سلام ۳۰۰ !

امروز بازار سرمایه دریک روز خاص و تاریخی از محدوده ۳۰۰ هزار عبور کرد تا لب همه اهالی بازار خندان باشد … اما بگذارید یک نکته را عرض کنیم . این روزها چهره بسیاری از فعالان بازار نوعی خنده عصبی را نشان میدهد روند بازار کمی تند و تیز شده و این باعث شده است تا اکثر فعالان قدیمی بازار و یا حتی تازه وارد ها در خرید مجدد سهم تردید کرده و یا در فروش فکری باشند .

بسیاری اعتبار کم کردند برخی نقد کردند و برخی هم به نظاره نشسته اند البته بسیاری هم این وسط بارها نقد کرده و دوباره سهم خریدند ! ولی خیلی از اهالی بازار این نگرانی را دارند که نکند بازی ناگهان مثل سال قبل شود و مهر خونین بی مهری کند . امروز قصد داریم عمدتا در مورد همین موضوع صحبت کنیم ولی یک نکته مهم است ببنید در مهر و در مقطع سال قبل این حجم عظیم جریان نقدینگی به سمت بازار سرازیر نشده بود و به نظر نقطه تفاوت این مرحله با مرحله قبل همین است و شاید این نقدینگی بارها و بارها نقطه ریزش را به تعویق انداخته است . اما این طور هم نیست که این بازی ادامه داشته باشد باید دقت کرد تا غافلگیر نشویم …

ببنید بیایید ابتدا کمی شرایط فعلی را بررسی کنیم .

از نظر سیاسی اوضاع خوب است و شرایط جالب و نسبتا مثبت ولی اتفاق شگرفی رخ نداده(فعلا البته ) ، از نظر کدالی گزارش های کدال خوب بوده و همه منتظر گزارش های بهتر و بیشتری هستند تا عیار بازار مشخص شود .

از نظر حجم تقریبا در بهترین شرایط موجود قرار داریم و در مورد نموداری شاخص این نکته را باید در ذهن ثبت کنیم که شاخص از ۳۰۰ هزار گذشته و احتمالا در جایی بین حوالی ۳۲۰ و ۳۳۰ هزار کمی ارام میگیرد . با علم به تمامی این موارد چند نکته مهم داریم . اولین نکته این است که همیشه فکر نکنید بازی همینطور است که این روزها پیش می رود و بازار همیشه همینطور سبز است !

روزهای ابان و آذر سال ۹۷ را مرور کنید . در دی ماه نگاهی به بازار بیاندازید ! خیلی دور نیست … در یک چشم به هم زدن ورق چنان برمیگردد که فکر میکنی حاکم کوت شدی و فریاد میزنی کریم تو مسلمون نیستی !! پس بهتر است منطقی فکر کنید جای این که هیجانی و خوش بینانه بیاندیشید برای هر سناریویی خود و پرتفوی خود را اماده کنید هر اتفاقی …

نکته بعد دسته بندی پرتفوی خود است .

ما سهم های بازار را به ۴ بخش تقسیم میکنیم … ولی قبل از ان توضیحاتی را در مورد بازار خواهیم گفت .دست های بازار خالی نیست این جمله را در ذهن داشته باشید و توضیح ان این است که اگر دفعات قبل بازار از نظر نقدینگی دستش خالی بود و یک حقوقی ان طرف فروخت و بقیه خریدار شدند این بار این طور نیست و سیل نقدینگی حسابی بازار را سیراب کرده است.

ولی این طورهم نیست که همه چیز را بشود بی حساب و کتاب خرید . این مهم ترین اتفاقی است که باید در نظر داشت و از دید ما به زودی بازار راه خود را از بسیاری از اتفاقاتی که در گذشته رخ داده جدا میکند . تاکید میکنیم معنی این نوشته ها ریزش نیست پالایش است !!

بازار شاید به ۴ گروه تقسیم شده باشد .

گروه اول

سهم هایی هستند که رشد کرده و پی به ای های نجومی دارند . سود سازی و جریان فروش متحول نشده و با حرف و شایعه و بازی و پروژه بالا امدند گزارش میاندوره ای قبلی انها تحولی نداشته و گزارش ها ماهانه هم هیچ . افزایش سرمایه از تجدید هم روی انها جواب نمیدهد و به نظر اگر در گزارش های پیش رو ادامه مسیر قبلی را داشته باشند خیلی زود بازار انها را سر عقل خواهد اورد . سهم هایی که پی به ای بیش از ۲۰ را گرفته و تحول خاصی در فروش ندارند . به نظر این دسته اولین گروهی هستند که اصلاح جدی را در اولین بزنگاه بازار خواهند داشت .

دسته دوم

سهم هایی هستند که فاز انها کمی متفاوت است انها رشد خوب قیمت را داشتند ولی این رشد با رشد سود و فروش همراه بوده ولی سرعت رشد قیمت بیشتر بوده و این تحولات کمی خاص تر پیش رفته است . یعنی سرعت تحولات قیمتی کمی از سرعت سود سازی و جریان فروش بیشتر بوده این دسته از بازار که دامنه گسترده ای از شرکت ها را در بر میگیرد باید منتظر گزارش های بهتر و قوی تری باشند و یا اهرمی که انها را حرکت دهد به نظر اگر این اهرم نرسد و روال سود و فروش نتواند قیمت را توجیه کنید خیلی زود انها نیز تن به اصلاح میدهندمنتهی شدت اصلاح انها از گروه اول کمتر است.

دسته سوم

متعادلین هستند که اکثر سهم های بزرگ بازار در همین گروه هستد قیمت فعلی شرایط بنیادی انها را توجیه میکند و حتی بعضا کمی هم عقب تر هستند به نظر این دسته یک اتفاق خوب دارند و یک اتفاق بد در اتفاق خوب این است که هنوز پتانسیل های قوی برای رشد دارند و قابلیت جذب پول برای انها بالاست.

اگر هم بازار بریزد با یک اصلاح محدود جمع و جور می شوند ولی بدی انها این است که دُمشان به دم شرکت های دیگر و جو عمومی بازار وصل است و اگر این جو منفی شود انها به راحتی حرکت نمیکنند این دسته متعادلین در خوب بازار خوب هستند در بد بازار یک شوک اولیه را تحمل میکنند و بعد متعادل می شوند.

دسته چهارم

کسانی هستند که به هر شکل ممکن در مدت اخیر رشدی نکرده و از نظر بنیادی هم قابلیت های جالبی دارند و بعضی از انها افزایش سرمایه می توانند داشته باشند و در کل در مدت اخیر که بازارچند برابر شده انها ۵۰ تا۶۰% هم رشد نکردند که تعداد انها متاسفانه در بازار روز به روز در حال کاهش است ! این ۴ گروه در بازار وجود دارند و باید صبر کرد که گزارش های مالی انها را شفاف تر کنند.

ولی نکته بسیار مهم این است که باید تا میتوانیم وزن دو گروه اول را سبک تر کرده و به سمت دو گروه بعد گام برداریم میدانیم کار سختی است و در این فضا از این دست حرف زدن ها کار بیهوده ای است ولی وظیفه ما بیان این موارد و هشدارهایی در این رابطه است . شاید سرعت سود کردن شما کم شود ولی قدرت و استحکام ان بیشتر خواهد شد .

وظیفه ما گفتن است که انچه فکر میکنیم درست است بیان کنیم در جمع بندی معتقدیم که بخشی از پول مردم عادی به سمت سهم های گروه ۱و ۲ امده است که با یک اتفاق و یک ترس تن به اصلاح شارپی میدهد و از بد حادثه در ان ایام نقد شوندگی این سهم ها به شدت افت میکند منظور ما روی ریزش بازارو این موارد نیست اصلا بحث ریزش بازار را فراموش کنید به این فکر کنید که بخواهید در بهترین مقطع سهم بفروشید ایا امکان چنین چیزی را در هر لحظه و هر روز در پرتفوی خود خواهید داشت ؟!

این مقدمه آغاز یک بحث است و پایان ان نیست و فعلا به همین موارد بسنده میکنیم تا روزهای بعد بیشتر بحث کنیم …
و اما در بازار امروز چه خبر بود …

 امروز بازار خوب اغاز کرد و در اکثر سهم ها و گروه ها مثبت بود به خصوص دو گروه بانک و خودرو که در کنار سهم های بزرگ فلزی و هلدینگ ها جور بازار را می کشیدند حجم معاملات و تب خرید داغ داغ بود و به نظر حجم هم امروز روز خوبی را داشت. به نظر وضعیت امروز بازار کمی پر شتاب مثبت پیش رفت و فردا شاید طبق روال طبیعی و طبیعت بازار جو کمی پر عرضه باشد. بد نیست در چنین روزهایی نیز جو بازار را نگاه کنیم …

و اما در اخبار چه میگذرد …

ترامپ: مقامات ایران خواستار دیدار هستندرئیس جمهور آمریکا بامداد جمعه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که مقامات ایران خواستار دیدار با وی هستند. فشار حداکثری علیه ایران ادامه می یابد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:فشار حداكتری واشنگتن علیه ایران همچنان ادامه خواهد یافت اما رئیس جمهور آمریکا نیز آماده دیدار با رئیس جمهور ایران است هیچ اطلاعی درباره میانجی گری کویت درباره موضوع ایران نداریم اما از هرگونه تلاش دیپلماتیک استقبال می کنیم.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سران آستانه به ترکیه می رود، اظهار داشت که پوتین دیدارهای جداگانه ای با سران ایران و ترکیه خواهد داشت.|

وزیر خزانه داری آمریکا: اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه به ایران بدون موافقت آمریکا امکان پذیر نیست

استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که فرانسه بدون موافقت آمریکا قادر نخواهد بود به ایران خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری بدهد. وی بیشتر و روز پنجشنبه نیز گفته بود که واشنگتن همچنان به سیاست فشار حداکثری علیه ایران پایبند بوده و تا کنون هیچگونه برنامه ای برای دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران وجود ندارد.

المانیتور: نتانیاهو از دیدار با پوتین چیزی به دست نیاورد پایگاه آمریکایی المانیتور از ناکامی نتانیاهو در دیدار با پوتین در سوچی خبر داد و گفت این دیدار دستاوردی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی نداشته است

زنگنه: برقراری خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری اروپا به معنای کاهش تعريم نیست برقراری خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری از سوی اروپا به معنای کاهش تحریم ها نیست بلکه فقط پولی دارند می دهند، تا الان هم اساس کار این بوده که تحریم های نفتی برداشته شود تا بتوانیم نفت بفروشیم وگرنه در آینده بدهکار می شویم

جزئیات جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی سخنگوی دولت:اختیارات رئیس بانک مرکزی در مورد ثبات بازار ارز یک سال دیگر تمدید شد؛ امروز با یک ثبات قابل قبول در بازار از مواجه هستيم.

یکی دیگر از مصوبات در خصوص تنظیم بازار کالا و خدمات بود که برخی اشکالات در مصوبه قبلی مورد بحث قرار گرفت. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا یک سال دیگر مصوبه که دولت داده است تمدید شود و چند قیمتی مواردی از این قبیل صورت نگیرد.

همچنین کنترل قیمت ها و اقدام به برچسبه درج قیمت کالا از دیگر مصوبات بود. در خصوص تعزیرات حکومتی هم اختیاراتی را به سازمان تعزیرات حکومتی دادیم که بر اساس آن اختیارات می توانند با کم فروشی، گران فروشی یا خودداری از عرضه کالا به میزان متعارف تبعیض در فروش و موادی از این قبیل دستشان باز شود تا بتوانند ثبات نسبی که در بازار ایجاد شده است را به طور کامل کنترل کند. حمایت از تولید و رفع موانع تولید از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بانک مرکزی آخرین آمارهای مانده سپرده و تسهیلات بانکی در اردیبهشت ماه را منتشر کرد. آخرین آمارها نشان می دهد که در اردیبهشت ماه میزان مانده سپرده بانکی به ۲۱۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است

پکن در جدیدترین اقدام برای کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین، محصولات کشاورزی آمریکا را به لیست معافیت از تعرفه واردات خود اضافه کرد

و اما در بازار چه خبر است …

سیمانی ها بر قله های صعود

در نمادهای سیمانی شاهد معاملات مثبت سهام این گروه بودیم سیمانی های که همچنان در صدر بوده و انتظارات آتی به شدت از این گروه بالا می باشد گزارش ماهانه این گروه می تواند شرایط خوبی را رقم زده و فاز خوبی را به وجود آورد

ساروم یا صف خرید میلیونی پیشتازی می کند سارومی که هدف قیمتی ۶۲۰ الی ۶۵۰ تومانی داشته و در صورتی که این هدف قیمتی در هم شکسته شود شاهد رشد قیمت سهم تا سطوح ۷۰۰ الی ۷۲۰تومانی خواهیم بود سهم پیشرفت های خوبی را داشته است ساروم ۳ ماهه ۲۷۴ ریال را محقق کرده است که ۴۳% از مدت مشابه بیشتر است سهم با ۵۱۹ میلیارد ریال فروش ، ۲۱۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۹۱ میلیارد ریال سود خالص به این سود رسیده است دقت کنید این مهم در ۳ ماهه چهارم ۲۶ میلیارد ریال زبان عملیاتی داشت

سیمان تهران که این روزها خبرهای تغییر کاربری زمین های مشیریه اش حسابی داغ است با رشد قیمتی به سمت قیمت های ۱۱۰۰ الی ۱۲۰۰ تومان روانه شده است این سهم سیمانی در صورت تحقق تغییر کاربری جای صعود قیمتی بالایی خواهد داشت و تغییرات قابل توجهی در دارایی های شرکت صورت می پذیرد

سیمان شرق که امید زیادی به تغییرات جدی سود سازی خود برای سال مالی اینده با نرخ های جدید دارد در صورت شکست قیمت های اتوماتی جای صعود تا سطوح ۲۷۰الی۲۸۰ تومان را خواهد داشت شرق قیمت های فروش پایینی داشته و حالا در موقعیت خوبی قرار گرفته است.

در این گروه سبهان هم بحث های عملیاتی و غیر عملیاتی دارد . این سهم سقانو را واگذار کرده و ۶۳،۷۵۶ شناسایی کرده است

فشار عرضه در سرمایه گذاری ها

در سرمایه گذاری ها شاهد معاملات مثبت اما پرفشاری بودیم سرمایه گذاری هایی که اوضاع و احوال خوبی داشته اما به مقاومت های سرسختی رسیده اند

سرمایه گذاری ها شاهد عرضه های سنگینی بودیم به طوری که برخورد سهام این گروه به مقاومت هایشان سبب عرضه های سنگینی شده است و روزهای آتی برای این گروه مهم ارزیابی می شود

سرمایه گذاری خوارزمی به قیمت های ۲۰۰تومانی رسید این سهم در سطوح ۲۰۰تومان مقاومت سختی دارد هدف قیمتی سهم سطوح ۲۴۰الی۲۵۰تومان بوده و این سطوح ارزش ذاتی سهم محسوب می شود در وخارزم به نظر از اینجا تا ۲۴۰ با دل دل گردن های بیشتر و قوی تر پیش می رود و نمی شود به او گفت که یکپارچه حرکت کند .

تاپیکو به قیمت های ۲۹۰تومانی رسید

این سهم ارزش ذاتی ۲۰۰الی۳۲۰تومانی داشته و بنا به وضعیت بنیادی خود ارام ارام تا این سطوح رشد قیمتی را تجربه خواهد کرد وضعیت سود سازی سهم متعول و کم کم بازار به ارزش های مهم پی خواهد برد هم وصندوق و هم تاپیکو را زیر نظر داشته باشید جز سهم های خوب بازار هستند .

وسكاب به قیمت های۲۲۰تومان نزدیک شد این سهم وضعیت بنیادی و سود ساری خوبی داشته و ارزش سهم میتواند با رشد بیشتری همراه شود این سهم جدال سختی با این سطوح دارد اما ارزش های بنیادی سهم به نظر می رسد سهم را به سطوح ۲۵۰تومان برساند

در این گروه چند سهم خاصی نیز وجود دارند که با دید نوسان خوب هستند وتوصا وخارزم وسیه این سه سهم از این دسته هستند

در اخر وتوکا هم با خبرهای رسیده شرایط خوبی دارد افزایش سرمایه ۵۴% از انباشته را رو کرده و به نظر حرکت میکند وتوکا نیز در این قیمت ها نه با دید نوسان با دید میان مدت خریدن خوب است.

چک بانک ها پاس شد

بانک ها با روند صعودی خوبی همراه شده و اوضاع خوبی دارند بالاخره بانک ها هم با اقبال و اکثر سهام این گروه با روند صعودی همراه شدند

بانک تجارت

با صف خرید سنگینی همراه شد سهمی که بر سر مقاومت ۴۵ تومانی قرار و شکست این سطوح سهم را تا قیمت های ۵۰ سپس ۵۵ تومانی بالا خواهد برد این سهم رشد قیمتی نداشته و جای رشد قیمتی بالایی دارند در این سهم فرقش با صادرات این است که گزارش ماهانه بهتری را در تراز ها دارد سهم در تراز مرداد مثبت بوده و در حالی که ۱۷۶۹۱ میلیارد ریال درامد تسهیلات اعطایی داشته ۱۴۰۹۹ میلیارد ریال سود سپرده پرداخت کرده و در مجموع ۵ ماهه تراز هنوز ۴۵۷ میلیارد ریال منفی است ولی دقت کنید در گزارش ۳ ماهه ۷۹۱۵ میلیارد ریال تراز منفی بوده.

بانک صادرات

با رشد قیمتی همراه و به سمت سطوح ۵۰ تومانی می رود این سهم نیز به مانند بانک تجارت با اخبار فروش دارایی همراه می باشد حقوقی در این سهم امانش را بریده و اجازه رشد قیمت بالایی به سهم را نمیدهد.

بانک پاسارگاد

با رشد قیمتی به استانه سطوح قیمتی ۲۲۰تومانی رسید این سهم سود سازی بالایی داشته و ارزش ذاتيش قیمت های ۲۵۰تومان ارزیابی می شود سهمی که تغییر و تحولات در گزارشاتش مشهود و سهم صعودش بنیادی می باشد.

در این گروه همه منتظر بازگشایی وبملت هستند که گفته می شود طی همین هفته خبرهای قوی تری از این سهم میرسد

روی وپارس نیز زمزمه قطعی شدن افزایش سرمایه ۴۶۰% از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شنیده می شود و می تواند نکته مهمی باشد .

تخته گاز خودرویی ها

در نمادهای خودرویی شاهد معاملات مثبت خوبی بودیم همچنان خودرویی ها تخته گاز کرده و با رشد شتابانی همراه شده اند

ایران خودرو با صف خرید سنگینی همراه شده است سهم هدف قیمتی ۷۲۰تومانی داشته و اوضاع و احوال خوبی دارد این سهم سطوح مقاومتی قوی در این سطوح دارد سهمی که هدف قیمتی ۷۸۰ الی۸۲۰تومانی دارد افزایش سرمایه مهمترین دست اویز سهم محسوب میشود که به صورت جدی در دستور کار است به نظر قیمت های ۸۷۰۰ و ۸۸۰۰ ریال فعلا بر سهم است و با رسیدن به این نقاط نزدیک شدن به آن فروش شاید منطقی ترین کار باشد .

سایپا با صعود به قیمت های ۲۰۰تومانی نزدیک شده است این سهم با شد قیمتی سرسختی در این قیمت ها همراه است سهمی که با عرضه های سنگینی همراه و به نظر شکست این سطوح برایش سخت باشد اما اگر سایپا در سطوح بالای ۲۰۰تومان تثبیت شود شاهد صعود سهم به سطوح ۲۴۰تومانی خواهیم بود

پارس خودرو با رشد قیمتی همراه و سهم با صعود خوبی همراه شد سهمی که مقاومت ۱۴۵ تومانی داشته و شکست این سطوح با عرضه های فعلی به نظر سخت می رسد سهمی که اخباری در خصوص تجدید ارزیابی داشته و این خبرها خوشایند بازار است.

در این گروه خاهن صف عجیب داشت خاهن پیرو توافق انجام یافته با مشتری عمده نسبت به اخذ توافق افزایش نرخ فروش بابت قطعات فورج فروخته شده از ابتدای سال تاکنون اقدام گردید که نتیجه آن مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش نرخ فروش از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه بوده است به نظر این سهم و تتراک گزارش های ۶ ماهه خوبی را راهی بازار میکنند .

ختوقا نیز زمزمه افزایش سرمایه را در سر دارد به نظر بازی خوبی را خواهد داشت و می تواند مورد توجه باشد .

خبهمن را هم زیر نظر بگیرید هر چند بازی سهم پر عرضه دنبال می شود ولی از نظر بنیادی شاید بی اغراق یکی از بهترین های گروه خودرو باشد.

فولاد ی های صف شکن

فولاد ی ها با اقبال و رشد قیمتی همراه و برخی از آن ها مهمات صفوف خرید قوی شدند فولادی هایی که به واسطه وضعیت بنیادی و سود سازی بالایشان مورد توجه قرار گرفتند

ذوب سرانجام با صف خرید سنگینی همراه و در مسیر رشد قیمتی قرار گرفتن سهم به سمت اهداف قیمتی ۲۰۰ الی ۲۲۰توماتی رفته و پتانسیل های خوبی دارد ذوب رشد قیمت در بازار مثبت تجربه نکرده و حسابی به بازار بدهکار است

فولاد مبارکه با رشد قیمتی به سمت سطوح ۴۶۰ تومانی می رود سهمی که ارزش ذاتی ۶۰۰ تومانی داشته و شایعات، سود ۱۴۰ تومانی دارد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و توان صعود ادامه داری در بازه میان مدت را با اهداف قیمتی ۵۲۰ و ۶۰۰تومان خواهد داشت

ارفع که فروش های عالی به همراه داشته است با رشد قیمت به سمت سطوح V۲۰الى ۷۵۰ تومان در حرکت است این سهم وضعیت خوبی داشته و اوضاع بنیادی و سود سازی قابل توجهی را هم دارا می باشد این سهم فولادی به نظر بتواند به سود ۱۲۰ تومانی دست و بازدهی خوبی به همراه دارد مجوز افزایش سرمايه ارفع نیز صادر شده با دید میان مدت بد نیست، ولی باید صبور بود .

چهارگوشه بازار

پتروشیمی کرمانشاه

که پتانسیل سود ساری بالایی دارد همچنان با صف خرید به پیشتاری خود ادامه میدهد این سهم هدف قیمتی ۱۲۰۰الی۱۴۰۰ تومانی داشته و این رشد قیمتی سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند صعودیش مبنای بنیادی دارد در این گروه گزارش خراسان هم می تواند جالب باشد یکی از سهم های خوب گروه است . در کنار او شرایط شپدیس هم بد نیست.

جم پیلن را هم زیر نظر داشته باشید

پی به ای خوبی را دارد سهم در یک گزارش بسیار خوب ۳ماهه ۲۰۲۰ ریال سود محقق کرده است . سود تسعیر ارز شرکت ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است به نظر این سهم بازی خوبی ا در این قیمت ها می تواند رقم بزند .

صدر تامین با صف خرید و رشد قیمتی بالایی همراه شد سهمی که تا قیمت های ۳۰۰و۳۲۰تومان جای صعود را داشته و سهم از رشد بازار جا مانده است این سهم در صورتی که همچنان با اقبال همراه باشد تا سطوح قیمتی ۳۶۰تومان هم جای صعود را خواهد داشت واقعا یکی از سهم های خوب و به قیمت است که در همین گزارش جز دسته چهارم سهم های عرض شده در مقدمه قرار میگیرد .

رایان سایپا را در قیمت های ۱۶۰ تومان توصيه داشتیم

هم با رشد قیمتی ادامه دار سطوح ۱۸۰ تومانی را هم شکسته و با رشد قیمت السطوح ۲۰۰الی۲۲۰تومان را در پیش رو دارد این سهم شایعات خوبی از افزایش سرمایه داشته و با اقبال همراه شده است، در این گروه به نظر وايرات هم شرایط بنیادی خوبی داشته و می تواند در کنار ولساپا مورد توجه بازار باشد .

فاذر فاراک را زیر نظر داشته باشید .

به نظر فاراک و فاذر با دید توسان گیری در بازار جز سهم های خوب و قابل توجه هستند و می توانند مورد توجه قرار گیرند هر دو قابلیت های شبیه به هم داشته و برتری خاصی وجود ندارد ولی شاید فاذر قابلیت های بهترو خبرهای قوی تری را در پیش داشته باشد .

چدن

با خبرهای خوبی مواجه شده و بحث افزایش سرمایه یکی از انهاست که ۷۰% از محل انباشته افزایش سرمایه می دهد . گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۰۰۰ , ۰۰۰ , ۰۰۰ , ۱۰۰۰ ریال به مبلغ   ۰۰۰ , ۰۰۰ , ۰۰۰ , ۱۷۰۰ ريال از محل سود انباشته به منظور جلوگیری از خروج منایع (تقسیم سود انباشته)، تامین مخارج تکمیل مخارج تکمیل طرح های در دست اقدام ، انجام سرمایه گذاری های جدید و تقویت سرمایه در گردش که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده.

در بین دارویی ها سهم خوب کم نیست

در بین دارویی ها به نظر دکوثر فاز جالبی را دارد و احتمال این که ارزش بازار شرکت رشد بالایی را تجربه کند زیاد است این سهم را زیر نظر بگیرید . دپارس را نیز به نظر بعد از یک اصلاح حداکثر ۱۵% می توان زیر نظر گرفت.۴ سهم خاص در بازار داريم زهراوی دجابر دارو و دکیمی … به نظر این ۴ سهم نیز در بازار گزارش های خوبی میدهند ولی هنوز رشد نکردند این ۴ سهم خاص بازار را نیز می توان در پرتفوی داشت و خرید کرد و کمی صبور بود .

امروز مپنا منفی بود سهم کمی اصلاح کند می تواند شرایط خوبی را برای بازار رقم بزند به نظر ۹۷۰۰ و ۹۸۰۰ ریال قیمت خوبی برای سهم است

آپ یکی از سهم های خاص بازار است و بیشتر بازی دارد ولی گزارش ها نیز خیلی بد نیست آپ در فروردین ۴۱۴۵ میلیارد ریال فروش داشته در اردیبهشت این عدد۴۲۵۹ میلیارد ریال بوده در خرداد ۴۲۱۳ میلیارد ریال و تیر ۴۳۵۶ میلیارد ریال و مرداد ۴۳۶۳ میلیارد ریال بوده است جمع فروش ما ماهه ۲۱۲۵۶ میلیارد ریال است. مدت مشابه سال قبل این عدد ۱۸۷۶۸ میلیارد ریال بوده است.

آپ یکی از سهم های خاص بازار است و بیشتر بازی دارد ولی گزارش ها نیز خیلی بد نیست آپ در فروردین ۴۱۴۵ میلیارد ریال فروش داشته در اردیبهشت این عدد۴۲۵۹ میلیارد ریال بوده در خرداد ۴۲۱۳ میلیارد ریال و تیر ۴۳۵۶ میلیارد ریال و مرداد ۴۳۶۳ میلیارد ریال بوده است جمع فروش ماهه ۲۱۲ میلیارد ریال است. مدت مشابه سال قبل این عدد ۱۸۷۶۸ میلیارد ریال بوده است.

حرف در مورد تامین سرمایه امید زیاد است ولی به هر حال جز سهم های خاص بازار است

در این سهم در اولین ماه سال مالی ۱۷۵ میلیارد ریال فروش زده در بهمن این عدد ۱۷۴ میلیارد ریال شده و در اسفند ۱۹۸ میلیارد ریال در فروردین رشد خوبی زده و فروش ۲۰۸ میلیارد ریال شده که اردريبهشت نیز همین حوالی است و ۲۰۰ میلیارد ریال فروش زده است و خرداد با فروش ۳۵۹ میلیارد ریال و در تیر ۲۴۶ میلیارد ریال و مرداد ۲۵۰ میلیارد ریال فروش زده و عدد خوبی است و جمعا/ماهه ۱۸۱۰ میلیارد ریال درامد داشته است. گزارش خوبی را داشته و روی روال خوبی حرکت میکند .

اخابر دوباره حرکت هایی را شاهد است به نظر تا وقتی خبر قطعی افزایش سرمایه نرسد فاز بعدی سهم آغاز نمی شود.

در بین گروه حمل و نقل به نظر حکشتی شرایط خوبی را گرفته است هر چند فعلا کمی برای رشد گیر و گور دارد ولی گوش او بیشتر به خبرهای سیاسی است که ببینید چه خیری میرسد

امروز شخارک با قیمت عجیبی باز شد البته بعد از افزایش سرمایه بود و از این مدت هم از بازدهی بازار عقب بود ولی در هر صورت کمک زیادی به شاخص کرد و لازم است که کمی در این میان دل دل کند در این گروه بارها روی شوینده صحبت شد سهم رشد خوبی را داشته و فضای خوبی را دارد در کنار این گروه پترول را هم زیر نظر بگیرید سهم در این فاز بخش خوبی سود غیر عملیاتی شناسایی کرده و به زودی شفاف سازی خوبی را در این مسیر خواه زد و رشد سود را ثبت میکند.

سنگ آهنی ها را هم باید زیر نظر داشت

برخی در بازار روی کگهر تاکید دارند و زمزمه های باز یک گزارش خاص در سهم می شود نمیدانیم چقدر درست است یا نه ولی سهم را به شدت زیر نظر بگیرید . در این گروه در بین هلدینگ ها ومعادن و امید خوب هستند و هر دو این هفته می توانند پر خیر ظاهر شوند روی ومعادن هم باید با دید نوسان کار کرد . ولی وامید محکم تر است . در نهایت بین کچاد و کگل نیز از نظر س د سازی گزارش ۶ ماهه و ماهانه ۲ ماه شهریور و مهر تازه بازار را نسبت به این گروه مثبت می کند از نظر ما کگل در این شرایط بهتر از كجاد خواهد بود .

در پایان باید به فملی اشاره کرد

سهمی که گزارش این ماه او نیز خوب است به نظر بازار منتظر خبر اصلی این سهم یعنی افزایش سرمایه ۷۰% از انباشته است چیزی که در مورد فولاد منتشر شد گفته می شود این هفته در بورس کالا بازهم ۳هزار تن با کمی رشد قیمت به فروش میرسد هم فملی هم فاسمین و هم کیمیا جز سهم های خوب، گروه فلزات هستند در کیمیا در مرداد ۲ برابر تیر بود و در مرداد ۱۶۵ میلیارد ریال فروش زد.

بتاسهم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *