۱) تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی روی و سرب موسوم به ILZSG نشان می دهد تقاضای جهانی روی در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش روبرو شده است. تقاضای جهانی روی در سال ۲۰۱۹ با ۰٫۱ درصد کاهش به ۱۳٫۶۷ میلیون تن خواهد رسید و این رقم در سال آینده میلادی با ۰٫۹ درصد افزایش به ۱۳٫۸۰ میلیون تن می رسد. علی رغم کاهش شدید تولید خودرو، تولید در بخش گالوانیزه کردن در ۷ ماه نخست ۲۰۱۹ با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن افزایش ساختمان سازی و سرمایه گذاری در زیر ساختهای دولتی بوده است. تولید جهانی روی نیز امسال ۲ درصد و سال آینده ۴٫۷ درصد افزایش خواهد داشت.

۲) اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس می گوید شرکت مس خرسند است که تا پایان سال ۹۸ ظرفیت ذوب مس کشور به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد و این یک اتفاق بسیار مبارک است.

۳) شرکت آلومینیم جنوب، جدیدترین واحد تولید شمش آلومینیم ایران است که ۵۱درصد سهام آن به سرمایه گذاری غدیر تعلق دارد. این شرکت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلار، طی ۴ هفته آتی به بهره برداری میرسد.

۴) وزیر دارایی آلمانScholz می گوید ما به یک رکود واقعی در آلمان نزدیک نیستیم.
او می گوید آلمان رشد اقتصادی کندی به دلیل تنش های تجاری دارد.

۵) وزیر دارایی فرانسهLe Maire می گوید پیش بینی های رشد اقتصادی ضعیف ناحیه ی یورو نگران کننده است. وی در ادامه افزود کشور های منطقه یورو با بودجه های مالی مناسب باید بیشتر هزینه کنند.

۶) نخست وزیر ژاپنAbe می گوید نسبت به ریسک هایی نظیر تنش های تجاری خارجی باید مراقب باشیم. وی افزود احساس می کند نیاز مبرمی برای اقدامات سیاسی اقتصادی بدون تاخیر وجود دارد.

۷) وزیر دارایی ترکیهAlbayrak می گوید اندیکاتور ها نشان می دهند فعالیت های اقتصادی در ماه های نوامبر و دسامبر تقویت خواهد شد. او می گوید اندیکاتور های پیشرو برای فصل سوم روند قدرتمند تری را در جهت ریکاوری فعالیت های اقتصادی نشان می دهند.

۸) ناوارو(مشاور تجارى كاخ سفيد) می گوید، تنها تعرفه هايى قرار است براى توافق فاز اول با چين لغو شوند كه قرار بود از ١٥ دسامبر اجرايى شوند! نه تعرفه هايى كه در حال حاضر اجرايى هستند! ترامپ هم فعلا تصميمى نگرفته و تصميم نهايى با اوست! این مساله از خوشبینی های بازار جهانی اندکی کاست. فعلا بر سر اینکه در چه نقطه ای توافق را امضا کنند بحث وجود دارد.

۹) رویترز در خبری می گوید بعد از تشديد اميدواريها به توافق امريكا و چين و پايان جنگ تجارى احتمال وقوع يك ركود اقتصادى بين المللى طى يك سال آينده ، به ۴۵% رسيد!

۱۰) مقامات امنیتی عراق می‌گویند ۱۷ موشک کاتیوشا به یک پایگاه هوایی عراق در جنوب موصل اصابت کرده‌اند که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند. این حمله در شامگاه جمعه ۱۷ آبان (هشتم نوامبر) به وقت محلی رخ داده است.

۱۱) کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که علت جلوگیری از ورود یکی از بازرسان آژانس به تأسیسات غنی‌سازی نطنز همراه داشتن “آثاری از نیترات انفجاری” بوده است.

۱۲) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که روایت ایران را از اتفاقی که برای یکی از بازرسانش افتاده قبول ندارد و اقدام ایران را که به طور موقت مانع از خروج این بازرس از آن کشور شده غیرقابل قبول می‌داند. اتحادیه اروپا و آمریکا از تصمیم ایران برای اخراج بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کردند

۱۳) غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفته است یک پهپاد “ناشناس” در نخستین ساعات اولیه بامداد ۱۷ آبان وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که پدافند ارتش آن را سرنگون کرد. مالکیت پهپاد مشخص نیست …

۱۴) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اعتراضات عراق درباره کسانی که می‌خواهند “جهان اسلام را دچار تفرقه کنند” هشدار داد و گفت از نظر او احتمال دارد که اعتراضات عراق به ایران گسترش پیدا کند.

۱۵) ما شاید با تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام مخالف باشیم، اما تصمیم به از سرگیری غنی‌سازی یک اشتباه است. هفته‌های آینده صرف اعمال فشار بیشتر به ایران خواهد شد، تا ایران به چارچوب [برجام] بازگردانده شود و تحریم‌های مشخصی کاهش یابند تا بتوان موازنه بهتری را احیا کرد. ما همچنان یک طرف این توافق هستیم و این ایالات متحده و ایران بودند که تصمیم گرفتند از آن خارج شوند.

۱۶)بانک تجارت تصمیم گرفته دارایی های مازاد و سرمایه گذاری های خود را به فروش برساند تا زیان را به صفر برساند.

۱۷) سایپا محصولاتی را که به دلیل تحریم با توقف تولید مواجه شده بود مجدد به خط تولید برگردانده است. مباحثی در خصوص تجدید ارزیابی هم شنیده می شود.

موفق باشید. ۱۸ آبان ۱۳۹۸

ولید هلالات

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *