مدیر با سابقه اقتصادی، نگاه بلندمدت به بازار سرمایه و سهامداری به جای سهام بازی را کلید اصلی سودآوری بورسی دانست و گفت: نگاه کوتاه مدت به بازار سرمایه و سفته بازی عوامل زیان بورسی هستند و ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهند.

حسن معینی ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: باید بپذیریم که ما ایرانی ها همواره به دنبال کسب سود آنی و بزرگ هستیم و این نوع نگاه مناسب بازار سرمایه نیست و علاوه بر افزایش ریسک سرمایه گذاری به حرکت شاخص نیز آسیب می زند.

این کارشناس قدیمی بورسی افزود: اگر کسی با نگاه کوتاه مدت و با هدف سود های آنی وارد بورس شود، ریسک سرمایه گذاری را به شدت افزایش می دهد.

وی ادامه داد: این نوع نگاه در نهایت به زیان منتهی می شود و این افراد راهی به جز خروج از بورس ندارند.

معینی ضمن اشاره به اینکه تحلیل بنیادی تنها راه خرید و فروش عقلانی سهام است، گفت: بنگاه های خوب اقتصادی چراغ راه بورس هستند و چنانچه سرمایه گذاران با بررسی لازم سهام این بنگاه ها را شناسایی و در آنها سرمایه گذاری کنند زمینه سودآوری آنها فراهم است.

این کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از وجود زمینه های سفته بازی در بازارهای سکه، طلا و ارز تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی مسیر سرمایه گذاری در بازار سرمایه را هموار کرد.

این پیشکسوت بورسی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی، اعتماد سازی کنیم، افزود: اگر دید بلند مدت سرمایه گذاری و اعتماد به بازار سرمایه نباشد سرمایه گذار جذب بازارهای غیر مولد می شود و این موضوع علاوه بر تاثیر منفی بر بازار سرمایه اثرات مخربی در اقتصاد ملی و معیشت مردم ایجاد می کند.

معینی تقویت اعتماد سرمایه گذاران را رُکن مهم بازار سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: اعتمادسازی، دید بلند مدت سرمایه گذاری ایجاد می کند و کاهش سفته بازی در معاملات را به همراه دارد و تمایل سرمایه گذاران به سهامداری را افزایش می دهد که البته این اعتماد سازی از خیابان فرهنگ سازی عبور می کند.

پایگاه خبری بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *