۱) درگیری نیابتی بین تیم ملی پهبادهای ایران و اسرائیل ادامه دارد. لبنان می گوید پهبادهای اسرائیل را هدف قرار داده، اسرائیل می گوید با پهبادهای خود مقر حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه را هدف قرار داده است. 

۲) درون حزب جمهوری خواه آمریکا برخی نمایندگان قصد دارند که برای انتخابات آینده خود را اماده کنند. روز گذشته یکی از طرفداران حزبی ترامپ اعلام کاندیداتوری کرد و بر علیه او سخنان تندی بر زبان آورد.

۳) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌گوید با ژاپن بر سر یک “توافق بسیار بزرگ تجاری” به توافق اصولی رسیده است. این در حالی است که وضع تعرفه بر علیه چین پس از پایان بازارها در روز جمعه باعث شد تا اونس طلا با یک جهش با اهمیت به ۱۵۵۰ دلار برسد! رییس جمهور آمریکا در کنفرانس جی ۷ درباره جنگ تجاری با چین گفت که درباره این جنگ بازنگری خواهد کرد.

۴) جواد ظریف پس از آنکه ۳ ساعت با مقامات فرانسوی دیدار کرد و از نتایج جلسه گروه ۷ مطلع شد، به تهران برگشت و حالا در مسیر چین است. منابع خبری می گویند ایران گفته باید صادرات نفت این کشور به ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد و اروپا برای ایران خط اعتباری باز کند تا ایران گام سوم را برنداشته و ۲ گام قبلی را به عقب بازگردد. اعضا از آمریکا خواسته اند معافیت های نفتی مربوط به ایران را مجددا برقرار کند اما گویا ترامپ موافقت نکرده است.

۵) پیرو برگزاری موفق مجمع سالانه سایپا در ۳۱تیرماه و جلسه هیات مدیره مورخ ۳۱مردادماه، سیدجواد سلیمانی، معصوم نجفیان، علی شیخ‌زاده و حمیدرضا رستگار به‌عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره سایپا معرفی شدند. همچنین پورمجیب و ناقدی گزینه‌های نهایی مدیرعاملی ایران خودرو هستند.

۶) سفیر روسیه در تهران از اتصال شبکه‌های بانکی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک خبرداد. این مساله می تواند با افزایش حجم مبادلات بین ایران و کشور بزرگی همچون روسیه به اقتصاد ایران کمک کند.

۷) وزیر اقتصاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر: بورس، بهترین گزینه برای حفظ ارزش پول ملی و سرمایه گذاری پربازده است . وزیر اقتصاد با بیان اینکه نقدینگی در حال حاضر به ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در دو ماهه نخست امسال ۲۵ درصد رشد نقدینگی داشتیم

۸) اولین عقب‌نشینی قیمت مسکن با انتشار آمار معاملات ملک مرداد، به ثبت رسید. اطلاعات جدید دفتر اقتصاد مسکن نشان می‌دهد تورم ملکی در پایتخت در ادامه چرخش از مسیر صعود منفی شد. قیمت ها با ۳درصد کاهش به طور متوسط ۱۳٫۱۸۰٫۰۰۰ تومان برای هر مترمربع در تهران!

۹) وزیر خارجه ایران پس از دیدار با مکرون: دیپلماسی فعال ایران ادامه دارد؛ مسیر پیش‌رو سخت است اما به امتحانش می‌ارزد.

۱۰) اقتصاددان ارشد مورگان استنلی Chetan Ahya، خاطرنشان کرد که آنها انتظارات خود را از رشد اقتصادی جهانی، عمدتاً به دلیل وخیم تر شدن جنگ تجاری میان آمریکا و چین به علاوه تضعیف شاخص مدیران خرید PMI از HIS Markit در ماه جولای، کاهش دادند. این کاهش شاخص مدیران خرید حدود ۰٫۲ بوده و شاخص به ۵۰٫۴ رسیده داده است. این تحلیلگر ارشد گفته، اکنون ریسک جهانی در حال افزایش است.

۱۱) تحویل سیمان در ۴ ماهه امسال به حدود ۱۸ میلیون و ۳۹ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ۹٫۹ درصد رشد نشان می دهد که این رشد هم ناشی از افزایش حجم فروش داخلی و رشد حجم صادرات است.

۱۲) پیش بینی شده است تا پایان سال جاری در دومین سال بهره برداری از واحد مگامدول آهن اسفنجی چادرملو، میزان تولید این واحد به ظرفیت اسمی یک میلیون و ۵۵۰ هزارتن برسد. همچنین ظرفیت تولید شمش فولادی چادرملو نیز به مرز یک میلیون تن خواهد رسید.

۱۳) بهای مس در سه ماهه سوم سال احتمالا ۶۱۵۴ دلار خواهد بود. موسسات تحقیقاتی بهای هر تن مس را برای سه ماهه چهارم ۶۱۷۸ دلار پیش بینی کردند.

موفق باشید. ۴ شهریور ۱۳۹۸

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *