سرمایه گذاری به صورت مستقیم

هرگاه شخصی (با کسبِ مهارت یا بدون کسب مهارت) جهت انجام معاملات، مستقیماً کد بورسی دریافت کند بدان سرمایه‌گذاری در بازار سهام به روش مستقیم گفته می‌شود. درروش مستقیم، سرمایه‌گذار می‌بایست از طریق شرکت‌های کارگزاری اقدام به خرید سهام موردنظر کند.
کارگزاری‌ها، نهادهای مالی قانونی هستند که به‌عنوان واسط بین خریدار و فروشنده، زیرساخت‌های معاملاتی لازم را در اختیارمان قرار می‌دهند.
یقیناً پیش‌شرط سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به روش مستقیم، کسب دانسته‌های مالی و مهارت‌های تحلیلی است.

ریسک‌پذیری

شاید اولین و کلیدی‌ترین ویژگی سرمایه‌گذاری در بازار سهام به روش مستقیم همین برخورداری از طبع خطرپذیری باشد. موفقیت در بازار سرمایه نیازمند درجات بالایی از ریسک‌پذیری است. اما بپذیریم، همه‌کس نمی‌توانند سرمایه‌گذاری جسورانه را پیشه کنند.

آشنایی با مفاهیم پایه

فعالیت در هر زمینه‌ای نیازمند فراگیری اصول ابتدایی آن است. شخصی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را مستقیماً انجام دهد باید با مفاهیم اولیه آشنا باشد. آشنایی با ادبیات اولیه ازجمله پیش‌شرط‌های سرمایه‌گذاری مستقیم است.
منظور تسلط کافی به نحوه‌ی خریدوفروش سهم، آشنایی عملی با مفهوم عرضه و تقاضا، صفِ خریدوفروش، آشنایی به سودِ تقسیمی، مفهوم قیمت با بازده و…

اطلاعات مالی

بدون اطلاعات مالی سهام خریدن هم به‌نوعی بی‌فایده و در عین حال پرهزینه است. تسلط به موضوعات مالی تا حد زیادی زحمت ما را برای تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌ها، کم می‌کند.

تسلط کافی به تحلیل

تسلط کافی به انواع روش‌های تحلیل بازار به قطع جزء شروطِ لازمِ سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام است. این تحلیل‌ها عموماً شامل تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی سهام است.

زمان کافی

برای سرمایه‌گذاری به روش مستقیم باید زمان کافی جهت تحلیل بازار در اختیار داشته باشیم. حتی اگر پیش‌نیازهای قبلی را هم طی کنیم عدم اختصاص زمان کافی برای تحلیل و انجام معاملات ممکن است شما را به نتیجه مطلوبی نرسانید.

مدیریت فردی

در بازار سرمایه این شما هستید که قانون را برای خودتان تدوین می‌کنید و باید از قوانین‌تان پیروی کنید. اما از خودتان سؤال کنید اگر از قوانین استراتژی معاملاتی خودتان تخطی کنید چه کسی شمارا بازخواست خواهد کرد!؟ هیچ‌کس! خودتان مدیر خودتان هستید.

فرهنگ سازی بورس

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *