گزارش ماهانه های پتروشیمی جم عمدتا به دليل على الحساب بودن در آینده اصلاح می شوند لذا همچون سایر پتروشیمی ها قابل استناد نیست. به شکلی که در گزارش ۳ ماهه، تیرماه و نهایتا مرداد شاهد تغییرات ترکیب فروش، مقدار و نرخ می باشیم و نرخ تیرماه به صورت على الحساب درج شده و در گزارش مرداد عملا اصلاح شده ازین جهت نوسات مقدار و نرخ در گزارش ماهانه قابل استفاده نیست. بر اساس صورت مالی های موجود، پتروشیمی جم نسبت به سال گذشته و سه ماه نخست، با رشد مقدار فروش مواجه است که به صورت همگن شده ۱۰ درصد فرض شده است.

این شرکت از بوش های نفتی به همراه اتان بهره می برد. بر اساس گزارش بورس انرژی و پتروشیمی نوری، بخش مهمی از نرخ های مصرف قابلیت پیگیری دارد همچنین متوسط نرخ فروش با رشد دلار نیما و کاهش قیمت جهانی عملا تفاوت محسوسی نکرده است. بر همین اساس انتظار تحلیلی این است که شرکت طی ۱۲ ماه ۴۵هزار میلیارد ریال سودناخالص خواهد داشت همچنین با سود دریافتی از جم پیلن و سایر شرکت های مشابه، مجموع سود سرمایه گذاری به ۸هزار میلیارد ریال می رسد لذا عدد eps جم در حدود ۳۲۰۰ ریال برای کل سال خواهد بود که بخشی از آن در گزارش ۱۲ ماهه و با تقسیم سود جم پیلن محقق می گردد.

شرکت پتروشیمی جم در سه ماه بهار ۶۲۸ ريال سود ساخت. با تقسیم سود جم پیلن انتظار می رود که مجموع سود سال از ۳۰۰۰ ريال عبور و در سطح ۳۲۰۰ ريال محقق گردد.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

📆 ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *