عجب بازاری شده است !

یکی میگوید خطرناک آن یکی میگوید منطقی یکی دیگر میگوید چیزی است که از تحلیل کسی برنمی آید و خلاصه هر کسی یک چیزی را بیان میکند ولی این روزها همه جا بحث بر سر این است که خب همه خوب بودیم و عالی همه در بازار سود کردیم کی وقت خروج است ؟! ایا بازار سقوط میکند ؟

ریزشی در راه است و یا مسیر را درست می رویم . این که شاخص روزی ۴ هزار واحد رشد میکند منطقی است یا غیر منطقی و سوالاتی از این دست . پاسخ همه این سوالات در یک چیز است جریان پولی تا کی به سمت بازار سرازیر است ؟! آن چیزی که امروز همه را انگشت به دهان گذاشته این است که جریان پولی و در واقع جنگ و زورازمایی پول بچه های قدیمی بازار و ورود پول های جدید تا به امروز با مغلوب شدن پول های قدیمی همراه بوده چه بسیار بچه های بازار که در این مسیر ۶ ماهه بارها و بارها نقد کردند و دوباره سهم خریدند انها اسیر این مسیر شدند و فعلا به اجبار دوباره وارد جریان بازی می شوند …

اما این تمامی بازی نیست سوال این است که چه زمانی این پول مغلوب خواهد شد.

جریان پولی که وارد شده از بد حادثه خیلی گلچین عمل نکرده و سراغ هر سهمی با هر شرایطی رفته است از بازار پایه تا سهم کوچک تا سهم بزرگ خلاصه هر جایی سرک کشده و هر کاری میتوانسته کرده است انصافا سود هم برده و همین شیرینی باعث شده تا این جریان همچنان به سمت بازار سرازیر باشد .همین جریان را شاهدیم که ۵شنبه ها جلوی در کارگزاری ها هم صف میکشند ۵ شنبه هایی که ازدید ما بورسی های قدیم تعطیل بوده !

همین جریان باعث می شود تا پول سنگینی پشت سیستم صدور اوراق برخی صندوق ها باشد و همین موضوع باعث شده تا امروز در یک روز که مذاکرات سیاسی شکست خورده و تعطیلی داریم و هزار حرف دیگر جریان شدید پولی وارد بازار شده و بازهم جو مثبت باشد . اگر میخواهید بازار را تجزیه و تحلیل کنید باید این جریان پولی را خوب بشناسید و ان را تحلیل نمایید .

به نظر تحلیل بازار چیزی جز شناخت بیشتر ازاین جریان پولی نیست هر وقت هم این جریان فروکش کند بهانه های ریزش بازار جور می شود پس نباید سناریوهای عجیب و غریبی را ذکر کرد این بازار مدت هاست این جریان پولی را دنبال خود دارد حالا برخی میگویند جریان پول انتخابات است یکی دیگر ان را نقدینگی میداند و ان یکی پولی که وارد بازار دلار شده بود و حالا سراغ بازار سرمایه می اید … هر چه هست فعلا در مسیر بازار سرمایه بوده و با این روند نباید سرشاخ شد …

اما یک نکته… در مواجه با این پول چه باید کرد؟ تصمیم ما چه باشد ؟.

قبل از هر چیز باید اذعان کرد در این لحظات و این روزها داشتن استراتژی از نان شب واجب تر است . هر شخصی باید خود را در قالب یک استراتژی و چارچوب تدوین شده قرارداده و معامله کند اگر فرض میکنید سهمی میخرید برای عددی از سود جهت خروج برنامه ریزی کنید، از حد مشخصی بیشتر اعتبار نگیرید و به ان پایبند باشید و در نهایت کمی زیر پای خود را سفت کنید این یعنی چه ؟ این در راستای همان یک جمله معروف است که نگذارید ناگهان شما را غافلگیر کنند .

برخی روزها همه چیز به این سادگی که امروز نگاه میکنیم نیست شما امروز در یک رالی خوب و زیبا سود خوبی کسب کردید شاید ۶ ماهه دوم با این سرعت سود نکنید ولی انصافا نباید عملکردی داشته باشید که ۶ ماهه دوم هر چه بدست اوردیدرا از دست بدهید . البته این موارد شخصی و نظر هر شخص است ولی تمام پرتفوی خود را سهمی نکنید که ناگهان وقتی ورق برگشتند حجم معاملات او به دورانی بازگردد که نیمی از همین برو بچه های تازه وارد آن زمان وارد بازار نشده بودند !

سهمی بخرید اگر هم قرار شد صاحب اول و آخرش خودتان باشید ۶ ماه بعد عملکرد شرکت پاسخ این اعتماد شما را بدهد . با استدلال های عجیب و غریب خود را گول نزنید بازار با سرعتی باورنکردنی همه چیز را تغییر میدهد و …

پس خلاصه بحث ما این است که انقدر دنبال نقطه خروج نباشید و روبروی جریان قوی پول قرار نگیرید و در سوی دیگر استراتژی های دقیق معاملاتی را داشته باشیم .

نکته آخر

این که برخی عزیزان مدام از حباب و رشد های هیجانی صحبت میکنند . کدام رشد در کدام قسمت بازار ؟! بله برخی سهم های بازار رشد حبابی داشته و اتفاقا حکم انها حکم همان نارنجکی است که دست به دست می شود ولی دقت کنید بیش از ۵۰ درصد از ارزش کل بازار شامل مواد شیمیایی ، آهن و فولاد ، فرآورده های نفتی ، فلزات P/E ttm زیر ۵ واحد دارند ،گزارش ماهانه آنها نشان از بهبود فروش است دلار هم که نزولی نشده و این بخش از بازار حداقل میشود گفت حباب نیست.

پس بخش مهمی از بازار نمیتواند مخاطب این ریزش و فرار باشد ببنید البته ممکن است فشار فروش در بازار انها را نیز پایین بیاورد ولی اصلاح محدود است و سقوط در کار نیست این موارد نشان میدهد برای شناسایی حباب باید سراغ بخش هایی از بازار رقت که جریان سوداوری با قیمت همخوانی درستی ندارد 

نکات آخر ما کم کم دارد زیاد می شود ولی باید سیستم و حتی خود ما سهامداران برای روزهای این چنینی ریزشی هم برنامه داشته باشیم به راستی برنامه سازمان برای جذب این پول ها چیست روزهای قبل دوستی میگفت با سخت گیری های سازمان اریا ساسول پشت در عرضه اولیه مانده است در صورتی که سازمان بورس با جان و دل باید پذیرای سهم های بزرگ باشد و پیشنها ما به عزیزان این است که حداقل ۱۰ شرکت بزرگ و قدر کشور را تا پایان سال راهی بازار کنند و البته جریان پولی بعد ان را هم از دل همان عرضه اولیه حفظ و ایجا نمایند تا پول خاصی از بازار خارج نشود …

بحث امروز طولانی شد امیدواریم مفید باشد فردا سعی میکنیم در مورد گارد شاخص و اهداف نموداری و جریان تکنیکالی بیشتر صحبت کنیم .

و اما در بازار امروز چه خبر بود …

امروز بازار با دهن کجی به دنیای سیاست و البته موج خوبی از نقدینگی روز بسیار خوبی را پشت سرگذاشت تا چند گام دیگر در استانه فتح دروازه ۳۰۰ هزار باقی مانده باشد … امروز بازار در همه گروه ها برتر و خوب ظاهر شده بود حتی در سهم های بزرگ این موضوع بیشت به چشم می آمد بازی بازار بازی جالبی شده و این اتفاق خوب مثبتی است هر چند به تنظر جو روانی ۳۰۰ هزار و شرایط خاص این عدد و تعطیلی پیش رو شاید کمی فردا را مردد کند ولی در مجموع بازار به کام سهامداران بود …

سری به اخبار بزنیم …

وزارت امور خارجه انگلیس آغاز تزریق اورانیوم به سانتریفیوژها در ایران را ناامیدکننده» توصیف کرد.

فرانسه: درباره اقدام برجامی جدید ایران با شریکانمان گفت وگو می کنیم سخنگوی وزارت خارجه فرانسه: درباره گام سومر ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام با شریکان خود و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت وگو خواهیم کرد. ایران باید از انجام هر اقدامی که مطابق با تعهداتش نیست و ممکن است در تلاش ها برای تنش زدایی اخلال ایجاد کند، خودداری کند.

امروز مصاحبه مطبوعاتی کمالوندی بود :

ما تا خروج از NPT را در نظر گرفته بودیم، ولی انجام ندادیم/ اگر طرف مقابل تعهدات خود را عملیاتی کند، ما هم به تعهد خود باز می گردیم سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری: به زودی بحث بتن ریزی نیروگاه دوم بوشهر را آغاز خواهیم کرد. بنای ما این است که اگر طرف مقابل تعهدات خود را عملیاتی کند، ما هم به تعهد خود باز می گردیم.

غیر از فردو و افزایش غنی سازی موضوع دیگری باقی نمانده و ایران توانایی افزایش ظرفیت و سطح بیش از ۲۰ درصد غنی سازی را داخل کشور دارد. ذره ای از آرمان های خود کوتاه نمی آییم. لیستی از گام های مختلف به شورای امنیت داده ایم؛ ما تا خروج از NPT را در نظر گرفته بودیم، ولی انجام ندادیم.

در حوزه نظارت ها و پادمان وارد نمی شویم. تا وقتی خلاف نمی کنیم دلیل ندارد شفاف سازی نکنیم .راة اندازی فردو هم می تواند در برنامه باشد. نیاز ما فعلا غنی سازی ۲۰ درصد نیست اگر هم زمانی بخواهیم، اول ذخایر ۴ و نیم درصد را افزایش می دهیم بعد اقدام می کنیم. وقتی تصمیم گرفتیم غنی سازی ۳٫۶۷ را رعایت نکنیم، یعنی می توانیم تا ۲۰ درصد هم پیش برویم. فعلا نمی توانم در مورد زمانبر بودن بازگشت نظر بدهم، برای همین باید طرفها زود تصمیم بگیرند، چون بازگشت هر گام سخت تر از قبلی خواهد بود.

ایران با کاهش تعهدات خود از برجام فاصله می گیرد به پایان اجرای تعهدات کشور در حوزه فنی وارد می شویم. این پیام واضعی است که تا زمانی که تعهداتشان را انجام ندهند نباید انتظار داشته باشند که ایران تعهداتش را انجام دهد. کار پیشرات هسته ای نیز به خوبی پیش می رود و کارهای تحقیقاتی آن در حال انجام است اما این اقدام زمانبر است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ما از اخبار رسانه ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوزهای ایران آگاه هستیم. بازرسان آژانس ایران در محل هستند و هرگونه فعالیت های مربوط به آن را به وین گزارش خواهند کرد.

عراقچی در گفت وگو با نشریه مثلث:

کاخ سفید سردرگم استمعاون وزیر امور خارجه: هیلاری هم رای می آورد مسیر ترامپ را می رفت زیرفشار مذاکره نمی کنیم عربستان پس از به قدرت رسیدن ترامپ دچار سوءتفاهم شد رقابت اینده مجلس بین تعامل گرایان و تقابل گرایان است برجام منفعت نداشته باشد خارج می شویم

طبق گزارش شبکه سی ان ان، کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده روند تحقیقاتی را کلید می زند که هدف آن  استیضاح رئیس جمهور این کشور است.

رئیس قوه قضائیه:

امروز فضای کشور، فضای مقاومت است نه مذاکرهچنین فضایی بر اساس تدبیرهای رهبری ایجاد شده تا دیروز دشمن فساد را در جامعه تبلیغ می کرد اما امروز فضای مبارزه با فساد ایجاد شده است.

مجلس اعیان بریتانیا روز جمعه مصوبه دو روز پیش مجلس عوام را تصویب کرد تا جلوی بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه کار گرفته شود. این مصوبه پس از تایید توسط ملکه (که امری تشریفاتی است) روز دوشنبه قانونی می شود و به موجب آن خروج بریتانیا از اتحاديه اروپا بدون رسیدن به توافق با بروکسل ممنوع خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که توانایی ایران در غنی سازی بیش از حد اورانیوم یکی از نقاط ضعف توافق هسته ای با قدرت های جهان محسوب می شود

اتحادیه اروپا تعهدش را مشروط کرد به پایبندی کامل ایران به برجام

سخنگوی امور خارجی و امنیتی اتحادیه ارویا:اتکای اتحادیه اروپا به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، اروپا را قادر ساخته تا | فعالیت های ایران را تحت نظارت قرار دهد. تعهدات ما در توافق هسته ای به پایبندی کامل ایران وابسته است و براوردهای اتحادیه اروبا | درباره برنامه هسته ای ایران بر گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی وابسته است.

دیپلمات ارشد فرانسوی: امریکا عامل کاهش تعهدات برجامی ایران استدیپلمات ارشد فرانسوی در پاسخ به جدیدترین اظهارات وزیر خارجه آمریکا علیه مواضع برجامی جمهوری اسلامی ایران، واشنگتن را عامل کاهش تعهدات ایران نسبت به توافق هسته ای دانست.

و اما در بازار

پالايشی ها هم استارت زدند!!!

پالایشی ها توانستند با روند مثبت در مسیر رو به رشد قرار بگیرند پالايشی هایی که اوضاع و احوال خوبی را دنبال و وضعیت بنیادی و سود سازیشان سبب توجه بازار به سهام این گروه شده است. بارها در مورد گروه پالايش در بازار صحبت شده است که بازی انها میتواند از اواخر مهر با انتشار گزارش های مهر ماه تازه رونق جدی بگیرد از همین رو معتقدیم داشتن یک سهم خاص پالایشی تا آن مقطع در پرتفوی بد نیست شيريز شيندر و شپنا گزینه های خوبی هستند در مورد گروه پالايش داشتن یک سهم از این گروه در این روزها با دید نگهداری گزینه خوبی است .

در شبتا سهم به سمت سطوح ۱۴۵۰ تومانی حرکت می کند شایعات سود بالای ۳۰۰ تومانی در سهم جریان دارد ارزش ذاتی سهم در سطوح ۱۶۴۰ الی ۱۸۰۰ تومان ارزیابی و سهم ارام ارام به سمت این سطوح قیمتی حرکت و بازدهی کم ریسک خوبی را نصيب سهامدارات خود خواهد کرد

شیندر اوضاعش بهتر دنبال شد سهم با صف خرید همراه و به سمت اهداف قیمتی ۱۸۰۰ الی ۲۰۰۰ تومانی در حرکت است سهمی که سود سازی خوبی داشته و با افتتاح طرح توسعه اش روند صعودی سود سازی خوبی خواهد داشت این سهم سقف قیمتی ۲۰۰۰ تومانی خود را تاج خواهد کرد

بارها بر ارزندگی شبریز تاکید داشتیم سهمی که با رشد قیمتی و شکست قیمت های ۲۳۲۰۰ تومانی به سمت سطوح ۳۵۰۰ تومانی خواهد رفت شبریزی که شایعات سود سازی ۷۰۰ تومانی داشته و در راستای این شایعات مثبت با اقبال همراه و رشد قیمتی خوبی را تجربه می کند

به نظر این گروه تا قبل گزارش ۶ ماهه ها و اخر مهر می تازد و بعد رفته رفته عقب نشینی خواهد کرد .

مسیر صعود بیمه ای ها هموار است!!!

در بیمه ای ها همچنان رشد قیمتی در سهام این گروه به خصوص بیمه ای هایی که سود سازی بالا و یا با افزایش سرمایه مواجه می باشند همچنان هموار و شاهد رشد قیمتی در سهام این گروه هستیم.

بیمه نوین با صف خرید سنگین همراه شده است سهمی که شایعات سود بالای ۴۰ تومانی و افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی چشم بازار را گرفته است سهم به سمت هدف قیمتی ۲۴۰ الی ۲۵۰ تومانی پیشروی می کند این سهم اوضاع و احوال بنیادی خوبی داشته و تارگت میان مدتی ۲۸۰ تومان را نیز دارد

بیمه البرز در استانه قیمت های ۲۴۰ تومان با عرضه های سنگینی همراه شد و متعادل شد سهم تارگت قیمتی ۲۵۰ و ۲۸۰ و ۳۲۰ تومانی داشته و با توجه به شایعات مثبت از سهم توان دست یابی به این سطوح را دارد در صورت یک اصلاح دیگر سهم موقعیت خرید خوبی را به دست خواهد داد

بیمه ما هم با رشد قیمتی به سطوح قیمتی ۲۵۰ تومانی رسید در این سطوح شاهد مقاومت سختی در سهم بودیم سطوح ۲۵۰ الی ۲۶۰تومان سهم عرضه های سنگینی دارد بیمه مایی که شایعات سود ۸۰ تومانی داشته و در صورتی که در گزارش ۶ ماهه به مانند گزارش ۳ ماهه سود سازی بالایی را شاهد باشیم تارگت های ۴۰۰ الی ۴۸۰ تومانی در طالع این سهم دیده می شود.

پتروشیمی ها بر مدار سود!!!

پتروشیمی ها همچنان بر مدار سود سازی به دلیل فروش های عالی و توان سود سازی بالا در مسیر رشد قیمتی قرار و امروز اقبال خوبی را شاهد بودند.

در پتروشیمی کرمانشاه سهم را بارها تاکید داشتیم کف قیمت ۹۲۰ تومان سطوح مناسبی در سهم بود کرمانشاه توان سود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی را داشته و حالا با صف خرید از قیمت های ۱۰۰۰ تومان عبور کرد سهم تا سطوح قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان صعود خواهد کرد سطوحی که مصادف با ارزش ذاتی سهم خواهد بود.

در این گروه شیراز هم بد نیست

هر چند گزارش ۶ ماهه سهم بعید است بالا باشد شیراز در تیر و مرداد کمی کمتر بود و در مرداد ۲۰۶۵ میلیاردریال فروش زده است در مرداد با نرخ فروش ۲۴،۱۲۱،۱۸۷ ریالی مواجه بوده و فقط ۱۶ هزار تن صادرات داشته . در تیر سهم ۲۵۴۳ میلیارد ریال فروش زده است. نرخ فروش اوره صادراتی نیز ۲۴،۴۲۰،۶۲۷ ریال و ۷۵ هزار تن صادر کرده است . در خرداد با فروش ۳۸۷۰ میلیارد ریال خوب بود ۱۲۱ هزار تن با نرخ ۲۲،۱۰۲،۷۱۷ ریال صادر کرده بود در اردیبهشت هم خوب بود و ۳۷۲۴ میلیارد ریال فروش داشته است ۱۳۰ هزار تن اوره صادر کرده است با نرخ ۱۷،۹۱۸،۲۱۱ریال , ۵ ماهه ۱۴۶۴۷ میلیارد ریال فروش زده و این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۷۰ میلیارد ریال بود . این دو ماه خیلی شرایط ویژه ای نداشته است.

خراسان ولی می تواند شرایط خوبی را تجربه نماید .

خراسان در مرداد عالی بود و ۱۴۴۹ میلیارد ریال فروش زده است و اتفاق خوبی است، حدود ۲۷ هزار تن اوره صادر کرده ۲۵،۷۴۴،۶۲۷ نرخ فروش بوده است تیر هم خوب بود و ۱۱۸ میلیارد ریال فروش داشت ۳۴ هزار تن با نرخ ۲۴،۲۸۹،۶۸۲ ریال فروش داشت در خرداد با فروش بسیار خوب ۱۴۸ میلیارد ریالی مواجه بود . ۴۴هزار تن با نرخ ۲۳،۴۹۱،۷۰۹  ريال صادر کرده بود . اردیبهشت با فروش خوب ۹۱۶ میلیارد ریالی مواجه شد سهم در فروردین ۷۰۷ میلیارد ریال فروش زده که عدد خوبی بود . جمع فروش ما ماهه ۵۷۷۰ میلیارد ریال بوده و در مدت مشابه سال قبل فروش نصف امسال و ۲۸۸۰ میلیارد ریال بوده است.

شیران هم سود و تعدیل سود خوبی دارد و هم افزایش سرمایه سنگین از سود انباشته

حالا معامله بلوکی جدایی نیز بر سر راه سهم است یعنی سهم از همه سو با پتانسیل های خوبی همراه می باشد این سهم هدف قیمتی ۱۴۵۰ و ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ تومانی داشته و از نظر بنیادی در این مسیر حرکت و در بازه میان مدت به این سطوح قیمت دست خواهد یافت.

صعود ساختمانی

در نمادهای ساختمانی شاهد رشد قیمتی ادامه دار و صعود جانانه سهام این گروه هستیم ساختمانی ها با اقبال بسیار خوبی همراه و وضعیت خوبی پیدا کرده و اکثرا توانسته اند مقاومت های خود را در هم بشکنند.

ثنوسا با اخبار و شایعات فروش احتمالی زمین های کیش با صف خرید سنگین به رشد قیمتی خود ادامه می دهد سهمی که تا قیمت های ۲۶۰ و ۲۸۰ و ۳۰۰ تومان جای رشد و صعود را دارا بوده و بازدهی خوبی در انتظار سهامدارات ثنوسا می باشد این سهم اوضاع خوبی داشته و پول خوبی به جریان معاملات سهم وارد شده است.

شتران که حجم دارایی های سنگینی در بین ساختمان ها دارد با اقبال و صعود و صف خرید به رشد و پیشتازی خود ادامه می دهد سهم حالا توانسته سطوح ۲۴۰ تومانی را در هم بشکند و با رشد قیمتی به سمت سطوح ۲۸۰ تومانی پیش می رود سهم هم دارایی های ارزشمندی داشته و هم توانسته با فروش برخی پروژه های خود سود سازی خوبی برسد.

تعمرا با صف خرید میلیونی همراه و سطوح ۳۴۰ تومان را در هم شکسته است سهمی که می رود تا قیمت های ۳۸۰ تومانی رشد و بازدهی خوبی را به ثبت برساند اوضاع و احوال سهم مناسب بوده و هم زمین های که در اختیار دارد و هم افزایش سرمایه احتمالی سبب توجه بازار به سهم شده است.

معدنی های زیر خاکی!!!

معدنی ها با معاملات مثبت و خوبی همراه و بعضا با صفوف خرید سنگینی همراه شدند معادنی که اوضاع و احوال خوبی داشته و توات سود ساری بالا و احتمال صعود قیمت های جهانی فلزات سبب توجه بازار به آن ها شده است

کالسیمین با صف خرید سنگین میلیونی توانست سد قیمتی ۱۲۵۰ تومان را در هم بشکند سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با توان سود سازی بالا به دلیل دپوی موجودی شمش روی از سال قبل مورد اقبال واقع شده است سهم به سمت قیمت های ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ تومانی در حرکت است و با رشد قیمتی خوبی همراه خواهد شد اگر این ماه فروش خوبی در فاسمین انجام شود می تواند فضای خوبی را در بازار ایجاد نماید .

ملی مس با رشد قیمتی و نوسانات مثبت به سطوح بالای ۴۸۰ تومان صعود کرد سهم هدف قیمتی ۵۲۰ تومانی دارد سهمی که با این فروش عالی مرداد ماه و خبرهایی در خصوص قراردادهای جدید صادراتی در موقعیت خوبی قرار گرفته است فملی هدف قیمتی میان مدتی ۶۰۰ تومانی را دنبال می کند در مورد فملی این روزها هواداران سهم زیاد شده و این اتفاق خوبی برای بازار است.

باما با رشد قیمتی به سطوح قیمتی ۱۶۰۰ تومان رسید این سهم شایعات سود ۲۵۰ الی ۳۰۰ تومانی داشته و حالا حالا ها انتظار رشد قیمتی سهم را داریم ذوب و روی اصفهان در صف عرضه اولیه قرار گرفته است شرکتی که با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن شمش روی از شرکت های اصلی زیر مجموعه باما و عرضه این شرکت باما را متحول می کند.

چهارگوشه بازار!!!

هلدینگ دارویی تیپیکو با رشد قیمتی به سطوح ۱۸۰۰ تومان رسیده و با عرضه های سنگین متعادل شد. این مقاومت برای سهم سوطح سرسختی می باشد اما سهمی که توانایی دست یابی به سطوح ۳۰۰ تومانی و ارزش آن ای وی بالایی دارد می تواند تا قیمت های ۲۰۰۰ الی ۲۲۰۰ تومان صعود داشته باشد.

رایان سایپا هم مهمات صف خرید سنگین شد سهمی که هدف قیمتی ۱۸۰ الی ۲۰۰ تومانی داشته و صعود خوبی خواهد داشت این سهم لیزینگی جای رشد قیمتای خوبی در بازه میان مدت داشته و سهم اهداف صعودی بالایی دارد به طوری که عدم رشد قیمتی جدی اخير سبب جذابیت سهم برای رشد قیمتی شده است در این گروه هم ولساپا و هم وایران را زیر نظر داشته باشید هر دو قابلیت های خوبی برای یک رشد میان مدتی را با توجه به شرایط بازار خودرو دارند.

در سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی

سهم رشد قیمتی خوبی را داشته و به سطوح ۳۶۰ تومانی نزدیک شد این سهم سرمایه گذاری هم سود سازی بالایی داشته و هم ان ای وی خوبی دارد و پس از شکست، سطوح قیمتی ۳۶۰ تومانی تا سطوح قیمتی ۴۰۰ الی ۴۲۰ تومان هم جای صعود را خواهد داشت وصندوق جا ماندگی بالایی داشته و حسابی از روند صعودی بازار عقب افتاده است هم وصندوق هم تاپیکو دو سهمی هستند که قابلیت خوبی برای رشد در بازار دارند و جز جامانده های بازار به شمار می روند .

در سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی سهم رشد قیمتی خوبی را داشته و به سطوح ۳۶۰ تومانی نزدیک شد این سهم سرمایه گذاری هم سود سازی بالایی داشته و هم ان ای وی خوبی دارد و پس از شکست، سطوح قیمتی ۳۶۰ تومانی تا سطوح قیمتی ۴۰۰ الی ۴۲۰ تومان هم جای صعود را خواهد داشت وصندوق جا ماندگی بالایی داشته و حسابی از روند صعودی بازار عقب افتاده است هم وصندوق هم تاپیکو دو سهمی هستند که قابلیت خوبی برای رشد در بازار دارند و جز جامانده های بازار به شمار می روند .

در گروه پتروشیمی

پترول خبرهای خوبی را داشته و با این شرایط سود غیر عملیاتی رشد خوبی را خواهد داشت پترول اعلام کرده است در مزایده فروش تعداد ۴۴۹،۰۹۵،۰۱۸ سهم معادل ۴۴،۹۱ درصد از کل سهام شرکت پتروشیمی بروجن متعلق به شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و تعداد ۱۱۰،۲۷۱،۰۱۹سهم معادل۱۱،۰۳ درصد از کل سهام متعلق به شرکت سرمایه گذاری مدیران اقتصاد جمعا معادل ۹۴،۵۵ درصد برنده مزایده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده است و پترول و مدیران در مجموع حدود ۲۴۴۰ میلیارد ریال سود خالص از محل این واگذاری داشتند .

در بین هلدینگ های معدنی

سهم خوب کم نیست در بین این هلدینگ ها تیز ومعادن با خبر خريد فملی و قطعی بودن آن مورد توجه قرار خواهد گرفت و در کنار او وامید هم گزینه خوبی است یکی از مزیت های وامید این است که در بازار رشد نکرده و یک رشد نوسانی را می تواند داشته باشد سهم در این قیمت ها با دید میان مدت و اعلام خبر بلوکه و نرخ ۱۳۲۰ تومانی برای بلوکه می تواند جالب باشد.

امروز برای بانکی ها یک خبر خاص امد

که میتواند این گروه را در بازار برجسته سارد شنیده می شود شورای پول و اعتبار در دستور العملی جدید اعلام کرد از این پس تملک سهام توسط مالک واحد در بانکها و موسسات اعتباری در سطوح بیش از ۱۰ تا ۳۳ درصد که تا پیش از این ممنوع بود ، با مجوز بانک مرکزی امکان پذیر خواهد بود. به نظر خبر خوبی برای بانک است و می تواند جالب باشد و کم کم فضا را به وسد جریان خرید در بانکی ها سوق دهد

در بین سیمانی ها

سبزوا با این خبرها فعلا مثبت است سغانو را نیز خوب رنج زدند به نظر کم کم باید در سیماتی ها دنبال سهم های خاص گشت

در گروه لوازم

برخی وتوشه و تیمهای را زیر نظر داشته باشید به نظر بازی های خوبی رت خواهند داشت هر دو در قیمت های خوبی قرار دارند 

امروز فاراک و فاذر هر دو یک پرش بلند زدند به نظر بازی این دو سهم با توجه به عقب بودن از بازار با رشد قیمتی مواجه می شود ولی باید برای هر دو صبر داشت، درست شبيه مپنا !

در گروه فلزات

فایرا را هم زیر نظر بگیرید سهم انصافا گزارش های خوبی می زند فایرا گزارش ۳ ماهه داده است و ۲۶۰ ریال محقق کرده است و به نظر بالای ۱۰۰۰ ریال امسال سود می سازد تفاوت گزارش ۳ ماهه امسال با سال قبل این است که در سود عملیاتی رشد ۲ برابری را دارد ولی درامد های غیر عملیاتی سال قبل را ندارد . در هر صورت سهم با ۷ / ۸۵۴ میلیارد ریال فروش ، ۱۶۹۷ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۳۵۲ میلیارد ریال سود خالص در نهایت ۲۶۰ ریال محقق کرده است به نظر به ۱۰۰۰ ریال سود خواهد رسید

چادرملو را امروز عجیب خریدند

به نظر در کنار کگل هر دو با دید میان مدت باز دهی خوبی را ثبت خواهند کرد از كجاد زمزمه تامین مواد اولیه به گوش میرسد در کگل نیز شنیده می شود مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از آماده افتتاح بودن کارخانه ذوب و فولادسازی جهان فولاد سیرجان» و «خط دوم آهن اسفنجی کوثر» خبر داد. خط یک ذوب و فولاد سازی جهان فولاد سیرجان به همراه واحد اکسیژن، تولید ازمایشی را آغاز کرده و در انتظار افتتاح رسمی قرار دارد.

ظرفیت تولید این کارخانه به ۱٫۲ میلیون تن در سال می رسد برای راه اندازی این پروژه ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به اینکه شرکت گل گهر پیش از این نیز خط دوم آهن اسفنجی کوثر با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن (مگامدول) را آماده افتتاح کرده بود افزود: راه اندازی این کارخانه گامی جدید برای تکمیل زنجیره تولید در مجموعه گل گهر به شمار می آید.

در مجموع امروز آخر هفته خوبی بود و می تواند فردا نیز روز خوبی باشد البته طبیعی است که موج عرضه در بازار فردا قبل تعطیلات بیشتر باشد

بتاسهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *