برخی از معامله‌گران اصولاً بعد از یک معامله خوب، دست به تحلیل بیش‌ازحد می‌زنند که این مسئله مشکل بسیار بزرگی است و می‌تواند عواقب منفی‌ای روی عملکرد معاملاتی‌شان بگذارد…

مشکل اول:

فاکتورهای خارجی بسیار زیادی منجر به آشفتگی ذهنی و تحلیل بیش‌ازحد می‌شوند. اخبار، وب‌سایت‌های خبری، کانال‌های تلگرامی و…: همه این موارد، باهم در یک‌چیز مشترک‌اند؛ به همین دلیل منجر به تحلیل بیش‌ازحد بازار و گیج کردن شما می‌شوند. فاکتور های خارجی احتمالاً بزرگ‌ترین دلیل انصراف معامله‌گران از معاملات خوب و خراب کردن معاملات براثر بیش‌ازحد معامله زدن هستند. وقتی‌که با فاکتورهای خارجی زیادی مواجه باشید، ذهنتان روی حقایق بسته‌شده و منجر به تردید به استراتژی معاملاتی‌تان می‌گردد.

راه‌حل

تصمیم بگیرید تا فاکتورهای خارجی را نادیده بگیرید. کلید نادیده گرفتن فاکتورهای خارجی صرفاً این است که دریابید این فاکتور ها نه‌تنها به شما کمک نمی‌کنند، بلکه به شما صدمه می‌زنند. وقتی‌که به‌واقع، این حقیقت را بپذیرید، دیگر به آن‌ها اهمیت نمی‌دهید و درنتیجه، روی استراتژی معاملاتی‌تان متمرکز می‌مانید و بر آن و نه آن فاکتورهای خارجی بیشتر و بیشتر اشراف پیدا می‌کنید.
موفقیت در معاملات بازار سهام، نتیجه اشراف و تسلط یافتن روی استراتژی معاملاتی‌تان و داشتن وضوح درباره‌ی اهدافتان در بازار و چسبیدن به آن‌ها بدون اثر منفی پذیرفتن از آن فاکتورهای بیرونی است.

مشکل دوم:

هیچ‌چیزی بدتر از این نیست که معامله‌ای خوب بیابید که با معیارهای برنامه معاملاتی شما همخوانی دارد اما آن را انجام ندهید یا خیلی سریع از آن خارج شوید؛ یکی از دلایل بزرگ این اشتباه، تحلیل بیش‌ازحد استراتژی معاملاتی‌تان و بیش‌ازحد فکر کردن درباره آن است.

راه‌حل

این مسئله، بعدِ پیچیده‌تری از بیش‌ازحد فکر کردن است زیرا معامله‌گران بنا به دلایل زیادی خودشان را به عدم انجام یک معامله خوب، وا‌می‌دارند. اما مهم‌ترین این دلایل، ترس و بی‌اطلاعی است.شما باید ترس، از دست دادن پول را کنار بگذارید و بهترین راه برای رفع این ترس، پذیرفتن آن است. معامله‌گری با سود و زیان عجین شده است و صرفاً به سود کردن منتهی نمی‌شود.

هرچه زودتر بتوانید این حقیقت را بپذیرید، زودتر می‌توانید نیازتان به مدیریت صحیح ریسک در هر معامله را شناسایی کنید. پذیرفتن اینکه شما در معاملاتتان ضرر هم خواهید داد، به شما کمک می‌کند ترس از شکست خوردن را برطرف کنید. این خود دلیل بزرگی است که مانع از ادامه انجام معاملات در میان معامله‌گران می‌شود. معامله‌گری، ریسک خاص خود را دارد؛ در همان ابتدای کار یا ریسک را بپذیرید و آن را مدیریت کنید؛ یا اینکه اصلاً معامله نکنید و در چرخه ترس و تحلیل بیش‌ازحد بازار گیر خواهید کرد.

فرهنگ سازی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *