سرمایه گذاری در بازار سرمایه به روش غیرمستقیم

سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه به روش غیرمستقیم، این امکان را فراهم می‌کند که مدیریت سرمایه‌ی خود را به افراد متخصص و باتجربه این حوزه بسپاریم. این افراد با بررسی مداومِ شرایط بازار تلاش می‌کنند بهترین تصمیمات سرمایه‌گذاری را بر روی سرمایه‌ی ما اتخاذ کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار سهام به روش غیرمستقیم، بهره‌مندی از امکاناتِ صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها طی سال‌های گذشته به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل‌شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده در سالیان گذشته مجموع دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق‌ها به بیش از سی هزار میلیارد دلار رسیده است. این میزان پول نزدیک به نیمی از ارزش ناخالص داخلی کل جهان است!!!
انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم بودنِ سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار مرتبط است اما اغلب مواقع، سرمایه‌گذاران محافظه‌کار هستند که صندوق‌ها را به سرمایه‌گذاری مستقیم ترجیح می‌دهند.

سرمایه‌گذاری از طریق سبد گردان‌ها

سبد گردان‌ها: شخصیت‌های حقوقی هستند که طی قراردادی مشخص امر معامله‌گری را برای سرمایه‌گذار انجام می‌دهند. در این روش دارایی‌های سبد سهام مستقیماً تحت تملک سرمایه‌گذار است.
در فرآیند سبد گردانی، افرادِ کارآزموده‌ی سرمایه‌گذاری به فراخور سطح ریسک‌پذیری و سرمایه‌ی هر سرمایه‌گذار، سبد اختصاصی برای وی تشکیل می‌دهند. این افراد موظف‌اند به‌طور مستمر به سرمایه‌ی ما نظارت و اعمال مدیریت کنند. آن‌ها همچنین متناسب با شرایط بازار، بهترین تصمیمات را برای به حداکثر رساندن ارزش سبدِ ما اتخاذ می‌نمایند.

نتیجه‌گیری

برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به‌طور مستقیم، پیش‌نیازهایی لازم است. که باید به آن‌ها توجه کرد.
همچنین برای سرمایه‌گذارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند، انتخاب یکی از روش های گفته شده؛ البته این نکته حائز اهمیت است که در هر صورت مدیریت سرمایه، توسط افراد خبره صورت می‌گیرد.
اگر به هر دلیلی شرایط ورود مستقیم به بازار سهام را ندارید، اکیداً توصیه می‌شود به یکی از روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

2 پاسخ به “ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بخش دوم”

  1. سلام.میشه بفرمایین در سبد گردانی اختصاصی حدودا در سال.چند درصد سهم سرمایه گذار میشه.البته میدونم دقیق نمیشه تخمین زد ولی تقریبی اگه میشه بفرمایین.ممنونم

    1. سلام .هزینه سبدگردانی و نرخ سود مشتری و کارمزد سبدگردان متغیر است . اما به عنوان مثال می توان گفت که اگر مشتری با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال سرمایه وارد شود و در پایان یک سال ۱۰ میلیارد ریال هم سود در سبد مشتری شناسایی شده باشد ( ۱۰۰ دصد طی ۱سال ) ابتدا ۲۰درصد از سود معادل ۲۰۰ میلیون تومان ( مشابه سود بانکی ) سهم مشتری پرداخت می شود و در ۸۰ دذصد مابقی سود سبد گردان ت سقف ۲۰ درصد سهیم است . در واقع حدود ۸۴ درصد از ۱۰۰ درصد سود سهم مشتری است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *