۱) لهستان در حال بررسی موضوع پیوستن نیروهای نظامی این کشور به ائتلاف دریایی پیشنهاد شده از سوی ایالات متحده برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز است.

۲) رسانه‌های آمریکایی می‌گویند دولت این کشور با فروش جنگنده‌های اف-شانزده به تایوان در قراردادی به ارزش هشت میلیارد دلار موافقت کرده است. این مساله منجر به خشم چین خواهد شد!

۳) بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد. پیشتر برخی بازرگانان ایرانی در توئیتر این شایعه را مطرح کرده بودند.

۴) در داخل، حملات بر علیه آقای لاریجانی ( رئیس قوه قضائیه پیشین) شدت گرفته است. این تنش ها ازانجا آغاز شد که معاول اقای لاریجانی به جرم فساد اقتصادی مورد بازجویی قرار گرفت و صدا و سیمای ایران هم محتوایی بر علیه لاریجانی پخش کرد. منتقدان به آن ها می گویند چرا حالا که در منصب قوه قضائیه نیست این مسائل را فاش می کنید؟

۵) در تهران، سفیران آلمان، ایتالیا، بریتانیا و فرانسه به همراه نماینده حوثی ها جلسه برگزار کردند. جدایی طلبان یمن جنوبی هم برخی ساختمان ها را آزاد کردند.

۶) سندرز پیشنهاد قطع کمک‌های آمریکا به رژیم‌صهیونیستی را مطرح کرد. به نظر می رسد او با پیش افتادن از رقبا، حالا راهی در پیش گرفته تا حتما رای نیاورد! این سخنان او منجر به از دست دادن رای ها به نفع ترامپ می شود.

۷) ظریف به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کویتی دقایقی پیش تهران را به مقصد کویت ترک کرد. پس ازان به اروپا می رود در حالی که به تازگی تحریم هایی بر علیه وی وضع شده است.

۸) دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش در طرح پیشنهادی خود گفته به جای عرضه سهام دولت در پالایشگاه های بورسی که سیت هیات مدیره از دست می رود، دولت ۳ پالایشگاه دولتی از جمله ستاره خلیج فارس را عرضه کند!

۹) تحلیلگران می گویند نیمی از کشورهای بزرگ، شکاف منفی بین نرخ بازده اوراق بلند مدت و کوتاه مدت خود دارند. آنها می گویند جهان به استقبال رکود رفته و اونس طلا رشد می کند.

۱۰) مدیرعامل هلدینگ صدر تامین از عرضه ۲ شرکت صنایع سرام آرا و زغال‌سنگ پروده طبس در بازار سرمایه در سال‌جاری خبر داد. ضمنا گفته شده سود تاصیکو تا دوبرابر در سال آینده رشد می کند. این شرکت مجمع در پیش دارد.

۱۱) شپنا و کخاک افزایش سرمایه می دهند. افزایش سرمایه شپنا ۲۲۰درصد از محل سهام جایزه بوده و منجر به توجه بازار خواهد شد.

۱۲) رشد بهای سنگ آهن و محدودیت های زیست محیطی دو عامل کاهش تولید فولاد چین در ماه جولای باعث کاهش تولید فولاد در چین شده و صادرات این کشور را کاهش داده که به نفع قیمت فولاد جهانی است.

۱۳) عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت توجه بانک‌ها به افزایش سرمایه، گفت: بانک مرکزی در این راستا با توجه به اهمیت موضوع بخشنامه‌هایی را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. وی به پیشنهاد تجدید ارزیابی به تمام بانک ها خبر داده است.

۱۴) قیمت انرژی در پاکستان افزایش یافته و همین باعث شده تا صادرات سیمان آن ها کاهش یابد. سیمانی های ایران، جای پاکستان را در افغانستان گرفته اند.

۱۵) به دلیل مطالبات سنواتی بمپنا از وزارت نیرو، نهایتا ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه از سوی وزارتخانه به برق عسلویه مپنا پرداخت می شود.

۱۶) سی‌ام مردادماه، عرضه دو میلیون بشکه نفت‎ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۵۲ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه انجام می شود.

۱۷) نرخ بازده اوراق بلند مدت اخزا در بورس به ۲۲درصد معادل بانکی رسیده است.

موفق باشید ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

برای خرید عرضه های اولیه و برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *