۱) سهام در آمریکا روند صعودی خود را ادامه می دهد. تحلیلگران می گویند پایین بودن تورم دنیا باعث شده تا بانکهای مرکزی دریچه تزریق پول را فعلا باز نگه دارند که محرک بورس و تورم و سرمایه گذاری شده و اثر آن در افزایش شاخص سهام نمایان است.

۲) اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس می گوید شرکت مس خرسند است که تا پایان سال ۹۸ ظرفیت ذوب مس را به ۴۰۰ هزار تن افزایش می دهد و این یک اتفاق بسیار مبارک است.انشااله برای سال ۹۹ شاهد افتتاح کارخانه کنسانتره دره آلو باشیم.

۳) محمود نوریان مدیرعامل چادرملو می گوید از ۱۰٫۵ میلیون تن تولید کنسانتره حدود ۴٫۵ میلیون تن نیاز خودمان است و مابقی را به واحدهای فولادی تحویل می دهیم. سرمایه گذاری در D19 با سنگ آهن مرکزی مشترک است و مجموعا ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه در این طرح نیاز است.

۴) منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن می گوید نشستی در اتاق فکر صنایع معدنی داشتیم در آن نشست مطرح شد که عوارض ۲۵ درصد را بازدارنده نبوده و روزانه دو تا سه کشتی همچنان صادر می شود. وی افزود در مناقصه دوم وزارت راه در تامین ریل ذوب آهن برنده مناقصه شد و تنها مرحله بستن قرارداد مانده که این کار در جریان هست. همچنین برنامه صادرات ذوب آهن در سال جاری مطابق برنامه پیش رفت و ۱٫۲ میلیون تن برنامه صادرات را تا پایان داریم و امیدوار هستیم که به این عدد برسیم اما صادرات تا ۱٫۰۵ هزار تن نیاز ارزی ذوب آهن را تامین می کند. روند صادرات ذوب آهن مطلوب است و ۶۷۵ هزار تن در ۷ ماهه اول سال صادرات داشتیم.

۵) فعالان بورس کالا می گویند محصولات مسی با دلار ۱۱۵۰۰ تومان معامله می شود و این عدد برای محصولات مبارکه ۱۱۲۰۰ است اما برای تیرآهن و میلگرد ۹۵۰۰ تومان است.

۶) فولاد مبارکه خبر داده که در بحث تکنولوژی ساخت خطوط فولادی ورود کرده است. این شرکت می گوید در سال ۹۹ در کنار فروش محصولاتی همچون ورق و اسلب، بخشی از خطوط را طراحی می نماید.

۷) رئیس فدرال دالاس رابرت کاپلان می گوید در نشست اخیر از کاهش نرخ های بهره مشروط بر سیگنالی جهت عدم کاهش بیشتر در زمان کنونی، حمایت کرده است. او می گوید پس از سه مرحله کاهش نرخ بهره حال فدرال رزرو باید عقب بکشد و اجازه دهد تا اقتصاد شکوفا شود.

۸) آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد بازار نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی با مازاد عرضه مواجه خواهد شد.

۹) عضو هیات‌مد‌یره بانک تجارت از افزایش ۳۴د‌رصد‌ی میزان تسهیلات بانک تجارت د‌ر مقطع شش ماهه نخست ۹۸ نسبت به مد‌ت مشابه سال قبل خبر د‌اد‌ همچنین ماند‌ه تسهیلات بانک تجارت به ۶۹۸ هزار میلیارد‌ ریال رسید‌.

۱۰) وزیر خزانه داری آمریکا که به هند سفر کرده پس از دیدار با وزیر امور دارایی این کشور از تلاش واشنگتن و دیگران در تامین نیازهای هند به انرژی با توجه به تحریم‌های ایران خبر داد.

۱۱) اوضاع در عراق رو به وخامت است. جمعی از معترضان وارد منطقه سبز عراق شدند این در حالی است که روحانیون بلندپایه مردم را ازین کار منع کرده اند.

۱۲) سفیر بریتانیا در تهران می گوید در هفته های آینده تصمیمات مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود. در حالی موعد ۶۰ روز گام چهارم روز ۱۲ آبان بوده که ایران در خصوص گام چهارم هیچ بحثی مطرح نمی کند و سکوت کرده است. گام قبلی ۱۳ شهریور بوده و همکنون ایرانی در اینباره اطلاعاتی نداده است.

۱۳) دولت انگلیس پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۲ دسامبر، درباره استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه اینترنت۵G خود تصمیم گیری می کند. به این ترتیب تصمیم گیری در این باره دوباره به تعویق افتاد.

۱۴) در جلسه سران قوا، ممنوعیت ورود کالاهایی که امکان تولید داخلی آنها و تأمین نیازهای بازار وجود دارد، تصویب شد.

۱۵) رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد، تغییر قوانین مالیاتی شرکت های بازار سرمایه را تکذیب کردند.

۱۶) ایران خودرو می گوید هيچ گونه مذاكره‌اي براي راه‌اندازي پايگاه توليدي محصولات ايران‌خودرو در كشور تركيه صورت نگرفته است.

موفق باشید. ۱۲ آبان ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *