محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو:

افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از ۳۶۰ به ۴۱۰ هزار بشکه در روز در سال ۹۸ انجام می شود. پیش بینی سود خالص ۶۴۸ میلیارد تومانی نفت ستاره در سال ۹۸ در دستور است.سهام شرکت شیمی بافت از زیرمجموعه های وپترو پس از اتمام فرایند ادغام در بازار فرابورس عرضه می شود که احتمالا ادغام آن تا پایان شهریور خاتمه می یابد.پتروشیمی مروارید و لاستیک یزد از شرکتهای وابسته شرکت در بازار فرابورس پذیرش شده اند و امسال عرضه می شوند.

سه شرکت محصولات کاعذی لطیف، چوب خزر کاسپین و حریر خوزستان از شرکت های فرعی تاپیکو حاضر در صنعت سلولزی، در حال طی نمودن فرایند پذیرش در بازار فرابورس هستند.چکاوه و‌شپترو امسال از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش سرمایه دارند.پروژه واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان تا پایان سال به اتمام میرسد.حدود ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری در پروژه کاغذ بیستون تامین (زیرمجموعه چکاوه) است.پیگیری تاپیکو ‌برای استفاده از ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید برای بازپرداخت بخشی از بدهی ارزی نفت ستاره خلیج فارس با نرخ زمان دریافت تسهیلات از صندوق ذخیره ارزی در دستور کار است.

بالاتر بودن بازده سهام تاپیکو و کلیه شرکت های زیرمجموعه از بازده شاخص صنعت شیمیایی از مجمع گذشته تا مجمع امروز نشان دهنده عملکرد این شرکت است.سود قابل تقسیم تاپیکو ۱.۵ برابر بیشتر از مجموع سود تقسیمی در سه سال مالی گذشته است. صندوق بازارگردانی اختصاصی تاپیکو، به صورت تخصصی‌ به بازارگردانی سهام تاپیکو و شرکت های زیرمجموعه می پردازد.(بورس٢۴)

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *