مبین

مبین گزارش ۶ ماهه داد. این شرکت در هر دو فصل بهار و تابستان حاشیه سود (ناخالص عملیاتی) در سطح ۳۶درصد داشته و درآمد هر دو فصل به ترتیب ۱۹٫۵هزار میلیارد ريال و ۲۰٫۵هزار میلیارد ريال بوده است. این مساله با تحقق سود ۵۱۷ريال برای بهار و ۵۴۱ ريال برای تابستان همراه شده است. البته در گزارش تفسیری نیز اشاره شده که نرخ ها علی الحساب است و اعلام نموده که شرکت پیگیر اخذ مجوز برای اعمال نرخ های شورای رقابت می باشد. فعلا نرخ ها براساس موافقتنامه سال ۱۳۹۴ لحاظ شده است.

بفجر

در خصوص بفجر این شرکت در طول ۵ سال اخیر عملا هیچ افزایشی در سود خالص نداشته چون از یک فرمول ثابت تبعیت می کند اما بر اساس فرمول شورای رقابت، انتظار برای بهبود نرخ ها وجود دارد. در بهار حاشیه سود حدود ۵۰د رصد داشته و ۳۰۹ ريال eps ساخته است. در تابستان رشد درآمد داشته و حاشیه سود کاهش یافته به ۴۲درصد و نهایتا سود تابستان ۴۳۲ريال بوده است. این شرکت نیز همچون مبین اعلام نموده نرخ ها علی الحساب بوده و در واقع همان نرخ های ابلاعی سال ۱۳۹۷ را برای ۱۳۹۸ منظور نموده تا اعداد نهایی شود.

نتیجه

بر این اساس به نظر می رسد گزارش ۶ ماهه مبین و بفجر، حد پایین سود و بر اساس نرخ های قدیم هستند. هر دو شرکت در تلاش برای دریافت مجوز اعمال نرخ های جدید می باشند که سود را رشد خواهد داد ضمن اینکه نرخ های جدید از ابتدای سال ۱۳۹۸ اعمال می گردد.

ولید هلالات

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *