چه چیزی جلوی شما را در برابر بیش از حد معامله زدن یا بیش از حد ریسک پذیرفتن می گیرد؟ خودتان…

قبل از اینکه بدوید، راه رفتن را یاد بگیرید

معامله گرانی که قبل از یادگیری، با پول واقعی دست به معامله می زنند، اغلب در اشتباهات معامله گری قرار می‌گیرند. اما شما باید ابتدا، به درک صحیحی از حرکت قیمت ها و نحوه خواندن چارت ها و معاملات و نیز روانشناسی معامله‌گر و مدیریت پول رسیده باشید. در نتیجه، به آموزش صحیح نیاز دارید تا این موارد را به صورت اصولی بیاموزید. شک نکنید اگر بخواهید این مسیر را با آزمون و خطا بروید در نهایت پول زیادی را با هزاران ساعت زمان هدر خواهید داد!به دنبال یک شبه پولدار شدن نباشید؛ چنین چیزی پیش نخواهد آمد. تمام تلاشتان را معطوف به یادگیری اصول معاملات و استفاده تدریجی دانسته هایتان در عمل کنید؛ با قدم های کوچک شروع کنید تا بتوانید تجربه و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید و کم کم، اندازه موقعیت هایتان را بیشتر کنید.

افراط در هر چیزی سرمایه تان را از بین خواهد برد

افراد کمی می توانند به طور مستمر از بازار سود کسب کنند؛ چرا که اکثر افراد از صبر و انضباط شخصی کافی برخوردار نیستند و نمی توانند وقتی که معاملات بازار، ارزش ریسک سرمایه شان را ندارد، بدون انجام هیچ کاری، صرفا ناظر باشند. و این کار، دقیقا، همان کاریست که شما باید انجام دهید. همچنین، اکثر افراد آموزش کافی ندیده اند تا بتوانند موقعیت های با احتمال سود بالا را شناسایی کنند. بنابراین، مطمین شوید که اطلاعاتتان درباره استراتژی معاملاتی و خواندن چارت های معاملاتی کافیست و می دانید که چه وقت باید دست به معامله بزنید و چه زمانی، هیچ کاری در بازار نکنید.

برنامه ریزی کردن و پیش بینی کردن را بیاموزید

پیش بینی کردن معاملات را بیاموزید. شما باید یک برنامه معاملاتی بر اساس پیش بینی، به جای واکنش نشان دادن به رفتارهای بازار، برای خودتان آماده کنید.رویکرد شما در قبال بازار باید آموزش کافی درباره تحلیل تکنیکال باشد تا بتوانید بازار را همانند یک کتاب بخوانید و آن بخش هایی از چارت که مایل به انجام معامله در آنها هستید (نقاط ورود و خروجتان) را قبل از اینکه بازار به آن ها برسد، تشخیص دهید.

یک برنامه معاملاتی داشته باشید

شما به برنامه ای نیاز دارید که بتوانید به آن، و نه احساساتتان، تکیه کنید و شما را راهنمایی کند. انسان، ممکن الخطاست اما توانایی ما در پیش بینی آینده می تواند از ما محافظت کند. ما با برنامه ریزی روش و رویکردمان می توانیم احتمال بروز بسیاری از خطاها را کم کنیم.
چه چیزی جلوی شما را در برابر بیش از حد معامله زدن یا بیش از حد ریسک پذیرفتن می گیرد؟ خودتان
و وقتی که به صورت مداوم، در معرض وسوسه های مختلف قرار دارید، نمی توانید ۱۰۰٪ به خودتان اعتماد کنید. تنها کاری که از دستتان بر می آید، تعریف و آماده سازی یک برنامه معاملاتی و متعهد ماندن به انجام و اجرای آن است.
کلید انجام این کار هم رعایت انضباط و نظم، حفظ رویه و مسئولیت پذیر ماندن است. شما باید این موارد را در تمامی ابعاد معاملاتی تان پیاده کنید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *