که رويكرد ۱۰۰درصد ساخت داخل در ساير مراحل زنجيره فولاد نيز محقق شود.

شفاف سازی بالبر

از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/۹/۶/۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. لازم به ذکر است گزارشات خريد و فروش ماهانه و گزارشات سه ماهه شرکت بصورت منظم و در موعد مقرر در سامانه کدال ارسال گرديده است و اين شرکت هيچ گونه دخالتي در نوسانات اخير در قيمت سهام نداشته است. همچنين به استحضار ميرساند کليه محصولات اين شرکت بر اساس سفارش مشتري توليد و تحويل مي گردد و بدين لحاظ در برخي موارد بعلت عدم حمل کالا توسط مشتري، مقدار تحويلي در يک ماه متناسب با ماههاي ديگر سال نيست که در تير ماه ۹۸ اتفاق افتاده است.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *