۱) جان بولتون که به تازگی از دولت ترامپ اخراج شده، روز سه شنبه در سحنانی گفت کره شمالی تهدید بزرگی است و هیچ زمان حاضر نمی شود سلاح اتمی را کنار بگذارد. این در حالی است که ۱۳ مهر ماه مقامات آمریکا و کره شمالی دور جدید مذاکرات را آغاز می کنند. احتمالا ترامپ تلاش می کند تا مذاکرات را برای کسب آرای بهتر در انتخابات، ادامه دهد و بولتون حالا سعی کرده، موضع ترامپ را تضعیف کند!

۲) بن سلمان چند روز قبل با سی.بی.اس مصاحبه کرد و در آن گفت به دنبال راه حل دیپلماتیک با ایران است. علی لاریجانی در مصاحبه روز گذشته با شبکه قطری الجزیره ازین سخنان بن سلمان استقبال کرد و گفت آماده مذاکره ایم. وی گفت مذاکره با آمریکا هم حرام نیست، اگر تحریم ها برداشته شود، مذاکره می کنیم.

۳) پوتین مذاکراتی با حسن روحانی در خصوص وضعیت تنگه هرمز و توافق اتمی داشته است. روحانی در این دیدار از پوتین خواسته تا به مسئولیت های توافق برجام، پایبند باشند.

۴) شهردار رودهن و برادر رئیس جمهور، به اتهام مسائل مالی بازداشت شدند.

۵) فشار برای استیضاح ترامپ به نقطه اوج رسیده است. حالا استرالیا هم فاش کرده که ترامپ از آن ها در خصوص بازرس مولر اطلاعات و کمک خواسته است! دموکرات ها می گویند، ترامپ قسم دروغ خورده است!

۶) نشریه آمریکایی پولیتیکو از دیپلماتهای فرانسوی نقل قول کرده که حسن روحانی و دونالد ترامپ در حاشیه نشست سران مجمع عمومی، یک توافق ۴ بندی را پذیرفته بودند که طبق آن ایران به صورت نامحدود به بازرسی های هسته ای پایبند باشد و آمریکا فروش نفت و انتقال پول حاصل ازان را آزاد بگذارد اما نهایتا ایران نپذیرفته که مذاکرات آغاز شود.

۷) کنگره آمریکا در حال احضار مقامات وزارت خارجه امریکا است. پمپئو این کار کنگره را قلدری نامیده و گفته در مقابل آن خواهد ایستاد.

۸) مدیرعامل ایران‌خودرو از بازگشت فرآیند تامین قطعات به مجموعه فعالیت‌های شرکت ساپکو با تصویب هیات مدیره ایران خودرو خبر داد.

۹) عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اثر منفی دستورالعمل جدید بازار پایه بر معاملات و متضرر شدن سهامداران این بازار گفت: اعضای این کمیسیون از توضیحات ایشان قانع نشدند. بر این اساس قاعدتا وزیر اقتصاد به مجلس خواهد آمد!

۱۰) فرمانده سپاه می گوید موازنه اقتصادی در جنگ تغییر کرده است. ما پهپاد ۲۵هزار دلاری می فرستیم و آن ها با موشک ۵ میلیون دلاری باید آن را رهگیری کنند! در هر دو حالت ( چه پهپاد را بزنند چه نزنند ) ما برنده ایم!

۱۱) روز گذشته پکن از یک کوشک اتمی با برد ۱۲هزار کیلومتر رونمایی کرد. رئیس جمهور چین گفت هیچ نیرویی قادر نخواهد بود لطمه‌ای به موقعیت جهانی کنونی پکن بزند یا مانع پیشرفت مردم این کشور شود.

۱۲) موسسه ISM گزارش داده که PMI تولید آمریکا به ۴۷٫۸ سقوط کرده که در محدوده انقباضی زیر ۵۰ و نشانه کاهش رشد اقتصادی آمریکا است این مساله باعث افت بازدهی اوراق ۲ ساله و ۱۰ ساله آمریکا شد و از سوی دیگر اونس طلا پس از یک سقوط، جان دوباره گرفت.

۱۳) ایران توانسته با پیشنهاد چینی ها، محصولات فولادی خود را به این کشور پیش فروش کند! حالا مشخص شد چرا قیمت های شمش ایران به قیمت های cis مجددا نزدیک شده است. خریداران در cis شمش ایران را ۳۳۵ دلار پیشنهاد خرید داده اند اما ایران حاضر نشده فعلا زیر ۳۵۰ دلار cis محصول بفروشد.

۱۴) تحقیق و پژوهش رویترز از ۵۳ تحلیلگر و اقتصاددان حاکی است که کاهش ناگهانی تولید نفت با کاهش رشد تقاضا جبران شده است و به نظر می رسد قیمت جهانی نفت تا پایان امسال تغییر چندانی نخواهد داشت و در سطح فعلی تثبیت خواهد شد.

۱۵) آمریکا طی سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میلادی ۳٫۳ میلیون تن بر ظرفیت تولید متانول خود می افزاید! آمریکا از گاز ارزان بهره می برد و می تواند رقابت کند.

۱۶) روز گذشته بانک ملت شفاف سازی جدیدی مخابره کرد و اقای علیزاده از سازمان بورس، خبرهایی در خصوص بازگشایی این نماد در روز جاری را طی مصاحبه ای مطرح کرد. برخی اهالی بازار می گویند بازگشت بانک ملت، جان دوباره ای به بازار می دهد چون همکنون بانکی ها در چشم بازار هستند و بر کلیت بازار اثر دارند.

موفق باشید. ۱۰ مهر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *