۱) وزیر امور خارجه استرالیا تائید کرده که ایران دو شهروند این کشور را که سه ماه در بازداشت بودند، آزاد کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، استرالیا نیز یک شهروند ایرانی را که به اتهام نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرده بود، آزاد نموده است.

۲) مسوولان کارزار انتخاباتی سندرز تایید کردند که وی دچار سکته قلبی شده است. احتمالا او باید جراحی شود و این مساله بر آرای وی اثر منفی خواهد داشت.

۳) حسین شریعتمداری، در یادداشتی به معترضان عراقی گفته، سفارت آمریکا را اشغال کنند. این در حالی است که بخشی از اعتراضات متوجه ایران است و چنین سیگنال هایی می تواند به تهاجم به سفارت ایران منجر گردد.

۴) یک نظامی بلند پایه آمریکا در خاورمیانه می گوید ایران آرایش نظامی تهدیدکننده اش را در منطقه همچنان حفظ کرده است. سه هفته از جریان آرامکو گذشت و طبق روال ماه های اخیر تقریبا هر سه هفته یک رویداد نظامی اتفاق افتاده است.

۵) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می گوید ارتش این کشور، امروز یا فردا، از زمین و هوا به مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه حمله می کند.

۶) حوثی های یمن به عربستان طرح آتش بس ارائه کرده اند که بر اساس آن ائتلاف باید حملات خود را متوقف کند. منابع خبری می گویند، خاندان سلطنتی در حال بررسی این طرح به صورت جدی است.

۷) مذاکرات کره شمالی و آمریکا پس از تنها یک روز، متوقف شد. طرف کره ای می گوید، آمریکا پیشنهادات جذابی روی میز گذاشته بود که از آنها منصرف شده است.

۸) مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با صدور احکامی جداگانه علی شیخ‌زاده را با حفظ سمت قائم مقامی تولید گروه سایپا، به‌عنوان مدیرعامل پارس‌خودرو معرفی کرد. در بازار سهام شایعاتی در خصوص افزایش سرمایه پارس خودرو از محل تجدید ارزیابی وجود دارد.

۹) رسانه فرانسوی “‘لا نوول تریبون” می گوید بانک ملت علاوه بر اصل پول، بهره آن را نیز دریافت کرده که معادل ۱٫۶ میلیارد دلار است. به نظر می رسد که مقامات بانک ملت باید هرچه سریعتر اطلاعات و مستندات دادگاه و رای نهایی آن را منتشر کنند تا خیال سهامداران راحت شود!

۱۰) ذوب آهن قراردادهای جدیدی برای فروش ریل منعقد کرده است. به نظر می رسد فروش ذوب آهن روی ریل افتاده است. ارزش این قرارداد بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

۱۱) روز گذشته شایعه شد که نرخ خوراک پتروشیمی ها افزایش یافته و این مساله منجر به عرضه سهام در این گروه شد. با گذشت چند ساعت، خبر مورد اشاره تکذیب شد.

۱۲) دولت، مدیریت هپکو را به دست گرفته تا خریدار جدیدی پیدا شود. سهام از خریدار قبلی به سازمان خصوصی سازی منتقل شده و دولت در تلاش است که تولید را مجددا آغاز کند.

۱۳) موافقت‌نامه خرید خط تولید بیسکویت جدید، به ارزش ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار یورو، معادل ۲۷ میلیارد تومان برای شرکت صنعتی مینو با هدف جایگزین کردن با یکی از خطوط فرسوده، میان مدیران گروه صنعتی مینو و شرکت NEW ERA INDUSTRIAL امضا شد.

۱۴) چرخ تولید در صنعت خودرو به حرکت درآمده است. مسئولان می گویند با داخلی سازی ۳ قطعه، ۲۰ هزار خودرو از کف پارکینگ به خریداران تحویل شده است. جلساتی برای صنعت قطعه سازی در جریان است.

۱۵) کشور مصر بهای گاز مصرفی را برای صنعت فولاد و آلومینوم کاهش داده تا این شرکت ها قوی تر از قبل در بازار جهانی ظاهر شوند.

۱۶) تحلیلگران جهانی می گویند کف قیمت ورق گرم در میان مدت ۳۸۰ دلار و برای شمش فولاد ۳۲۵دلار هر تن خواهد بود. این مساله نشان می دهد از دید آن ها افت قابل ملاحظه ای در فولاد جهانی نخواهیم داشت.

موفق باشید. ۱۴ مهر ۱۳۹۸

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *