۱) در میان اوراق اخزا که تا سررسید آن حداقل سه ماه مانده باشد، بالاترین بازدهی معادل بانکی ۱۹٫۳ درصد است! همچنین منابع خبری می گویند نرخ سود سپرده در بانک‌های دولتی از ۱۸ به ۱۵ درصد کاهش یافته است. از چند هفته قبل، برخی بانک‌ها از سود ۲۰ درصدی عقب‌نشینی و نسبت به کاهش نرخ سود سپرده اقدام کرده‌اند. “کاهش در سود بانکی به نفع p.e بازار سهام است”

۲) برخی تحلیلگران می گویند تحرکات مثبتی در بازارهای موازی از جمله خودرو، مسکن و ارز دیده می شود. سکه طلا که همواره ۱۰درصد حباب مثبت داشته همکنون با حباب منفی معامله می شود و خریداران جدیدی برای آن دیده شده است.

۳) روز گذشته قیمت ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا افزایشی جزئی را تجربه کرد. شمش فولاد نیز به ۳۵میلیون ريال افزایش یافت در حالی که قیمت پایه ۳۱میلیون ريال بود.

۴) رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته در کنفرانس خبری گفت “امروز ما شاهد راه‌اندازی زنجیره ۳۰ تایی ماشین‌های سانتریفیوژ ای‌آر۶ هستیم همچنین چند تا از بازرسی‌ها براساس برجام را متوقف کرده‌ایم.” نکته اینجاست که نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تضاد با برجام است.

۵) وزیر خارجه آلمان که به مجارستان رفته در کنفرانس خبری گفت اقدام ایران در استفاده از دستگاه های پیشرفته ‘نقض برجام’ است. همچنین اتحادیه اروپا به ایران هشدار داد که پشتیبانی از توافق اتمی موسوم به برجام به انجام تعهدات تهران بستگی دارد.

۶) در حمله روز گذشته معترضان به کنسولگری ایران در کربلا سه عراقی به ضرب گلوله کشته شدند! ترامپ تصویری از پرتاب سنگ و آتش به سمت کنسولگری ایران را در ۱۳ آبان منتشر کرده که مصادف با سالگرد اشغال سفارت این کشور در ایران است. این مساله باعث شده تا نگاه ها به سمت نقش ترامپ در شلوغی های عراق جلب شود.

۷) هران و دمشق یک قرارداد مقدماتی در مورد بازسازی شبکه برق سوریه امضا کرده اند.

۸) مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی می گوید حقوق شهریور کارکنان هپکو هنوز پرداخت نشده و هیچ چیز در خصوص انتقال سهام این شرکت قطعیت ندارد.

۹) در خصوص فاذر قرار شده که حقوق کارکنان را بانک کشاورزی پرداخت کند اما احتمال دارد که سهام این شرکت به مپنا منتقل شود.

۱۰) جهانگیری: ثبات خوبی در اقتصاد کشور حاکم شده است.

۱۱) بانک ملت قصد دارد ۱۶۰درصد از محل سهام جایزه افزایش سرمایه دهد.

۱۲) وزارت خزانه‌داري آمريكا اعلام كرد که تحريم‌هايي را عليه ۹ تن در ارتباط با آيت‌الله خامنه‌اي از جمله رئيس دفتر ایشان، يكي از پسرانشان و همين طور رئيس قوه قضاييه اعمال كرده است. “بی.بی.سی روز گذشته مدعی شد که آمریکا مطلع شده بخشی از فعالیت های رهبری به یکی از پسران ایشان(مجتبی) واگذار شده بنابراین تصمیم به تحریم وی گرفته است.” منابع دیگری این ادعا را تایید نکرده اند.

۱۳) رئیس جمهور، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

۱۴) جزئیات گام چهارم ایران هنوز افشا نشده و قرار است که رئیس جمهور آن را اعلام کند البته اتحادیه اروپا می گوید که از جزئیات آن خبر دارد.

۱۵) شرکت دانش بنیان ارسطو زیر مجموعه نماد داوه برای اولین بار در خاورمیانه موفق به کشف ۱۰ ماده موثره داروهای سرطانی شده است.

۱۶) ارزش یوان در پی بهبود انتظارات نسبت به پایان جنگ تجاری میان چین و آمریکا در حال بهبود است و به عدد ۷ نزدیک شده است.

۱۷) بازار سهام ایالات متحده به دلیل خوشبینی نسبت به توافق تجاری ایالات متحده و چین بازگشایی در سطوح بالا داشته است.

۱۸) عدد pmi اعضای اتحادیه اروپا با رشد مناسبی همراه شده و امید را افزایش داده است.

۱۹) تعرفه هايى كه دولت امريكا از اول سپتامبر عليه كالاهاى چين اجرايى كرده بود به زودى لغو و متوقف خواهند شد فاز اول آتش بس تجاری بین چین و آمریکا در جریان است. این مساله به بهبود بازارها کمک کرده است. ترامپ رئيس جمهور چين را به آيووا دعوت كرده كه احتمال ميرود اين دعوت جهت امضاى فاز اول توافق تجارى ست.

موفق باشید . ۱۴ آبان ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *