تو فکر یه سقفم !

امروز بازار وقتی با قدرت ۳۲۰ را پشت سرگذاشت یاد فرهاد خدابیامرز و انگشت های او روی پیانو افتادیم که میگفت تو فکر یک سقفم ! سقف جدید سقفی که چارتیست ها این روزها پله پله برای بازار رسم میکنند و ان طرف آقای بازار هم به لطف تیم جوانی که دارد و با کمک جریان پول از روی ان رد می شود !امروز به همین شکل بود و انقدر سریع و زیبا بازار در دو گروه خودرو و بانک مورد توجه قرار گرفت و صف شد که همه جا خوردند و نکته بسیار مهم این است که انگار هماهنگی هایی شده که صفوف خرید ابشاری وار عرضه نشوند . ولی به هر حال موج عرضه هم کم نیست .

واقعا نقدینگی که از بازار ارز و سکه و مسکن نامید شده در این بازار به خوبی جولان میدهد و بازهم ما هم خوشحالیم و هم نگران !

انقدر بحث های ما در گزارش بازار هر روز دارد تکراری می شود که خودمان از بیان مجدد ان صرف نظر میکنیم ولی واقعا این نکته مهم است . ببنید در بازار با شرایطی مواجه ایم که گزارش ها امد و بازار تقریبا بی تفاوت بود و این جریان پول بود که فرمان بازار را در دست گرفته است .

ببنید همین امروز در خبرها امده بود بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برایند پول حقیقی بوده و حالا نمیگوییم همه این پول پول ورودی امروز بوده است ولی واقعا نگران این پول ها هستیم که با لیدرهای تلگرامی در بازار خرید و فروش میکنند و اگر یک اتفاق بیافتد سونامی های عجیبی رادر بازار حس خواهیم کرد بارها و بارها شاهد پیش لرزه های اتفاقات این چنینی در بازار بودیم .بازهم میگوییم واقعا باید به فکر ابزارهای جدید بود با این شرایط و این اتفاقات ریسک های بازار در زمان نزول بیشتر می شود و از سوی دیگر باید هنوز این جریان پول را با ابزارهای مختلف حفظ کرد و به سمت بازار هدایت کرد …

در همین راستا هم باید اذعان کرد

امروز بازار سرمایه یک شرایط ویژه را داشت و با توجه به جو دیروز و موج خرید جو مثبتی در بازار ایجاد شد و فضا بازهم هیجانی شده و دوباره شاخص از ۳۲۰ هزار واحد گذشت انقدر بازار امروز عجیب و جالب معامله میشد که برخی انگشت به دهان از حیرت این جریان پول فقط نظاره گر هستند .

البته ما همچنان روی نظر خود در مورد گزارش ها هستیم شاید ۲۰ الی ۲۵ شرکت گزارش های بسیار خوبی داشتند و باقی خیلی چنگی به دل نزده و یا در حد دوره قبل بوده و یا افت نرخ فروش و افت مقداری را نشان میدهند قرار باشد تورم هم کاهشی باشد و بودجه دولت دست و پا شکسته ! کار سخت تر می شود ولی فعلا گزارش ها به حاشیه رانده شده و بازهم میگوییم اگر روزی این جریان پول پشت سر بازار نباشد قابلیت اصلاح در بین بسیاری از شرکت ها دیده می شود .

شاید عزیزان فعلا به نوشته ها بیشتر بخندند و لفظ جریان پول را عشق است بیان کنند ولی اکیدا توصیه داریم جریان درامدی و سود اوری شرکت ها با قیمت و ارزش بازار انها سنجیده شود به هر حال نمی شود استدلال کرد که چون پول هست خیار شور را جای توت فرنگی بفروشیم ! بالاخره جایی می زند بیرون …

امروز یک نکته خاص دیگر را هم بگوییم که به ان کمتر اشاره شده است و صد البته بسیار مهم است و یک روند خاص را میتواند رقم بزند.

به نظر موج جدیدی بعد از گزارش ها و خبرها در بازار اغاز می شود که این بار یک سر ان در جای دیگری است و ان تجدید ارزیابی دارایی هاست . به نظر میرسد این موج در بازار ۲ هفته ای هست که به شکل جدی تری در حال وقوع است و اگر این اتفاق بتواند با همین فضا در بازار پخش شود و سرعت انتشار خبرهای ان بیشتر شود یک اهرم خوب برای بازار خواهد شدبه نظر این عامل را دست کم نگیرید این اتفاق کوچکی نیست و احتمالا از هفته های پیش رو با شدت بیشتری پیگیری می شود و می توان اذعان داشت که بخش های مهمی از بازار از این موضوع تاثیر میگیرند و باید به این موضوع نیز حواس جمع باشیم …

و اما در مورد بازار این جریان همچنان در مسیر خود پیش می رود ولی بازهم نظر چارتیست ها را فقط میگوییم که جای بین ۳۲۰ و ۳۳۰ هزار و به روایت برخی دقیق تر ها ۳۲۷ هزار دوباره بازار یک پیچ خوردگی پیدا خواهد کرد که این اتفاقات البته در مسیر صعودی فعلی کاملا طبیعی به نظر میرسد و اتفاقا خوب شده تا انرژی بازار برای رشد های بعد قوی تر و بهتر می شود.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

📆 تاريخ : ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *