زمان مناسب انجام معامله در بازار سرمایه

گاهی بعد از کسب سود در معاملات، به‌صورت ناخودآگاه، خودتان را به ورود مجدد به بازار، متقاعد می‌کنید…

اعتمادبه‌نفس زیاد و حتی وابستگی بیش از حد معامله کردن و احساس خوبی که بعد از کسب سود در معامله‌ای در بازار سرمایه بر شما حاکم می‌شود، مواردی هستند که می‌توانند به فعالیت‌های معاملاتی‌تان پایان بخشند. گاهی بعد از کسب سود در معاملات، به‌صورت ناخودآگاه، خودتان را به ورود مجدد به بازار، متقاعد می‌کنید!

مشکل:

یکی از خطرناک‌ترین زمان‌ها برای انجام معاملات درست بعد از کسب سود در یک معامله است. وقتی از چیزی خوشحال می‌شوید، درست همانند کسب سود در یک معامله، حسی از رضایت در شما به وجود می‌آید و معامله‌گر، پس از کسب سود، شاید تعداد معاملاتش را بیشتر کند یا به انجام معاملاتی که با استراتژی معاملاتی‌اش همخوانی ندارند، روی بیاورد تا صرفاً، بتواند خودش را در شرایط رضایتی که واسطه کسب سود به دست آورده نگه دارد یا حتی بالاتر ببرد. در چنین شرایطی، مغز معامله‌گر ریسک کمتری را لحاظ می‌کند و ممکن است، باهدف احساس رضایت بیشتر و بیشتر، از استراتژی معاملاتی خود نیز دورتر و دورتر شود.

راه حل:

مطمئن شوید مطابق با آستانه و میزان تحملتان، دست به معامله در بازار سهام می‌زنید. شما باید یک نقشه معاملاتی داشته باشید و از آن پیروی کنید تا از ورود به معاملات تصادفی برآمده از احساسات و هیجانات ناشی از معاملات سود ده قبلی یا صرفاً به اتکای اتفاقی که ممکن است بر اساس چارت روی دهد، جلوگیری کنید. درواقع، تنها کاری که باید بکنید این است که عملکرد مغزتان را درک کنید و یاد بگیرید که با مشخص کردن راه روش درست و پیروی از برنامه‌ استراتژیک، تحت تأثیر چنین مواردی قرار نگیرید.

نتیجه:

وقتی‌که به استراتژی معاملاتی‌تان تسلط و اشراف پیدا کردید، باید برنامه معاملاتی‌تان را مطابق با آن تعیین کنید و به آن اتکا کنید تا تمامی معاملاتی که از احساسات و هیجانات پیروی می‌کنند، را فیلتر کنید.
(تسلط بر استراتژی معاملاتی، پیاده کردن نقشه معاملاتی، درک آستانه تحمل در ریسک پذیری، پیروی از استراتژی و در صورت لزوم بروزرسانی آن)

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *