خروش اول مهر !

وصف بازار در کلمات نمیگنجد و به قول شاعر برای گفتن من شعر هم به گل مانده ! واقعا نمیدانیم چه بگوییم چه اغاز قشنگی را در پاییز داشتیم اگر واقعا قرار است شاهکار فصل های خدا انقدر خوب باشد باید به شاعر حق داد که نوشت : باغ بی برگی که میگوید که زیبا نیست ! این پادشاه فصل ها پاییز.

البته امیدواریم جوجه هایی که اخر پاییز می شماریم هم همینطور با انرژی و خوب و مثبت و پر تعداد باشد و اول زمستان را هم مثل اول پاییز جشن بگیریم
به هر حال باید گفت چه میکند مهر و عجب اغاز رویایی را داشت .واقعا مثبت عجیب و باور نکردنی را داشتیم و بازار طوری مثبت شده است که با بولدوزر از روی همه نظرات بنیادی و غیربنیادی و نموداری و خلاصه همه چیز عبور کرده است در بالا هم گفتیم بازهم مجبوریم این حس و حال را منتقل کنیم …واقعا نمیدانم چه میخواهم بگویم زبانم در دهان باز بسته است !

امروز آغاز نیمه دوم نیمه مربیان سال را در حالی اغاز کردیم که واقعا یک برد تمام عیار را داشتیم

برخی این رکورد شکنی های امروز را سر اغاز یک حرکت جدید برای فتح قله های جدید می دانند و برای ان عوامل مختلفی را ذکر میکنند یکی از هجوم دوباره پول حقیقی ها به خصوص چند صندوق خاص که با محوریت ورود پول حرکت میکردند می دانستند ، برخی دیگر اغاز باز شدن سقف اعتبارها را دلیل ان میدانستند برخی دیگر عقب نشینی موقت از سفت و سخت گیری به بازار پایه ، برخی در پش بودن گزارش های مثبت و در نهایت برخی هم چشم انداز روشن سیاسی را دلیل این موضوع می دانستند ولی به هر حال هر چه که بود آغاز عالی بود و البته برخی نیز که شمار انها این روزها کم شده و جرات بیانشان هم کمتر همچنان معتقدند شاخص ۳۲۰ هزار کار دارد و به این راحتی از این محدوده عبور نمیکند …

باید به هر دو سمت احترام گذاشت و به نظر شرایط امروز به خوبی به همه نشان داد که همچنان در مدار صعود هستیم و جریان پول هم همین جاست و جایی نرفته است !

خلاصه امروز همه در بازار خوشحال بودند و شاخص هم با یک جهش به مراحل جدیدی رسید. امروز صحنه های باور نکردنی از رشد قیمت ها و حجم معاملات را شاهد بودیم و انگار یکی با دست اشاره کرده بود که عزم سوی ما کن !

امروز یک احتمال گوش به گوش در بازار میچرخید که برخی پول های بزرگ راهی بازار شده و پول های درشتی در برخی صندوق ها حضور دارند و در مجموع جریان قوی پول را تقویت میکرد . برای این موضوع دو نکته داریم این حجم و گردش خرید بی شک باز شدن اعتبار ها را هم ممکن است داشته باشیم ولی بسیاری ان را به سیاست مرتبط میدانند نمیخواعیم بدبنی باشیم ولی حقیقت امر خیلی به سفر به نیویورک خوش بین نیستیم و معتقدیم دیداری اتفاق نمی افتد ولی شاید چراغ سبز هایی از طرفین را شاهد باشیم باید دید بازار به این موضوع چقدر وزن داده که از برگشت رئیس جمهور از نیویورک نیز انقدر حالش خوب خواهد بود ؟

نکته مهم امروز که دوست داشتیم در مورد ان بیشتر بنویسیم ولی فعلا مقدور نیست بازار پایه است .

از قدیم گفتند ساده زیباست هر چه قوانین بازار پایه ساده تر شفاف تر باشد این بازار وضعیت بهتری را خواهد داشت و بازهم تاکید میکنیم عزیزان و مدیران سازمان از مدیران این شرکت ها غافل نشوید و حتی سهامداران عزیز . چطور پای مدیران سازمان به مجلس و رسانه ملی کشیده شد باید این عزیزان سهامدار در مورد حق خود را از این شرکت ها نیز مطالبه گر باشند .

البته بعید است که دیگر ان اتفاقات قبل رخ دهد ولی سهامداران هم باید توجه کنند که ان بازی های عجیب و نوسان های خاص را کم کم باید در بازار پایه فراموش کنند بازار پایه نیز کم کم در مدار منطق حرکت خواهد کرد و جمله سهم خوب راه خودش ار پیدا میکند در این بازار هم وجود خواهد داشت …

اما بارها نوشتیم و پاک کردیم ولی بگذارید بیان شود و نظرات محک بخورد …

این روزها بحث این که پول دنبال چه سهمی باید برود زیاد است یکی میگوید بازی روی سهم های کوچک به زودی تمام می شود و باید از انها دوری کرد دیگری میگوید پول باید به سمت بنیادی ها و سهم های بزرگ برود ان یکی بزرگ و کوچک را ملاک قرار نمیدهد و میگوید باید به بنیاد شرکت ها توجه کرد ولی یک نکته را بسیار جدی میگوییم از دید ما و از دید تحلیل شاید بسیاری از سهم هایی که امروز همه برای ان سرد و دست میشکنند بیش از ارزش تحلیلی ان باشد توصیه ما که معلوم است همیشه گفتیم دنبال سهمی بروید که جریان سود سازی مستمر دارد ولی دقت کنید جریان پول مسیر خود را می رود و خیلی به این حرف ها توجه نمیکند حتی بسیاری معتقدند در روز بد بازار این سهم های بزرگ بودند که جا زدند !

باید حرف حساب را پذیرفت بله بسیاری ازاین سهم ها هیچ منطقی برای قیمت خود ندارند ولی تا وقتی جریان پول هست انها هم هستند … فقط وقتی میخواهید بخرید نیم نگاهی هم به تحولات خاص و این نکته باشد که ریسک را باید کنترل کرد و بازار همیشه روی این دور نمیچرخد … امروز روز شادی هاست درست شبیه این که در روزی که قرمزها در بردی شیرین دربی را می برند یکی بیاید فریاد بزند بله پرسپولیس خوب بازی نکرد ! شاید او حرف درست و منطقی را هم بزند بقیه هم در دل خود بگویند بله خوب بازی نکرد ولی این شورو هیجان ۱۰۰ هزار تماشگر و خوشحالی انها فعلا از روی این نظر رد شده است …

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

📆 تاريخ : ۱۳۹۸/۰۷/۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *