۱) در بورس کالا ، روغن پایه SN150 شسپا در هر تن ۶۸میلیون ريال معامله شد. مس کاتد ۶۱۹میلیون ريال هر تن قیمت خورد. وکیوم باتوم هر تن ۲۷٫۳ میلیون ريال معامله شد در حالی که قیر ۶۰/۷۰ حدود ۳۴میلیون ريال قیمت خورده است. لوبکات مصرفی روانکارها نیز ۳۸٫۶میلیون ريال در گرید سنگین و ۳۹٫۶میلیون ريال در گرید سبک معامله شد.

۲) رئیس اتحادیه املاک کرج با بیان اینکه قیمت مسکن پس از یک دوره رشد ۱۰۰ تا ۲۵۰ درصدی در حال کاهش است گفت: از دو ماه پیش قیمت مسکن در کرج حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. وی گفت و پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت تا بهمن ادامه داشته باشد و به همین دلیل مردم برای خرید عجله نداشته باشند. در پایان وی گفت که این نقدینگی به سمت بورس رفته است.

۳) بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که در صورت”عدم اقدام طرف‌های مقابل” در اجرای تعهداتشان در قالب برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، کاهش تعهدات از سوی ایران ادامه خواهد داشت. ۱۱ ابان موعد گام چهارم ایران خواهد بود که به معنای خروج از برجام است.

۵) وزیر نفت خبر داده که شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی را رها کرده است.

۶) محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران خبر داده که ایران از پنجم آبان به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا درمی‌آید. ر مرحله اول ۵۰۲ قلم کالای ما با تعرفه ترجیحی نزدیک به صفر وارد کشورهای عضو این اتحادیه می‌شود. بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان اعضای این اتحادیه هستند.

۷) دولت عراق گفت پس از نشست فوق العاده شب گذشته، یک برنامه هفده ماده‌ای برای کاهش نارضایتی‌ها به تصویب رسانده و دستور تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی را منتفی کرد. این مساله باعث می شد ۳ میلیون خانه تخریب شود و عامل اصلی درگیری های اخیر بود.

۸) کره‌شمالی می‌گوید در صورتی که واشنگتن دست از “سیاست‌های خصمانه‌اش” برندارد، مذاکره را برای خلع سلاح اتمی ادامه نخواهد داد.

۹) ماجرای ترامپ، به شکل خاصی در حال چرخش است. برخی جمهوری خواهان بلند پایه به ترامپ حمله کردند و ترامپ با نام بردن از آن ها، گفته شما احمقید! حالا پای یک افشاگر دیگر هم در خصوص مکاملات ترامپ به پرونده باز شده و جمهوری خواهان همچون میت رامنی هم بر علیه وی شده اند.

۱۰) آمریکا گفته که ترکیه به زودی به شمال سوریه حمله می کند اما این مساله مورد حمایت ارتش آمریکا نیست.

۱۱) وزیر نفت خبر از همکاری مپنا با شرکت نفت و گاز پارس در بخش کمپرسور و توربین‌ها داده است. ضمنا وزیر نفت ایران بیژن زنگنه که در مسکو به سر می برد با همتای سعودی خود شاهزاده عبدالعزيز بن سلمان دیدار کرد.

۱۲) رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق شایعه افزایش ۷۰ درصدی نرخ برق، حذف طرح‌های تشویقی و تغییر نحوه محاسبه نرخ برق با صدور قبوض الکترونیکی را تکذیب کرد

۱۳) با مجوز بانک مرکزی امکانی فراهم شده تا ۱۲ صرافی بتوانند ارز افغانی‌ها را بگیرند و وجوه حاصل از صادرات را به صورت ریال به صادرکننده ایرانی تحویل دهند.

۱۴) فولاد سپید فراب #کویر چهارشنبه عرضه می شود همچنین یکشنبه هفته آینده نوبت #دتوزیع خواهد بود.

۱۵) کارگران آذراب تجمع اعتراضی انجام دادند. آن ها خواسته هایی مشابه هپکو دارند.

۱۶) واحد اطلاعات بلومبرگ پیش بینی کرده است که فلزات گرانبها طی ماه های آینده عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایر کالاها خواهد داشت. مایک مک گلون استراتژیست ارشد اطلاعات بلومبرگ در این باره گفت: قیمت طلا تا پایان امسال با شتاب بیشتری رشد خواهد کرد چرا که شرایط حاکم بر بازارها و اقتصاد بین المللی موجب تقویت قیمت فلزات گرانبها خواهد شد.

موفق باشید. ۱۵ مهر ۱۳۹۸

ولیدهلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *