۱) شب نامه ای بر علیه روحانی منتشر شده که در آن بخشی از سخنان رئیس جمهور در کنار سخنان رهبری قرار گرفته تا نشان از انحراف روحانی باشد. در این نامه روحانی متهم شده که هواداران خود را برای درگیر شدن با مخالفان ترغیب می کند.

۲) حسن روحانی،رئیس جمهوری ایران در تازه‌‌ترین اظهارات خود گفته منافع ما در ماندن در برجام است ما برجام را حفظ می‌کنیم و سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود.

۳) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ذرات اورانیوم را در یک سایت اعلام نشده در ایران پیدا کرده است. آژانس همچنین تأیید کرده که ایران غنی‌سازی را در سایت فردو و در سطحی بیش از آنچه در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اعلام شده بود، در پیش گرفته است.

۴) عراقچی می گوید ایران اصرار دارد که بوسیله اینستکس، اروپا بتواند نفت ایران را خریداری کند.

۵) موگرینی می گوید اعلام ایران درباره فردو موجب نگرانی ماست. اتحادیه اروپا درباره این موضوع که قدم‌های بعدی برای بازگرداندن ایران به توافق چیست، رایزنی خواهند کرد.

۶) وزیر خارجه آلمان گفته با انگلیس و فرانسه درباره برجام صحبت می‌کنیم . ایران هم باید به تعهدات خود بازگشته و آن را رعایت کند. در غیر این صورت ما تمام سازو کارهای مشخص شده در توافق را برای خود محفوظ نگه می داریم.

۷) وزرای خارجه سه کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای مشترک روز دوشنبه از اقدام ایران در غنی‌سازی اورانیوم در فردو ابراز نگرانی کردند.

۸) رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتی گفت تماس تلفنی فوق‌العاده‌ای با ترامپ درباره ایران، سوریه و ناتو داشتم. همگرایی‌های بسیاری مورد تاکید قرار گرفتند و ما پیش از نشست ناتو در لندن با هم دیدار خواهیم کرد.

۹) با خبر ارسال آیین نامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی به دولت برخی فعالان منتظر داغ شدن سهامی هستند که برنامه افزایش سرمایه از تجدید دارند.

۱۰) بحث هایی در خصوص دریافت مجوز افزایش سرمایه از انباشته برای فولاد مبارکه، تجدید ارزیابی برای بیمه ما و انباشته برای پالایشگاه بندر عباس مطرح است. هرمز هم ۸۰درصد افزایش سرمایه می دهد.

۱۱) دادستان دیوان محاسبات در نامه‌ای به دولت تعیین نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را حراج منافع ملی اعلام کرده است! این مساله بر بودجه نویسی سال ۱۳۹۹ اثر خواهد داشت.

۱۲) وزیر نفت عمان می گوید به نظر می رسد که+OPEC در نشست ماه دسامبر همان سطوح کاهش تولید قبلی که توافق شده بود را حفظ کند.

۱۳) تاپیکو سهام سلولوزی را ۲۸ آبان می فروشد و سرمایه گذاری امید یک ملک به ارزش کارشناسی حدود ۶۰۰میلیارد تومان را به فروش خواهد رساند.

۱۴) بازارهاى مالى چشم انتظار سخنرانى مهم دونالد ترامپ در خصوص تجارت جهانى امريكاست. بحث تعويق مجدد تعرفه ها عليه واردات خودرو به امريكا و موضع شفاف ترامپ در خصوص توافق تجارى با چين مباحثی است که اعلام می شود. این صحبت ها امشب ساعت ۲۰ به وقت تهران است.

۱۵) روز گذشته، بخش آهن اسفنجی کارخانه توسعه آهن و فولاد و همچنین کارخانه ذوب جهان فولاد سیرجان و نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی برق مجتمع سنگ آهن گل‌گهر ازجمله طرح هایی بود که رئیس جمهور افتتاح کرد.

۱۶) آتش به حومه سیدنی رسیده است و برخی معادن ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند! چین ممکن است بر روی واردات زغال‌سنگ محدودیت ۳۰۰ میلیون تنی اعمال کند و همه این ها می تواند به رشد قیمت ها منجر شود.

۱۷) بهای شمش فولاد CIS به ۳۷۵ دلار هر تن رسید! قیمت ورق گرم مبارکه هم در بورس کالا افزایش یافت.

۱۸) مدیر عامل ایران‌خودرو می گوید «چرخشگر باید علاوه بر تامین نیازهای گیربکس دستی و اتوماتیک برای محصولات جدید ایران خودرو، صادرات را هم در برنامه‌های کاری خود قرار دهد.»

۱۹) غرقی نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران از احتمال لغو عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی از دیوان عدالت اداری خبر داد.

۲۰) بزرگترین فولادساز خصوصی چین قیمت محصولات خود برای نیمه دوم نوامبر را در قیاس با قیمتهای ده روز ابتدایی بین ۶۰ تا ۳۵۰ یوان افزایش داد.فولادسازان ژاپنی برای افزایش بهای ورق گرم صادراتی در ماه دسامبر اقدام کردند.

۲۱) وساخت اعلام کرد با هدف تسویه بدهی‌های معوق خود به بانک اقتصاد نوین، فعلا بجای فروش سهام تحت تملک خود که بصورت وثیقه این مدت فروخته شد، اوراق تبعی اختیار فروش منتشر خواهد کرد. (فشار فروش از ونوین برداشته می شود )

موفق باشید. ۲۱ آبان ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *